Az utóbbi hetek szokatlan hidege kemény igénybevétel az autóknak, nem véletlenül járt már ebben a dermesztő fagybn sok autós úgy, hogy nem nyílik a jármű autója, vagy rosszabb esetben a motor nem indul...És ezek mellett a a hó és jégkaparás már csak egy rutin feladat.
Ha lemerült az akkumulátor
Annak, ha a motor nem indul be, számos oka lehet, leggyakrabban természetesen az akkumulátor mondja fel a szolgálatot. A kemény hideg nem tesz jót az áramforrásnak, ráadásul az átfagyott motort megforgatni a dermedt olaj miatt az önindítónak is nehezebb, ezért több áramot igényel a gyengélkedő akkumulátortól: az eredmény gyakran éppen átforduló motor, amely az induláshoz azonban kevés. Javíthatunk a helyzeten, ha a kuplungot kinyomva tartjuk önindítózásnál, így legalább a váltóolajat nem kell forgatnia az elektromos motornak.
Ha nem indult be a járgány, két megoldás maradt a kellemetlen probléma megoldására. Először is egy másik, már járó motorú autóról kábelek segítségével áramot vezetünk a kocsinkba, hétköznapi nyelven bebikázzuk, esetleg választhatjuk a behúzást vagy a betolást is. Ez utóbbi ugyanakkor automata autók esetén lehetetlen, dízeleknél pedig nem igazán ajánlott a motorban lévő hatalmas kompresszió miatt. Természetesen ha lejtőn állunk, a bikázás felesleges, gurítsuk meg az autót, aztán próbáljuk beindítani a motort.
A bikázásra számos tipp létezik, de legbiztonságosabb a kézikönyv szerinti eljárás alkalmazása:
Bajban a hűtőfolyadék
Az elgyengülő telep megakadályozza a motor beindítását, de ennél súlyosabb következményekkel járhat a hűtőfolyadék megfagyása. Ha ősszel elmaradt, benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.
A párától az ajtóhoz fagyhat gumitömítés
Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.
Ezekben a napokban különösen fontos, de a teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák és nem távirányítós, kulccsal nyíló zár esetén a zsebünkben zárolajzó jégoldó.
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben