Megosztás:

Új EU-s gumiabroncs címkézés

2012. június 22.

2012. november 1-jétől az Európában értékesített minden személy- és kisteherabroncson speciális új címkéket kell elhelyezni. Minden egyes címke bizonyos alapvető teljesítményadatokat tartalmaz az adott gumiabroncsról. Így amikor gumiabroncsokat vásárolunk, mindannyian megalapozottabb döntést hozhatunk.

Változás jó irányba

Az új címkézési rendszert úgy alakították ki, hogy számos előnnyel járjon mindannyiunk számára: javítja a közúti biztonságot, elősegíti a hatékonyabb üzemanyag-megtakarítást, valamint mérsékli a környezetre tett káros hatást.

Egy gyors rápillantás

Mostantól képes lesz a gumiabroncsokat 3 alapvető kritérium alapján összevetni:

- Üzemanyag-fogyasztás (mivel bármilyen hihetetlen, de minden ötödik tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok fogyasztják el)

- Tapadás nedves úton (kulcsfontosságú biztonsági tényező)

- A gumiabroncs külső zaja (a gumiabroncsaink úton való gördülésének zaja, a járművön kívülről hallgatva)

Az új törvény a 2012. július 1-jén vagy azt követően gyártott új személygépkocsikra, kisteherjárművekre, tehergépkocsikra, buszokra és távolsági buszokra felszerelt összes gumiabroncsra is vonatkozik.

Az új címkézési rendszer sokat segít a vásárlási döntések meghozatalában, hiszen az említett két kulcs kritérium egymás rovására tud csak érvényesülni. Az alacsony gördülési ellenállású gumi ugyanis kevesebb benzint emészt fel, így környezetbarátabb, de eközben gyengébb tapadási képességekkel rendelkezik.

A címkék a gumiabroncs alábbi adottságainak összehasonlításában segítenek majd:

gumi_1.jpg1. Üzemanyag-takarékosság összehasonlítása

1. Az ábra segítségével megtekintheti, milyen teljesítményt nyújt egy adott gumiabroncs az üzemanyag-megtakarítás tekintetében.

2. Az üzemanyag-hatékonyság osztályozása A-tól (a leghatékonyabb) a G-ig (a legkevésbé hatékonyabb) terjed

Megtakaríthat akár 300 eurót vagy 80 liter üzemanyagot a gumiabroncsok teljes élettartama során. Ez A-osztályú abroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsira vonatkozik – az ilyen gépkocsi 7,5%-kal kevesebb üzemanyagot használ fel, mint a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi.

 

gumi_2.jpg2. Nedves úton való fékezés összehasonlítása

Ez az ábra a gumiabroncsok osztályozását mutatja a nedves úton való fékezés hatékonysága alapján. A teljesítmény az A-osztálytól (a legbiztonságosabb, a legrövidebb távolságon belül megálló) a G-osztályig (a legkevésbé biztonságos, a leghosszabb féktávolságokkal) terjed.

Akár 4 autóhossznyival rövidebb féktávolság. Az A-osztályú gumiabroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsi megállási távolsága akár 18 méterrel vagy 30%-kal rövidebb1 lehet a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi megállási távolságánál.

 

 

gum_3.jpg3. A külső zajszint összehasonlítása

Az ábra a gumiabroncs zajszintjét mutatja decibelben (dB). A 3 zajszint jelből álló piktogram azt mutatja, hogyan viszonyul ez a szint a jövőbeni európai határértékekhez. A gépkocsin kívül hallható zaj nem feltétlenül van összhangban a gépkocsi belsejében hallható zajjal.

3 zajszint jel = magas zajszint, de megfelel a jelenlegi EU-szabályoknak

2 zajszint jel = átlagos zajszint, a jövőbeni határérték és az alatt 3 dB közötti tartomány

1 zajszint jel = alacsony zajszint, több mint 3 dB értékkel a jövőbeni határérték alatt

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben