Megosztás:

Tesztelés alatt az eCall rendszer

2014. június 22.

Minden uniós országban a 2017. októberétől kötelező automatikus közúti rendszer egyik fontos követelménye, hogy a baleset helyszínétől és a jármű származási országától függetlenül képes legyen a riasztások továbbítására az Európai Unió egész területén.

Ennek teljesülését vizsgálta finn és cseh szakértők bevonásával a projekt magyarországi koordinálásával megbízott Best Way Traffic Kft. az eCall rendszer elindításának előkészítésére irányuló tesztek legutóbbi szakaszában. A várakozások szerint a segélyhívó használatával jelentősen csökkenthető lesz a közúti halálesetek száma.

Az Európai Parlament döntése értelmében legkésőbb 2017. október elsejéig minden uniós országban el kell indítani az eCall rendszert, melynek célja, hogy közlekedési baleset esetén a járművekbe épített intelligens egység azonnal értesítse a segélyhívó központot. Az eCall a helyszín pontos koordinátáit is automatikusan továbbítja, így abban az esetben is biztosított a gyors segítségnyújtás, ha az autóvezető állapota nem teszi lehetővé, hogy ő kezdeményezze a segélykérést. A segélyhívó központból a diszpécser a riasztást a mentőkhöz, a tűzoltókhoz és a rendőrséghez, illetve – szükség esetén – a parti őrséghez vagy hegyi mentőkhöz egyaránt továbbíthatja. Szakértői becslések szerint ezzel a módszerrel 50%-kal csökkenthető lesz a közúti balesetek során a későn érkező segítség miatt bekövetkező halálesetek száma.

 „Az eCall elindítása komoly szakmai kihívás elé állítja a fejlesztőket, mivel az automatikus közúti segélyhívónak országhatároktól függetlenül, az Európai Unió egész területén működnie kell. Ennek érdekében a tesztelés legutóbbi szakaszában azt vizsgáltuk, hogy a különböző országokból származó járművekbe szerelt egységek képesek-e külföldi helyszíneken történt balesetek esetén is az uniós kritériumoknak megfelelő riasztásokat küldeni” – mondta Szvétek Ferenc, az eCall rendszer kiépítésére és fejlesztésére irányuló uniós HeERO projekt hazai tesztelésével megbízott Best Way Traffic Kft. ügyvezetője.

Az elmúlt hetekben végzett tesztek során a projekt résztvevői magyar, finn és cseh útvonalakat járva indítottak időről időre riasztásokat, rögzítve azok sikerességét és a kapcsolódó adatok – így egyebek mellett a helyszín pontos koordinátái, a jármű azonosítója és típusa – továbbításának megvalósulását. A szakemberek megvizsgálták, hogy a különböző helyszíneken mennyi idő szükséges a segélyhívás egyes fázisainak eléréséhez, a hálózati regisztrációtól kezdve a hívásindításon át az adatok küldéséig és fogadásáig. Ellenőrizték továbbá a riasztással kapcsolatos adatokat tartalmazó üzenetek pontosságát is.

Csehországban és Magyarországon hazai és külföldi SIM-kártyák használatával egyaránt sikerült 40-50 másodperc alatt elindítani a hívásokat, illetve továbbítani az ahhoz tartozó adatokat. A finnországi próbahívások során nehézséget jelentett, hogy a fedélzeti egységben található SIM-kártya hálózati regisztrációja túl hosszú időt vett igénybe, a hívásindítás időtartama így meghaladta az elvárt értéket. A Best Way Traffic Kft. a tesztek tapasztalataira építve folytatja az eCall rendszer elindításának előkészítését. Az eredményeket egy szakmai konferencia keretében ismertették az érintett területek szakértőivel.

Az automatikus segélyhívó rendszer létrehozása és sikeres üzemeltetése érdekében számos terület kooperációjára van szükség. A Best Way Traffic Kft. ennek megfelelően folyamatosan együttműködik az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal, az ORFK Rendészeti Főigazgatóságával, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal, a mobilszolgáltatókkal és a 112 segélyhívó központtal. A rendszer határokon túli működőképességének vizsgálata érdekében emellett Finnország legnagyobb technikai kutatóintézete, a VTT Technical Research Center és a projekt csehországi megvalósulásáért felelős Telefónica Czech Republic is részt vesz a projektben. A tesztek elvégzése során a Best Way Traffic Kft. a hardverfejlesztéssel foglalkozó Gecko Systems fedélzeti egységeit használja.

www.magyarkozlekedes.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Szűrőkamion volt Cégünknél

2024. július 25.

Hétfőn sikeresen lezajlott egészségügyi szűrőprogramunk! Magyarország legnagyobb mobildiagnosztikai központjának jóvoltából 75 kollégánk kapott átfogó képet egészségi állapotáról a K&V gyöngyösi telephelyén. 

Bővebben

K&V focicsapat

2024. július 23.

Büszkén jelentjük, hogy a K&V frissen alakult céges labdarúgó csapatával máris részt vettünk az első megmérettetésen! Szombaton a “Segítsünk Levinek - Jótékonysági Kispályás Labdarúgó Tornán” a Gyöngyösi Atlétikai Klub műfüves pályáin mérkőztünk meg 12 csapattal, és büszkén végeztünk a 8. helyen.

Bővebben

Új cégautót adtunk át

2024. július 15.

Múlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk! 

Bővebben

Ismét D&B AAA minősítést kaptunk

2024. július 8.

Büszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.

Bővebben

ESG "jó gyakorlatok" előadás

2024. június 28.

Büszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.

Bővebben

35 év 35 jócselekedet - állatkert festés

2024. június 19.

Jó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.

Bővebben