Megosztás:

Elkészült a közlekedésfejlesztési stratégia

2014. szeptember 3.

A kormány elfogadta és honlapján közzéteszi a 2030-ig szóló és 2050-ig tartó távlati kitekintést is tartalmazó Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiát.

A dokumentumot a fejlesztési tárca az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) brüsszeli elfogadásának érdekében megküldi az Európai Bizottságnak. A szakminisztérium október végéig kormánydöntésre beterjeszti a 2014 és 2020 közötti időszakban előkészítésre és kivitelezésre javasolt közúti és vasúti fejlesztések indikatív projektlistáját is. A 2007–2013-as programban előkészített, de meg nem valósított beruházásokat a jelenlegi ciklusra kell betervezni.

A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia alapvető célja, hogy a közlekedési infrastruktúra a gazdasági folyamatok hatékony kiszolgálásával a lehető legnagyobb mértékben segítse elő a versenyképesség fokozását, a jólét mobilitási feltételeinek biztosítását. Fő feladata a Magyarország közlekedési csomópont-szerepe és a régiós összevetésben fejlett autópálya-hálózata adta lehetőségek kiaknázása, a fenntartható növekedés feltételeinek biztosítása a társadalmi igények figyelembevételével, az esetenként egymással is konfliktusban lévő környezeti és gazdasági, nemzeti és uniós célkitűzések összehangolása. Kiemelt hálózatfejlesztési cél a sztrádák továbbépítése az országhatárokig, a megyeszékhelyek gyorsforgalmi úti bekapcsolása, a felzárkózó térségek intenzívebb fejlesztése, a vidék népességmegtartó és népességeltartó erejének erősítése.

A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ vezetésével, széles körű szakértői megalapozó munka eredményeként készült el. Megalapozása kiterjedt a jelenlegi és távlatban feltételezhető gazdasági környezet, a közlekedés helyzete és lehetséges jövőképe értékelésére is. A speciális vizsgálatok külön foglalkoztak egyes közlekedési módokkal és horizontális kérdésekkel, így a szakemberek egyebek mellett kerékpáros koncepciót, országos vasútfejlesztési koncepciót és energiahatékonyság-javítási cselekvési tervet is alkottak.

A hazai megalapozó munkák történetében elsőként ún. összközlekedési forgalmi modell készült, amely lehetővé tette a javasolt fejlesztési eszközök hatásainak adatokkal alátámasztott értékelését. A szakértők átfogóan vizsgálták a szabályozás, a támogatáspolitika és az intézményrendszer területeit is. A dokumentum sokszereplős társadalmi megvitatása során mintegy 1700 vélemény érkezett be.

A stratégia a 41 vizsgált intézkedéscsoportot a társadalmi-gazdasági hasznosság és a megvalósíthatósági kockázat elemzésével rangsorolta. A dokumentum rávilágít arra, hogy a „túlhasznált” elemek aránya miatt a jövőben jelentős forrásokat kell fordítani a meglévő hálózatok felújítására. Előre sorolandó beavatkozási lehetőségként értékeli még például a közlekedési láncok kis költségű összekapcsolását és a módváltó (P+R és B+R) rendszerek fejlesztését is. Az eszközrendszer kialakításában a korábbinál nagyobb szerepet kaptak a hosszú távú hatások és a pénzügyi fenntarthatóság szempontjai. A stratégia előtérbe helyezi a kevés forrással jelentős eredményt hozó beavatkozásokat, szabályozási és szervezeti intézkedéseket.

A dokumentum jövőképében járműipari korszakváltást feltételez és a hazai közösségi közlekedési járműpark megújítását célozza meg. Ezzel összhangban a kormány – a járműgyártás és a környezeti ipar innovatív fejlesztési lehetőségeire fókuszálva – egy járműgyártási stratégia megalkotását is kezdeményezte.

Az elfogadott dokumentum a kormányzati honlapon érhető el, a részletesebb megalapozó anyagok a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ oldalán böngészhetők.

www.magyarkozlekedes.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Új járművek érkeztek

2022. június 29.

Járműflottánk 2 db Chereau hűtő félpótkocsival és 2 db ponyvás Renault Master teherautóval bővült.

Bővebben

Újabb DAF XG vontatók érkeztek

2022. június 24.

Járműflottánk két új DAF XG vonatóval bővült, melyek a mai napon átadásra kerültek a gépjárművezetők részére.

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K és V Kft-nél

2022. június 16.

2022. május 12-én került sor az ISO 9001:2015-ös Minőségirányítási és az ISO 14001:2015-ös Környezetközpontú irányítási rendszer második felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Certification vizsgált. A tanúsító megállapította, hogy Cégünk magas színvonalon tartja fenn és folyamatosan fejleszti az Integrált irányítási rendszerét, összhangban a két szabvánnyal. A rendszer képes a követelményeknek megfelelő szolgáltatás nyújtására.

Bővebben

Újabb DAF XG érkezett

2022. június 10.

Megérkezett járműflottánk legújabb tagja.

Bővebben

Új járművek érkeztek

2022. május 30.

Járműflottánk 15 db Schmitz típusú új, dobozos félpótkocsikkal bővült.

Bővebben

Ismét Superbrands díjas a K&V Kft.

2022. május 26.

Idén tizenötödik alkalommal ült össze a jelenleg 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely márkánkat a K&V Logistic Solutions-t érdemesnek találta a Business Superbrands 2022 védjegy viselésére. Büszkék vagyunk arra, hogy 2017, 2018, 2019, 2020 után 2022-ben immár ötödik alkalommal nyerhettük el a független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló testület bizalmát.

Bővebben