Megosztás:

Alternatív üzemanyag-ellátó kutak

2014. február 13.

Az Európai Parlament közlekedési bizottsága támogatja az alternatív üzemanyag-ellátó kutak európai hálózatának megépítésére irányuló bizottsági elképzelést.

A 2013. januárjában tett bizottsági javaslat azt célozza, hogy Európa szerte kiterjesszék az alternatív üzemanyagot kínáló kutak és állomások hálózatát. Végre megoldást javasolnak a "tyúk-tojás" problémára, mely szerint az autósok azért nem váltanak járműtípust, mert nincs megbízható alternatív kúthálózat, míg a kútüzemeltetők azért nem építenek komplett hálózatot, mert az alternatív  üzemanyagokra nincs kellő kereslet.  Az EU most minimum területi lefedettséget javasol elektromos, hidrogén és természetes gáz hajtású járműveket kiszolgáló kutak kiépítésére.

A gondokat az is tetézi, hogy az alternatív meghajtással szerelt járművek drágák, hiszen az irántuk megnyilvánuló nyomott kereslet nem vált ki kellő versenyt a járműgyártók körében. A bizottsági javaslatban a tagállamokat felszólítják az EU minimum követelményeinek megfelelő nemzeti előírások elfogadására, ami többek közt kiterjed a városi zsúfoltság enyhítésére (villamos meghajtású járműveket szélesebb körben hasznosító tömegközlekedés révén), a villanyhajtású járművek áramfogyasztási csúcsidőn kívüli töltésére, a kábel nélküli újratöltési technológia kifejlesztésére, a fogyasztók kellő tájékoztatására a rendelkezésre álló üzemanyagokról és azok áráról, a közgazdaságilag önfenntartó megoldásokra, ugyanakkor a lehetséges EU pénzügyi támogatásokra.

A közvetlen környezetvédelmi szempontokon túl az alternatív megoldások jelentősége abban rejlik, hogy nagyobb mértékű igénybe vételükkel sikerül majd csökkenteni Európa olajfüggőségét, ami együtt járna az emergiaellátás biztonságának növekedésével.

A fuvarozó szakma nemzetközi szinten támogatja az EU javaslatok megvalósítását. Ugyanakkor javasolja, hogy ösztönző rendszert vezessenek be az alternatív meghajtású járművek elterjedésének támogatására mind a személyi, mind az árufuvarozási ágazatban. Eközben el kell kerülni minden kényszerintézkedést, ami megakadályozhatja a már korábban beszerzett diesel meghajtású járművek hasznosítását azok teljes életciklusa alatt.

Az alternatív hajtású tehergépjármű beszerzési ára ma még lényegesen magasabb a diesel jármű áránál: LNG - plusz 30-60 ezer euró, elektromos hajtás - kétszeres beszerzési ár, hidrogén meghajtás - négszeres ár. Az alternatív hajtású jármű üzemeltetése évente mintegy 2500 - 6500 euróval többe kerül, mint a diesel gépjárműveké. Az alternatív megoldások súly-térfogat aránya is kedvezőtlenebb a diesel-hajtásokhoz képest, ugyanis valamennyi új megoldás nagyobb és súlyosabb üzemanyagtartály használatát igényli. A hatótávolság csökkenése gyakoribb tankolást tesz szükségessé, ami kedvezőtlenül hat a fuvarozás önköltségének alakulására. Növelni szükséges egyes alternatív üzemanyagok használatának biztonságát is.

Tehát még számos probléma vár megoldásra az alternatív üzemanyagok elterjedésének terén.

Forrás: Autó Közlekedés XXVI. évfolyam (2014. február 3.)

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben