Annak ellenére, hogy 2009 óta uniós előírás, illetve, hogy bevezetésének terve 2006 óta napirenden van, a használatarányos elektronikus útdíj bevezetését Magyarországon többször is elhalasztották. A kormány legutóbbi ígérete szerint azonban 2013. január 1-jétől már kilométer alapon fizethetünk. De még nem mindenki.
2013. január 1-jével életbe lép a használatarányos elektronikus útdíj rendszer - ígérte meg Navracsics Tibor 2011. március 1-jén, a Széll Kálmán-terv ismertetésekor. A Széll Kálmán tervben szereplő bevezetési határidő egyezik a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által legkorábbinak nevezett időponttal. A magyarországi díjszedési rendszer reformjáért felelős szervezet arra is felhívta a figyelmet (még 2010-ben), hogy már öt szomszédos országban is a megtett úttal arányos tarifát kell fizetniük a 3,5 tonna feletti teherjárműveknek.
Az elektronikus útdíj bevezetése az új Széchenyi tervben is szerepel, a közútfejleszlesztési elemek között. A bevezetés mellett ez a terv is elsősorban a jelenlegi (matricás) rendszer évről-évre növekvő költségvetési kiadásaival érvel.
A rendszer bevezetésével a magyar állam jelentős megtakarításokat érhetne el. Arról nem is beszélve, hogy az elektronikus útdíj igazságosabb is.
A kormánynak tehát mindenképpen érdeke, hogy a kitűzött határidőig megvalósuljon az új rendszer kiépítése. Ezalatt abban a vitatott kérdésben is dönteniük kell, hogy csak a teherautókra, vagy a személygépkocsikra és a motorokra is bevezessék-e az útdíjat. A Népszabadság azon értesülését, miszerint az illetékes tárca az autókra és motorokra már 2013-2014-ben tervezi a váltást, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára megcáfolta. Tájékoztatása szerint – bár a szakmai egyeztetés még nem zajlott le -, 2013-tól csak a teherautókra, míg a személyautókra és a motorokra csak 2020-tól vezetik be az új rendszert.
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben