 A  Shell Eco-marathon ötlete 1939-ben pattant ki a cég egyik kutató  laboratóriumában dolgozó tudósok fejéből. Fogadást kötöttek, hogy ki tudja egy liter benzinnel a legnagyobb távolságot megtenni:  az első futamot megnyerő R.J. Greenshields 4,73 l/100 km-es fogyasztást  ért el, amit manapság már könnyen le lehet pipálni valamilyen kisméretű  motort használva, viszont alig egy év alatt, a következő összecsapásra  már 1,57 l/100 km-re szorította le átépített Studebakerének  fogyasztását. 1968-ban mentek be először 1 liter alá, egy Fiat 600-assal  égettek 0,963 l/100 km-es fogyasztásnak megfelelő benzint, 1973-ban  pedig egy Opellel már 0,625 l/100 km lett a legjobb eredmény. 2010 óta  az egyliteres versenyszám rekordját 4896,1 km/literes eredménnyel tartja  a francia Polytech' csapata, és tavaly bővült az E-mobility  kategóriával a verseny.
A  Shell Eco-marathon ötlete 1939-ben pattant ki a cég egyik kutató  laboratóriumában dolgozó tudósok fejéből. Fogadást kötöttek, hogy ki tudja egy liter benzinnel a legnagyobb távolságot megtenni:  az első futamot megnyerő R.J. Greenshields 4,73 l/100 km-es fogyasztást  ért el, amit manapság már könnyen le lehet pipálni valamilyen kisméretű  motort használva, viszont alig egy év alatt, a következő összecsapásra  már 1,57 l/100 km-re szorította le átépített Studebakerének  fogyasztását. 1968-ban mentek be először 1 liter alá, egy Fiat 600-assal  égettek 0,963 l/100 km-es fogyasztásnak megfelelő benzint, 1973-ban  pedig egy Opellel már 0,625 l/100 km lett a legjobb eredmény. 2010 óta  az egyliteres versenyszám rekordját 4896,1 km/literes eredménnyel tartja  a francia Polytech' csapata, és tavaly bővült az E-mobility  kategóriával a verseny. 
A Shell Eco-marathon idei európai futamait május 17-19. között rendezték Rotterdamban. Magyarországot  öt csapat képviselte a takarékosságról és alternatív hajtásokról szóló  versenyen, melyet az eddigiekkel ellentétben ezúttal városi pályán  rendeztek.
Ahogy  a rendes közlekedést, úgy az Eco-marathonon elérhető távokat is nagyban  befolyásolja a bejárandó útvonal, és mivel derékszögű kanyarokkal  építették ki a pályát, amik fogyasztást növelő lassításra és  kigyorsításra is kényszerítik a vezetőket, ezért a csapatok nem igazán  számítottak arra, hogy idén felül tudják múlni korábbi legjobb  eredményeiket. Ráadásul a szűkebb kanyarok miatt a legtöbben a futómű  átépítésére is kényszerültek. Ennek  ellenére a legjobb eredményt elérő magyar csapat saját csúcsát  megdöntve új országos rekordot állított fel: a Kecskeméti Főiskola  gépészmérnök, műszaki menedzser és mérnökinformatikus hallgatókból  alakult GAMF csapata 2696 km-t tett meg Megameter III. névre hallgató járművével, mellyel egyben 2. helyezést ért el a rotterdami verseny benzinhajtású prototípus kategóriájában!
Ennek  ellenére a legjobb eredményt elérő magyar csapat saját csúcsát  megdöntve új országos rekordot állított fel: a Kecskeméti Főiskola  gépészmérnök, műszaki menedzser és mérnökinformatikus hallgatókból  alakult GAMF csapata 2696 km-t tett meg Megameter III. névre hallgató járművével, mellyel egyben 2. helyezést ért el a rotterdami verseny benzinhajtású prototípus kategóriájában!
A kategória győztese a francia Microjoule-La Joliverie csapata lett 2833 km/l teljesítménnyel, a Megameter III. mögött pedig a finn Remmi-Team járműve végzett 2003 km/l-rel, további 40 versenyzőt megelőzve.
A  verseny további magyar indulóinak nem sikerült az élvonalban végezni,  azonban ők is elismerésre méltó teljesítményt értek el járműveikkel.
Magyarország első középiskolás csapataként indult a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kandó Electric nevű csapata, akik elektromos autójukkal az idei rotterdami versenyen  175 km-et teljesítettek 1 kWh energiával. Az Óbudai Egyetem Eco csapata,  az SAP Racing Team idén is Prototípus kategóriában indult a továbbfejlesztett BANKI05  autóval. A Pécsi Tudományegyetem elektromos autók hidrogénforrású  kategóriájában induló Team Orca versenyautóját egy 1 kW teljesítményű  Proton Exchange Membrane üzemanyagcella látja el energiával. Napelemes  kategóriában pedig a győri Széchenyi István egyetem SZEnergy csapata érte el a két értékelhető eredmény közül a második helyet.
A rotterdami 2012-es Shell Eco-marathon versenyének részletes eredményei megtekinthetőek az alábbi linken.

Rengeteg érdeklődő látogatott el múlt héten a standunkhoz, és nagy öröm volt személyesen találkozni mindazokkal, akik kíváncsiak voltak a K&V világára!
BővebbenÓriási büszkeség számunkra, hogy idén már 10. alkalommal nyerte el a K&V Logistic Solutions a MagyarBrands elismerést!Ez a díj azoknak a hazai márkáknak jár, akik nemcsak magyar tulajdonban állnak, de a megbízhatóság, innováció és pozitív fogyasztói megítélés terén is kiemelkednek.Immár 36 éve dolgozunk azon, hogy ügyfeleink számára kiszámítható, modern és emberséges logisztikai megoldásokat nyújtsunk – itthon és nemzetközi szinten egyaránt.Köszönjük minden kollégánknak, partnerünknek és ügyfelünknek, hogy együtt írjuk tovább a K&V márka történetét!
BővebbenNem mindennap parkol be az Európa-bajnok a telepünkre! Kiss Norbert kamionja járt ma nálunk! És még a tükröket is behajtotta, rendes srác!
BővebbenElnyertük a Deloitte Best Managed Companies különleges elismerését, amellyel a világ 48 országában tüntetik ki azokat a magántulajdonban lévő vállalatokat, amelyek példamutatóan teljesítenek minden kulcsterületen.
BővebbenImmár 52 db vadonatúj Volvo FH Aero vontató erősíti a K&V nemzetközi járműflottáját!
BővebbenMert játszani nem csak az ovisoknak fontos. Az általános iskolás korú gyerekeknek is szükségük van mozgásra, nevetésre, közös játékra – ezek ugyanis legalább annyira fejlesztik a kreativitást, az együttműködést és az önbizalmat, mint a tantermi órák.
Bővebben