A közúti fuvarozásra vonatkozó uniós szabályok egyszerűsítésére és pontosítására szólított fel Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke, közlekedési politikáért felelős biztos. Azt követően nyilatkozott így, hogy közzétették a közúti fuvarozás belső piacának integrációjáról szóló jelentést. Az európai utakon lévő összes teherautó mintegy negyede -vissza a telephelyre tartva vagy két fuvar között- nap mint nap üresen közlekedik.
A jelentés szerint csökkentené az üresjáratok számát és növelné az ágazat hatékonyságát, ha a tagállami közúti fuvarozási piacokon fokozódhatna a verseny. Kallas alelnök szerint a jelenlegi szabályok pazarlásra kényszerítik az európai vállalatokat, a közlekedés valamennyi résztvevőjére kihatnak, és károsak a környezetre. Az ágazat és a járművezetők számára világos szabályozást, illetve jó munkakörülményeket kell teremteni. Az EU-ban a szárazföldön szállított áruk közel háromnegyedét közúton fuvarozzák. Az ágazat éves forgalma 300 milliárd euró, így mintegy két százalékban járul hozzá az EU GDP-jéhez. A szárazföldi fuvarozás az egyetlen olyan közlekedési mód, amelyben 2001 óta csökkent a munka termelékenysége.
Az Európai Unióban a tagállamok fuvarozási tevékenysége teszi ki a közúti fuvarozás 67 százalékát. Ugyanakkor a külföldi fuvarozók továbbra is nagyon korlátozott mértékben tudnak belépni más tagállamok piacára. A nehéz tehergépjárművek gyakran üresen közlekednek: az EU-ban az összes tehergépjármű 20 százaléka üresen fut. A tagállami közlekedésben ez az arány már 25 százalék. A közúti fuvarozási ágazatban mintegy 600 ezer vállalat működik, jelentős részük kis- vagy középvállalkozás, amelyek közel 3 millió alkalmazottat foglalkoztatnak.
A közeljövőben hiány lesz járművezetőkben. Az Európai Parlament közelmúltban elkészült tanulmánya szerint évente közel 50 millió euróra tehető a kabotázs elleni korlátozások fenntartásának költsége. Ezen korlátozások felszámolása hozzájárulna az üresjáratok csökkentéséhez, mert akkor a fuvarozók egyesíthetnék a szállítmányokat és kihasználhatnák a visszautakat. A korlátozások feloldásával a flottakezelést is optimalizálni lehetne, ezáltal pedig összességében javulna az EU gazdaságában a logisztika hatékonysága. Ez hozzájárulna ahhoz, hogy az EU továbbra is vonzó célpont legyen a feldolgozóipar és a kereskedelem számára.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete 2022. május 21-én adta át az IRU-diplomákat Budapesten a Holiday Inn Hotelben.
Bővebben2022. 04. 26-án megrendezésre került a “Fut a cég” versenysorozat díjátadó eseménye a Robert Bosch Kft. budapesti székhelyén. A “Fut a cég” ebben az évben is a legaktívabb cégeket díjazta.
BővebbenMegérkezett a személyszállítási flotta 3 új tagja. Hamarosan az utasok is élvezhetik a kényelmét.
BővebbenMegérkeztek a flotta újabb DAF XG tagjai. A kulcsokat a Hungarotruck Kft. adta át.
BővebbenKözel 100 diák látogatott el Cégünkhöz a Logisztika Napja alkalmából 2022. 04. 21-én.
BővebbenA K és V Kft. 2022-ben minőségi fejlesztést végez a fuvarozási flotta bővítése során.
Bővebben