Megosztás:

Vége a száguldásnak a német autópályákon

2012. április 23.

Választási győzelme esetén 120 km/h-ás sebességhatárt vezetne be Észak-Rajna-Vesztfáliában az SPD és a Zöld párt. A biztonság mellett a környezetvédelemmel indokolják a drasztikus korlátozás tervét.

Hamarosan megszűnhet a világhírű német autópálya-hálózat egyik legnagyobb vonzereje, a többezer kilométernyi sebességkorlátozás nélküli szakasz. Észak-Rajna-Vesztfália tartományban jelenleg választási kampány zajlik. A felmérések szerint biztos többséget szerez majd az SPD és a Zöld párt koalíciója, akik ígéretet tettek, hogy győzelmük esetén, a tartomány összes autópályáján 120 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, később pedig lobbizni fognak azért, hogy egész Németországban megszüntessék a felszabadított szakaszokat.

Ezzel tennék biztonságosabbá és környezetbaráttá a német utakat, de az autósok többsége ezzel nem ért egyet, ami érthető, hiszen a világon már csak kevés olyan hely létezik, ahol tetszőlegesen megválasztott sebességgel lehet haladni. Valójában Németországban sincs így, hiszen az ajánlott sebesség minden esetben a 120 km/h, de - bizonyos szakaszokon - saját felelősségére bárki hajthat akár 300 km/h-val is. Egy esetleges baleset során pedig annak megfelelően bírálják el a sofőr vétkességét, hogyan választotta meg a sebességet.

A német hatóságok mindent megtesznek azért, hogy minimálisra csökkentsék a kockázatot. Az utakat úgy építették meg, hogy a kanyarok íve és a pálya dőlésszöge is ideális legyen, gondoskodtak a megfelelő vízelvezetésről és az úttestet - beleértve a környezetét is - rendszeresen karbantartják, az autópályarendőrség pedig folyamatosan ellenőrzi a közlekedők magatartását, különös figyelemmel a jobbra tartásra.

A német baleseti statisztikákból látszik, hogy a nagyobb szabadság miatt nem történik több baleset, mint Európa 120-130 km/h-ra korlátozott útjain. A nagyobb sebességgel haladó autók valóban jobban szennyeznek komótosan haladó társaiknál, de felmerül a kérdés, hogy megéri-e feláldozni Németország egyik nemzeti jelképét a szén-dioxid kibocsátás ilyen szintű mérsékléséért. Észak-Rajna-Vesztfáliában 4400 km autópálya van, ebből 1200 km jelenleg is a 120 km/h-ás zónához tartozik.

Forrás: origo.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben