Megosztás:

Az alacsony guminyomás okozza a defektek 90%-át

2014. augusztus 20.

Az üzemeltetési költségek évek óta nagy fejtörést okoznak a fuvarozói vállalatoknak. Felmérések tucatjai mutatnak rá, hogy ebben a szegmensben a kiadások csökkentése a siker egyik kulcsa.

Egy kicsi is számít

Elég, ha az abroncsban az előírtnál csak egy kicsivel alacsonyabb a nyomás, máris megváltoznak a rugalmassági jellemzői, és így jelentősen lerövidül az élettartam. Átlagosan a kereskedelmi fuvarozásban részt vevő gépjárművek 12%-a közlekedik az előírtnál alacsonyabb abroncsnyomással, és az esetek többségében – elsősorban a megfelelő felügyelet hiányában – a nyomáscsökkenés folyamatos. Ez okozza a defektek több mint 90%-át.

Ha a gumiabroncsban túl magas a nyomás, akkor az a tervezettnél gyorsabban vagy egyenetlenül kopik. Ennek szintén az a következménye, hogy az abroncsot a vártnál korábban le kell cserélni. Nagyobb flottákkal dolgozó vállalkozásoknál ezek a problémák több millió forinttal növelhetik meg a költségeket, ami a profit rovására megy.

Az előírtnál alacsonyabb nyomás növeli a gumiabroncs gördülési ellenállását. A számítások szerint évi 310.000 forint többletkiadást okoz (403 forintos literenkénti gázolajárral számolva) minden egyes járműnél a helytelen abroncsnyomás egy nehéz tehergépkocsikból álló flottában.

Forrás: www.tranzit.hu
Vissza