Három új irányelvet is elfogadott az Európai Unió Tanácsa 2014. 03. 24-én, amelyek a közúti biztonságot hivatottak javítani. Egyik közülük a műszaki vizsgáztatás új szabályait tartalmazza.
Az új uniós szabályok szerint az új személyautókat és kisteherautókat az első forgalomba helyezést követően négy évvel kell majd először levizsgáztatni, azt követően pedig minden második évben. A taxiként vagy mentőautóként használt járműveket, buszokat, teherautókat évente kell majd műszaki vizsgára vinni. Az új szabályozás abban szabad kezet ad a tagállamoknál, hogy ennél sűrűbben is előírhatják a járművek kötelező műszaki vizsgáztatását.
Mentességet adhatnak a tagállamok a kötelező, rendszeres műszaki vizsgáztatás alól a veteránautóknak, a diplomáciai testületek autóinak, a mezőgazdasági és erdészeti járműveknek, és az olyan gépkocsiknak, amelyeket kizárólag kis szigeteken használnak.
Az új szabályozás a műszaki vizsgaközpontokkal szembeni technikai elvárások minimumát is lefekteti, ahogyan azt is, milyen képzettséggel kell rendelkezniük a vizsgáztatóknak, a vizsgán pedig a biztonsági előírások teljesítése mellett a járművek környezetre gyakorolt hatását is ellenőrzik majd.
Az új jogszabály hatályba lépését követően a vizsgáztató rendelkezésére áll majd, hogy az előző alkalommal mit mutatott a jármű kilométerszámlálója, így könnyebben kiszűrhető lesz a számláló visszatekerése, manipulálása, amelyet az uniós szabály büntetéssel sújtható szabálysértésnek minősít.
Az unión belül más országba költözők életét könnyítheti meg az az új előírás is, amelynek értelmében ha valaki az egyik tagállamból egy másikba költözik, és autóját is forgalomba akarja helyezni ott, ahová költözik, akkor az új ország köteles lesz elfogadni az előző műszaki vizsga érvényességét, ha az előző országban is legalább ugyanolyan időközönként kell vizsgáztatni az adott járművet. Emellett az irányelv alapelvként rögzíti azt is, hogy a műszaki vizsga érvényessége tulajdonosváltás esetén is változatlanul megmarad.
Az egyik hétfőn elfogadott irányelv azt is szabályozza, hogy az EU tagállamainak kötelező elektronikus adatbázist vezetniük minden járműről az ország területén, a műszaki adatokhoz a vizsgáztatók is hozzáférést kapnak, az elektronikus adatnyilvántartás pedig megkönnyíti a tagállamok közötti információcserét például abban az esetben, ha egy tagország valamelyik hatósága egy másik országban bejegyzett autó jogállása iránt érdeklődik.
Forrás: www.napigazdasag.hu
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben