Megosztás:

Üresen közlekedik a teherautók negyede

2014. június 10.

A közúti fuvarozásra vonatkozó uniós szabályok egyszerűsítésére és pontosítására szólított fel Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke, közlekedési politikáért felelős biztos. Azt követően nyilatkozott így, hogy közzétették a közúti fuvarozás belső piacának integrációjáról szóló jelentést. Az európai utakon lévő összes teherautó mintegy negyede -vissza a telephelyre tartva vagy két fuvar között- nap mint nap üresen közlekedik.

A jelentés szerint csökkentené az üresjáratok számát és növelné az ágazat hatékonyságát, ha a tagállami közúti fuvarozási piacokon fokozódhatna a verseny. Kallas alelnök szerint a jelenlegi szabályok pazarlásra kényszerítik az európai vállalatokat, a közlekedés valamennyi résztvevőjére kihatnak, és károsak a környezetre. Az ágazat és a járművezetők számára világos szabályozást, illetve jó munkakörülményeket kell teremteni. Az EU-ban a szárazföldön szállított áruk közel háromnegyedét közúton fuvarozzák. Az ágazat éves forgalma 300 milliárd euró, így mintegy két százalékban járul hozzá az EU GDP-jéhez. A szárazföldi fuvarozás az egyetlen olyan közlekedési mód, amelyben 2001 óta csökkent a munka termelékenysége. 

Az Európai Unióban a tagállamok fuvarozási tevékenysége teszi ki a közúti fuvarozás 67 százalékát. Ugyanakkor a külföldi fuvarozók továbbra is nagyon korlátozott mértékben tudnak belépni más tagállamok piacára. A nehéz tehergépjárművek gyakran üresen közlekednek: az EU-ban az összes tehergépjármű 20 százaléka üresen fut. A tagállami közlekedésben ez az arány már 25 százalék. A közúti fuvarozási ágazatban mintegy 600 ezer vállalat működik, jelentős részük kis- vagy középvállalkozás, amelyek közel 3 millió alkalmazottat foglalkoztatnak. 

A közeljövőben hiány lesz járművezetőkben. Az Európai Parlament közelmúltban elkészült tanulmánya szerint évente közel 50 millió euróra tehető a kabotázs elleni korlátozások fenntartásának költsége. Ezen korlátozások felszámolása hozzájárulna az üresjáratok csökkentéséhez, mert akkor a fuvarozók egyesíthetnék a szállítmányokat és kihasználhatnák a visszautakat. A korlátozások feloldásával a flottakezelést is optimalizálni lehetne, ezáltal pedig összességében javulna az EU gazdaságában a logisztika hatékonysága. Ez hozzájárulna ahhoz, hogy az EU továbbra is vonzó célpont legyen a feldolgozóipar és a kereskedelem számára.

www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Jótékonysági gyűjtést támogatunk

2024. február 13.

A K&V idén is fuvarozási szolgáltatásával támogatja a HE-DO B. Braun Gyöngyös NB I.-es kézilabdacsapat és a Mátra Lions Club által szervezett jótékonysági gyűjtést. A kezdeményezés célja, hogy segítséget nyújtsunk Gyöngyös és környékén élő rászorulóknak. 

Bővebben

Behaviour magazin megjelenés

2024. január 25.

Izgalmas hírrel szolgálhatunk: megjelent a Behaviour magazin januári lapszáma, amelyben a logisztika és szállítmányozás kapott kiemelt fókuszt, így örömmel mondtunk igent a megkeresésre és a megjelenésre. 

Bővebben

Heves Vármegyei TOP50-ben Cégünk

2024. január 19.

Tegnap részt vettünk a Heves Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara évnyitó rendezvényén, ahol a régió legdinamikusabban fejlődő vállalatai gyűltek össze.

Bővebben

Inspiráló évindítás a K&V-nél

2024. január 8.

Vendégül láttuk az egri Andrássy György Katolikus Közgazdasági Technikum logisztikai technikus tanulóit! 

Bővebben

Véradással kezdtük az évet

2024. január 5.

Különleges módon indítottuk az új évet a gyöngyösi telephelyünkön: január 4-én véradást szerveztünk!

Bővebben

Boldog Új Évet kíván mindenkinek a K&V!

2024. január 3.

Ez az év különleges számunkra, ugyanis 2024-ben ünnepeljük családi vállalatunk alapításának 35. évfordulóját.

Bővebben