A szárazföldön otthon vagyunk. Nincsenek olyan utak, melyeken ne tudnánk, hogyan lehet átkelni. A vizek… Hát azok távol állnak tőlük. Most pedig részesei vagyunk egy egyszemélyes Atlanti-óceán átevezésnek. Rakonczay Gábor először a világon egyedül indul neki kajakkal, hogy Átszelje az Atlanti-óceánt. Persze érdeklődve követtük, ahogy a Rakonczay házaspár 2007-ben egy kis kenuval óceánjáró útját folytatta, és izgultunk értük, de nem gondoltuk, hogy következő útjukon mi is tevékenyen részt veszünk.
Nemrég egy lelkes fiatal pár hívott fel minket, s pár nap múlva már ott ültek nálunk, s az együttműködésről beszélgettünk. Rakonczay Viki és Gábor. a volt soproni egyetemista pár, akik a Tűzhangyával már átszelték az óceánt, most új tervükhöz kerestek partnereket. A kétszemélyes kalandon felbuzdulva Gábor elhatározta, hogy egyedül vág neki az Atlanti-óceánnak. Ez nemcsak magyar, de világelsőség is lesz. A házaspár első 51 napos útjukért megkapta a National Geographic Adventure az év kalandja díjat, majd Londonban a Guinness World Records kitüntetést.
Az új expedíció most vasárnap, vagyis 2011. december 18-án indult el Portugáliából a Kanári-szigetek felé, ahonnan a Karib-szigetek felé (Antigua) hajózik át az óceánon. Az egyszemélyes óceánjáró kenut, a Vitézt, Fa Nándor tervezte, s e jeles jármű eljuttatása a célpontba lett a mi feladatunk. Persze a kenuszállítás különben sem mindennapos feladat nálunk, de egy ilyen különleges hajó elszállítása, s az, hogy ezzel támogathatjuk ezt a nem mindennapi fizikai és szellemi – lelki teljesítményt, nagy örömmel töltött (és tölt el) minket. Persze azonnal igent mondtunk. Így lettünk a Rakonczay team támogatói.
Gábor a tervek szerint 80 nap alatt fogja megtenni az utat 7,5 méter, 1,2 méter széles kenujában. Az első szakaszt a Karib-szigetekre 20 nap alatt tervezi megtenni, napi 14 – 15 óra evezéssel és 4 -5 óra alvással számolva. A maradék időben pihen, eszik, vizet készít, tisztálkodik és a navigációval foglalkozik. Ez nemcsak fizikailag jelent hihetetlen megterhelést, de pszichikailag is embert próbáló feladat. Ráadásul az egyedüllét olyan lelki terhet ró az emberre, amire külön is fel kellett az út előtt készülni, hiszen az előző óceán átevezés során a házaspár egymásra támaszkodhatott.
Természetesen Gábor és Viki folyamatosan tartják a kapcsolatot egymással műholdon keresztül, így Gábor mindig rendelkezik a szükséges meteorológiai információkkal. A hajón természetesen van GPS, de azért a hagyományos navigációs eszközök és papírtérképek sem hiányoznak – biztos, ami biztos. A hajó energiaellátást napelem biztosítja.
Tehát az első 1600 km-es szakasz vasárnap kezdetét vette. Természetesen folyamatosan tartjuk a kapcsolatot Viktóriával, aki megosztja velünk az aktuális híreket és történéseket. Hírlevelünkben az elkövetkező hónapokban, egészen a – reményeink szerint a terveknek megfelelően – április 10. megérkezésig rendszeresen beszámolunk arról, hol tart és hogy van Rakonczay Gábor és óceánjáró kenuja, a Vitéz.
Jó szelet kívánunk!
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben