Megosztás:

Új EU-s gumiabroncs címkézés

2012. június 22.

2012. november 1-jétől az Európában értékesített minden személy- és kisteherabroncson speciális új címkéket kell elhelyezni. Minden egyes címke bizonyos alapvető teljesítményadatokat tartalmaz az adott gumiabroncsról. Így amikor gumiabroncsokat vásárolunk, mindannyian megalapozottabb döntést hozhatunk.

Változás jó irányba

Az új címkézési rendszert úgy alakították ki, hogy számos előnnyel járjon mindannyiunk számára: javítja a közúti biztonságot, elősegíti a hatékonyabb üzemanyag-megtakarítást, valamint mérsékli a környezetre tett káros hatást.

Egy gyors rápillantás

Mostantól képes lesz a gumiabroncsokat 3 alapvető kritérium alapján összevetni:

- Üzemanyag-fogyasztás (mivel bármilyen hihetetlen, de minden ötödik tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok fogyasztják el)

- Tapadás nedves úton (kulcsfontosságú biztonsági tényező)

- A gumiabroncs külső zaja (a gumiabroncsaink úton való gördülésének zaja, a járművön kívülről hallgatva)

Az új törvény a 2012. július 1-jén vagy azt követően gyártott új személygépkocsikra, kisteherjárművekre, tehergépkocsikra, buszokra és távolsági buszokra felszerelt összes gumiabroncsra is vonatkozik.

Az új címkézési rendszer sokat segít a vásárlási döntések meghozatalában, hiszen az említett két kulcs kritérium egymás rovására tud csak érvényesülni. Az alacsony gördülési ellenállású gumi ugyanis kevesebb benzint emészt fel, így környezetbarátabb, de eközben gyengébb tapadási képességekkel rendelkezik.

A címkék a gumiabroncs alábbi adottságainak összehasonlításában segítenek majd:

gumi_1.jpg1. Üzemanyag-takarékosság összehasonlítása

1. Az ábra segítségével megtekintheti, milyen teljesítményt nyújt egy adott gumiabroncs az üzemanyag-megtakarítás tekintetében.

2. Az üzemanyag-hatékonyság osztályozása A-tól (a leghatékonyabb) a G-ig (a legkevésbé hatékonyabb) terjed

Megtakaríthat akár 300 eurót vagy 80 liter üzemanyagot a gumiabroncsok teljes élettartama során. Ez A-osztályú abroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsira vonatkozik – az ilyen gépkocsi 7,5%-kal kevesebb üzemanyagot használ fel, mint a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi.

 

gumi_2.jpg2. Nedves úton való fékezés összehasonlítása

Ez az ábra a gumiabroncsok osztályozását mutatja a nedves úton való fékezés hatékonysága alapján. A teljesítmény az A-osztálytól (a legbiztonságosabb, a legrövidebb távolságon belül megálló) a G-osztályig (a legkevésbé biztonságos, a leghosszabb féktávolságokkal) terjed.

Akár 4 autóhossznyival rövidebb féktávolság. Az A-osztályú gumiabroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsi megállási távolsága akár 18 méterrel vagy 30%-kal rövidebb1 lehet a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi megállási távolságánál.

 

 

gum_3.jpg3. A külső zajszint összehasonlítása

Az ábra a gumiabroncs zajszintjét mutatja decibelben (dB). A 3 zajszint jelből álló piktogram azt mutatja, hogyan viszonyul ez a szint a jövőbeni európai határértékekhez. A gépkocsin kívül hallható zaj nem feltétlenül van összhangban a gépkocsi belsejében hallható zajjal.

3 zajszint jel = magas zajszint, de megfelel a jelenlegi EU-szabályoknak

2 zajszint jel = átlagos zajszint, a jövőbeni határérték és az alatt 3 dB közötti tartomány

1 zajszint jel = alacsony zajszint, több mint 3 dB értékkel a jövőbeni határérték alatt

Vissza

 

Aktuális híreink

K&V Mikulás rajzpályázat díjazottak

2024. december 9.

Péntek este a K&V Mikuláskamion-rajzpályázat díjátadóján a Mikulás logisztikai kalandjai életre keltek – méghozzá színpadon és rengeteg mosollyal! Idei pályázatunkra 374 fantasztikus alkotás érkezett, és az általános iskolás gyerekek kreativitása egyszerűen lenyűgözött minket (és a Mikulást is, aki azt mondta, ennyi szuper logisztikai ötletet még a Lappföldön sem látott!). A téma: hogyan jut el a Mikulás a világ minden tájára a K&V kamionjainak segítségével. Hát, a rajzok alapján biztosak vagyunk benne, hogy nincs ajándék, ami a pótkocsiban maradna!     

Bővebben

Szállítmányozás 2024 konferencián vett részt ügyvezetőnk

2024. december 3.

Varga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.

Bővebben

A gyöngyösi uszonyosúszó tehetségek és a K&V közös története

2024. november 28.

A Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.

Bővebben

Ellátogatott hozzánk a DAF Trucks NV European

2024. november 22.

Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.

Bővebben

Új mérföldkő a K&V tesztsorozatában

2024. november 20.

Nagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.

Bővebben

Járműteszt: fókuszban a Scania Super

2024. november 14.

Közeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.

Bővebben