Megosztás:

2696 kilométert 1 liter benzinnel - magyar csúcs!

2012. május 29.

A Shell Eco-marathonon a lehető legnagyobb távokat kell megtenni a lehető legnagyobb hatékonysággal. Idén öt csapat képviselte Magyarországot a májusban tartott rotterdami versenyen.

A Shell Eco-marathon ötlete 1939-ben pattant ki a cég egyik kutató laboratóriumában dolgozó tudósok fejéből. Fogadást kötöttek, hogy ki tudja egy liter benzinnel a legnagyobb távolságot megtenni: az első futamot megnyerő R.J. Greenshields 4,73 l/100 km-es fogyasztást ért el, amit manapság már könnyen le lehet pipálni valamilyen kisméretű motort használva, viszont alig egy év alatt, a következő összecsapásra már 1,57 l/100 km-re szorította le átépített Studebakerének fogyasztását. 1968-ban mentek be először 1 liter alá, egy Fiat 600-assal égettek 0,963 l/100 km-es fogyasztásnak megfelelő benzint, 1973-ban pedig egy Opellel már 0,625 l/100 km lett a legjobb eredmény. 2010 óta az egyliteres versenyszám rekordját 4896,1 km/literes eredménnyel tartja a francia Polytech' csapata, és tavaly bővült az E-mobility kategóriával a verseny.

A Shell Eco-marathon idei európai futamait május 17-19. között rendezték Rotterdamban. Magyarországot öt csapat képviselte a takarékosságról és alternatív hajtásokról szóló versenyen, melyet az eddigiekkel ellentétben ezúttal városi pályán rendeztek.

Ahogy a rendes közlekedést, úgy az Eco-marathonon elérhető távokat is nagyban befolyásolja a bejárandó útvonal, és mivel derékszögű kanyarokkal építették ki a pályát, amik fogyasztást növelő lassításra és kigyorsításra is kényszerítik a vezetőket, ezért a csapatok nem igazán számítottak arra, hogy idén felül tudják múlni korábbi legjobb eredményeiket. Ráadásul a szűkebb kanyarok miatt a legtöbben a futómű átépítésére is kényszerültek.

Ennek ellenére a legjobb eredményt elérő magyar csapat saját csúcsát megdöntve új országos rekordot állított fel: a Kecskeméti Főiskola gépészmérnök, műszaki menedzser és mérnökinformatikus hallgatókból alakult GAMF csapata 2696 km-t tett meg Megameter III. névre hallgató járművével, mellyel egyben 2. helyezést ért el a rotterdami verseny benzinhajtású prototípus kategóriájában!
A kategória győztese a francia Microjoule-La Joliverie csapata lett 2833 km/l teljesítménnyel, a Megameter III. mögött pedig a finn Remmi-Team járműve végzett 2003 km/l-rel, további 40 versenyzőt megelőzve.

A verseny további magyar indulóinak nem sikerült az élvonalban végezni, azonban ők is elismerésre méltó teljesítményt értek el járműveikkel.
Magyarország első középiskolás csapataként indult a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kandó Electric nevű csapata, akik elektromos autójukkal az idei rotterdami versenyen 175 km-et teljesítettek 1 kWh energiával. Az Óbudai Egyetem Eco csapata, az SAP Racing Team idén is Prototípus kategóriában indult a továbbfejlesztett BANKI05 autóval. A Pécsi Tudományegyetem elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában induló Team Orca versenyautóját egy 1 kW teljesítményű Proton Exchange Membrane üzemanyagcella látja el energiával. Napelemes kategóriában pedig a győri Széchenyi István egyetem SZEnergy csapata érte el a két értékelhető eredmény közül a második helyet.

A rotterdami 2012-es Shell Eco-marathon versenyének részletes eredményei megtekinthetőek az alábbi linken.

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben