Megosztás:

Tesztelés alatt az eCall rendszer

2014. június 22.

Minden uniós országban a 2017. októberétől kötelező automatikus közúti rendszer egyik fontos követelménye, hogy a baleset helyszínétől és a jármű származási országától függetlenül képes legyen a riasztások továbbítására az Európai Unió egész területén.

Ennek teljesülését vizsgálta finn és cseh szakértők bevonásával a projekt magyarországi koordinálásával megbízott Best Way Traffic Kft. az eCall rendszer elindításának előkészítésére irányuló tesztek legutóbbi szakaszában. A várakozások szerint a segélyhívó használatával jelentősen csökkenthető lesz a közúti halálesetek száma.

Az Európai Parlament döntése értelmében legkésőbb 2017. október elsejéig minden uniós országban el kell indítani az eCall rendszert, melynek célja, hogy közlekedési baleset esetén a járművekbe épített intelligens egység azonnal értesítse a segélyhívó központot. Az eCall a helyszín pontos koordinátáit is automatikusan továbbítja, így abban az esetben is biztosított a gyors segítségnyújtás, ha az autóvezető állapota nem teszi lehetővé, hogy ő kezdeményezze a segélykérést. A segélyhívó központból a diszpécser a riasztást a mentőkhöz, a tűzoltókhoz és a rendőrséghez, illetve – szükség esetén – a parti őrséghez vagy hegyi mentőkhöz egyaránt továbbíthatja. Szakértői becslések szerint ezzel a módszerrel 50%-kal csökkenthető lesz a közúti balesetek során a későn érkező segítség miatt bekövetkező halálesetek száma.

 „Az eCall elindítása komoly szakmai kihívás elé állítja a fejlesztőket, mivel az automatikus közúti segélyhívónak országhatároktól függetlenül, az Európai Unió egész területén működnie kell. Ennek érdekében a tesztelés legutóbbi szakaszában azt vizsgáltuk, hogy a különböző országokból származó járművekbe szerelt egységek képesek-e külföldi helyszíneken történt balesetek esetén is az uniós kritériumoknak megfelelő riasztásokat küldeni” – mondta Szvétek Ferenc, az eCall rendszer kiépítésére és fejlesztésére irányuló uniós HeERO projekt hazai tesztelésével megbízott Best Way Traffic Kft. ügyvezetője.

Az elmúlt hetekben végzett tesztek során a projekt résztvevői magyar, finn és cseh útvonalakat járva indítottak időről időre riasztásokat, rögzítve azok sikerességét és a kapcsolódó adatok – így egyebek mellett a helyszín pontos koordinátái, a jármű azonosítója és típusa – továbbításának megvalósulását. A szakemberek megvizsgálták, hogy a különböző helyszíneken mennyi idő szükséges a segélyhívás egyes fázisainak eléréséhez, a hálózati regisztrációtól kezdve a hívásindításon át az adatok küldéséig és fogadásáig. Ellenőrizték továbbá a riasztással kapcsolatos adatokat tartalmazó üzenetek pontosságát is.

Csehországban és Magyarországon hazai és külföldi SIM-kártyák használatával egyaránt sikerült 40-50 másodperc alatt elindítani a hívásokat, illetve továbbítani az ahhoz tartozó adatokat. A finnországi próbahívások során nehézséget jelentett, hogy a fedélzeti egységben található SIM-kártya hálózati regisztrációja túl hosszú időt vett igénybe, a hívásindítás időtartama így meghaladta az elvárt értéket. A Best Way Traffic Kft. a tesztek tapasztalataira építve folytatja az eCall rendszer elindításának előkészítését. Az eredményeket egy szakmai konferencia keretében ismertették az érintett területek szakértőivel.

Az automatikus segélyhívó rendszer létrehozása és sikeres üzemeltetése érdekében számos terület kooperációjára van szükség. A Best Way Traffic Kft. ennek megfelelően folyamatosan együttműködik az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal, az ORFK Rendészeti Főigazgatóságával, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal, a mobilszolgáltatókkal és a 112 segélyhívó központtal. A rendszer határokon túli működőképességének vizsgálata érdekében emellett Finnország legnagyobb technikai kutatóintézete, a VTT Technical Research Center és a projekt csehországi megvalósulásáért felelős Telefónica Czech Republic is részt vesz a projektben. A tesztek elvégzése során a Best Way Traffic Kft. a hardverfejlesztéssel foglalkozó Gecko Systems fedélzeti egységeit használja.

www.magyarkozlekedes.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Megjelent az első negyedéves közúti fuvarozási árindex

2024. május 17.

Drágult a fuvarozás. Az első negyedéves infláció négyszeresével nőttek a közúti fuvarozás költségei, ami biztosan meg fog jelenni a fogyasztói árakban is – áll a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2024. I. negyedéves közúti fuvarozási árindex (KFX 24Q1) iparági elemzésben. 

Bővebben

Sikeres audit a K&V-nél

2024. május 16.

Múlt héten sikerrel teljesítettük az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és az ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerek első felügyeleti auditját. Büszkén jelentjük, hogy Markazon, Gyöngyösön és Fóton is minden követelménynek megfelelünk!

Bővebben

Csak egy "kör"

2024. május 8.

A K&V Kft. csapata ismét körbe futotta a Balatont a 18. NN Ultrabalaton versenyen.

Bővebben

Hulladékot gyűjtöttünk a Föld napján

2024. május 5.

A Föld napján, április 22-én a K&V csapata ismét összefogott a tisztább környezetért! Együttműködésben az Egererdő Zrt Mátrafüredi Erdészetével, 12 önkéntes kollégánk vett részt Gyöngyösön a 'TeSzedd!' országos szemétszedési akcióban.

Bővebben

Arculatváltás a K és V Kft-nél

2024. április 24.

A tegnapi napon a 35 éves K&V Logistic Solutions megmutatta, hogyan néz ki közel 500 lóerő a márka megújult arculati színeibe és logójába öltöztetve. Egy izgalmas belső esemény keretében lepleztük le ugyanis új, tűzpiros színű DAF XG vontatóinkat, amelyek már az új arculati jegyeket viselik.

Bővebben

Vizsgáztassa nálunk autóját, Gyöngyösön a legkedvezőbb áron!

2024. április 17.

Gyors, megbízható és megfizethető műszaki vizsgáztatás Gyöngyösön a K&V-nél, most csupán 24 900 Ft-ért személyautó esetében. Amikor eljön a műszaki vizsga ideje, minden autótulajdonos ugyanazt szeretné: gyors, profi és gondtalan ügyintézést. A K&V Műszaki Vizsgabázis ezt kínálja, ráadásul a legjobb áron a gyöngyösi régióban.

Bővebben