Megosztás:

A DAF is bemutatta Euro6-os motorját

2012. április 23.

A DAF mindig is büszke volt teherautói tisztaságára, jelenleg az egész termékpaletta elérhető EEV-besorolású motorokkal, az Euro6-os blokkokkal azonban eddig várt a gyártó. Ráadásul míg a Mercedes és a Scania már jelenleg is kínálja az eddigi legtisztább motorokat, a DAF most csak ízelítőt kínál, a gyártás és forgalmazás majd csak 2013-ban indul. Cserébe a hollandok ígérete szerint az övék lesz a legfejlettebb és természetesen legjobb erőforrás.

A szóban forgó PACCAR MX-13 motorokkal a DAF-nak igen nagy szerencséje van. A konszerntárs Peterbilt és Kenworth modellekben már jó ideje az úton vannak ezek a blokkok, így rengeteg tapasztalat gyűlt össze velük kapcsolatban. Az USA-ban ezek megfelelnek az ottani legszigorúbb környezetvédelmi előírásnak, az EPA10-nek, mely 2010 nyara óta van érvényben és ez pedig rendkívül közel van az Euro6 reguláihoz. A DAF-nak így nagyon jó alapja van a fejlesztésekhez és persze alaposan kitettek magukért a mérnökök. A motor a legmodernebb közös nyomócsöves technológiát, változó geometriájú turbófeltöltőt és fejlett vezérlőrendszert használ, kipufogógáz-visszavezetéssel, SCR-technológiával és aktív részecskeszűrővel rendelkezik.

A gyártó ráadásul nem hagyta veszni a nemrég bemutatott Ate-programot sem, a pár hónapja bemutatott módosításokkal is megspékelte az MX-13-at. A cél nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt, hanem üzemanyag-fogyasztás féken tartását és a megbízhatóság növelését is szem előtt tartották. Ennek eléréséhez a lehető legtöbb funkciót a motorba integrálták. A hűtővízcsatornákat például a hengerblokkba és a hengerfejbe öntötték, a közös nyomócsöves rendszerben nyomást létrehozó két szivattyúegységet pedig a motorblokkba integrálták, ami azt jelenti, hogy a szelepeket is vezérlő vezérműtengely ezeket a szivattyúkat is képes működtetni. A közös nyomócsőben lévő tüzelőanyagot okos adagolóvezérlés biztosítja, mely azáltal biztosítja az optimális hatékonyságot, hogy csak azt a tüzelőanyagkeverék-mennyiséget sűríti össze, amelyre ténylegesen szükség van. Ez minimálisra csökkenti a hidraulikus veszteségeket. Az akár 2500 baros befecskendezés finomabb porlasztást eredményez, s sokkal több lehetőséget biztosít az égés optimalizálására. Ez biztosítja a lehető legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás és zajszint elérését, valamint a lehető legkedvezőbb fogyasztást. Az új erőforrások három különböző teljesítményfokozatban, 410, 460 és 510 lóerős változatban készülnek majd.


Fotó: DAF

Forrás: kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Vendégségben a jövő szakemberei

2025. november 11.

Tegnap a Gyöngyösi Kálváriaparti Általános Iskola diákjait láttuk vendégül egy igazán különleges pályaorientációs nap keretében!

Bővebben

Etikai vagy innovációs csapdahelyzet?

2025. november 6.

Raktározási üzletágvezető kollégánk, Deák István egy fontos és izgalmas kérdést feszeget legújabb szakmai cikkében, amely a Transpack magazinban jelent meg.A digitalizáció és az automatizáció megkerülhetetlen a modern logisztikában, de vajon hol húzódik a határ az előrelépés és a munkatársak védelme között?

Bővebben

Salgótarjánban jártunk az állásbörzén

2025. október 30.

Rengeteg érdeklődő látogatott el múlt héten a standunkhoz, és nagy öröm volt személyesen találkozni mindazokkal, akik kíváncsiak voltak a K&V világára!

Bővebben

10-ből 10 - Újra MagyarBrands díjas lett cégünk

2025. október 20.

Óriási büszkeség számunkra, hogy idén már 10. alkalommal nyerte el a K&V Logistic Solutions a MagyarBrands elismerést!Ez a díj azoknak a hazai márkáknak jár, akik nemcsak magyar tulajdonban állnak, de a megbízhatóság, innováció és pozitív fogyasztói megítélés terén is kiemelkednek.Immár 36 éve dolgozunk azon, hogy ügyfeleink számára kiszámítható, modern és emberséges logisztikai megoldásokat nyújtsunk – itthon és nemzetközi szinten egyaránt.Köszönjük minden kollégánknak, partnerünknek és ügyfelünknek, hogy együtt írjuk tovább a K&V márka történetét!

Bővebben

Versenykamion járt nálunk

2025. október 16.

Nem mindennap parkol be az Európa-bajnok a telepünkre! Kiss Norbert kamionja járt ma nálunk! És még a tükröket is behajtotta, rendes srác!

Bővebben

Rangos díjban részesült a K&V

2025. október 6.

Elnyertük a Deloitte Best Managed Companies különleges elismerését, amellyel a világ 48 országában tüntetik ki azokat a magántulajdonban lévő vállalatokat, amelyek példamutatóan teljesítenek minden kulcsterületen.

Bővebben