Megosztás:

Kenuval a világ körül

2011. december 19.

A szárazföldön otthon vagyunk. Nincsenek olyan utak, melyeken ne tudnánk, hogyan lehet átkelni. A vizek… Hát azok távol állnak tőlük. Most pedig részesei vagyunk egy egyszemélyes Atlanti-óceán átevezésnek. Rakonczay Gábor először a világon egyedül indul neki kajakkal, hogy Átszelje az Atlanti-óceánt. Persze érdeklődve követtük, ahogy a Rakonczay házaspár 2007-ben egy kis kenuval óceánjáró útját folytatta, és izgultunk értük, de nem gondoltuk, hogy következő útjukon mi is tevékenyen részt veszünk.

Nemrég egy lelkes fiatal pár hívott fel minket, s pár nap múlva már ott ültek nálunk, s az együttműködésről beszélgettünk. Rakonczay Viki és Gábor. a volt soproni egyetemista pár, akik a Tűzhangyával már átszelték az óceánt, most új tervükhöz kerestek partnereket. A kétszemélyes kalandon felbuzdulva Gábor elhatározta, hogy egyedül vág neki az Atlanti-óceánnak. Ez nemcsak magyar, de világelsőség is lesz. A házaspár első 51 napos útjukért megkapta a National Geographic Adventure az év kalandja díjat, majd Londonban a Guinness World Records kitüntetést.

Az új expedíció most vasárnap, vagyis 2011. december 18-án indult el Portugáliából a Kanári-szigetek felé, ahonnan a Karib-szigetek felé (Antigua) hajózik át az óceánon. Az egyszemélyes óceánjáró kenut, a Vitézt, Fa Nándor tervezte, s e jeles jármű eljuttatása a célpontba lett a mi feladatunk. Persze a kenuszállítás különben sem mindennapos feladat nálunk, de egy ilyen különleges hajó elszállítása, s az, hogy ezzel támogathatjuk ezt a nem mindennapi fizikai és szellemi – lelki teljesítményt, nagy örömmel töltött (és tölt el) minket. Persze azonnal igent mondtunk. Így lettünk a Rakonczay team támogatói.

Gábor a tervek szerint 80 nap alatt fogja megtenni az utat 7,5 méter, 1,2 méter széles kenujában. Az első szakaszt a Karib-szigetekre 20 nap alatt tervezi megtenni, napi 14 – 15 óra evezéssel és 4 -5 óra alvással számolva. A maradék időben pihen, eszik, vizet készít, tisztálkodik és a navigációval foglalkozik. Ez nemcsak fizikailag jelent hihetetlen megterhelést, de pszichikailag is embert próbáló feladat. Ráadásul az egyedüllét olyan lelki terhet ró az emberre, amire külön is fel kellett az út előtt készülni, hiszen az előző óceán átevezés során a házaspár egymásra támaszkodhatott.

Természetesen Gábor és Viki folyamatosan tartják a kapcsolatot egymással műholdon keresztül, így Gábor mindig rendelkezik a szükséges meteorológiai információkkal. A hajón természetesen van GPS, de azért a hagyományos navigációs eszközök és papírtérképek sem hiányoznak – biztos, ami biztos. A hajó energiaellátást napelem biztosítja.

Tehát az első 1600 km-es szakasz vasárnap kezdetét vette. Természetesen folyamatosan tartjuk a kapcsolatot Viktóriával, aki megosztja velünk az aktuális híreket és történéseket. Hírlevelünkben az elkövetkező hónapokban, egészen a – reményeink szerint a terveknek megfelelően – április 10. megérkezésig rendszeresen beszámolunk arról, hol tart és hogy van Rakonczay Gábor és óceánjáró kenuja, a Vitéz.

Jó szelet kívánunk!

Vissza

Aktuális híreink

Vizsgáztassa nálunk autóját, Gyöngyösön a legkedvezőbb áron!

2024. április 17.

Gyors, megbízható és megfizethető műszaki vizsgáztatás Gyöngyösön a K&V-nél, most csupán 24 900 Ft-ért személyautó esetében. Amikor eljön a műszaki vizsga ideje, minden autótulajdonos ugyanazt szeretné: gyors, profi és gondtalan ügyintézést. A K&V Műszaki Vizsgabázis ezt kínálja, ráadásul a legjobb áron a gyöngyösi régióban.

35 év 35 jócselekedet - élelmiszerszállítás

2024. április 10.

Ahogy már említettük, idén ünnepeljük a K&V megalakulásának 35. évfordulóját , és ebből az alkalomból 35 jócselekedetet hajtunk végre az év során. Áprilisban különleges akcióval készültünk: 35 raklap élelmiszert szállítunk ki az ország 35 különböző pontján működő segélyszervezeteknek az Élelmiszerbank raktárából.

ESG a K&V-nél: Új fejezet a fenntarthatóság jegyében

2024. április 3.

A K&V teljes mértékben elkötelezett az ESG (Environmental, Social, and Governance - Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási) szempontok bevezetése mellett. Azonban az ESG nem csak egy újabb irányelv számunkra, hanem egy mélyen gyökerező elköteleződés, hogy felelősen járjunk el üzleti tevékenységünk minden területén, hiszen 2008 óta ISO 14001-es környezetközpontú irányítási rendszert tartunk fenn.

MagyarBrands díjat vehettük át

2024. március 28.

Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!

35 év 35 jócselekedet - Önkéntesen a kutyákért

2024. március 26.

Az idénre vállalt 35 év - 35 jótett sorozatunk legújabb állomásaként kollégáink szombat délelőtt az Ebrendészet Gyöngyös munkáját segítették önkéntesként kutyafürdetéssel, szárítással és szállítással, valamint információátadással az örökbefogadható kutyusokra vonatkozóan a Mátra Művelődési Központ előtt megrendezett Húsvétváró programon.

Szervizbővítés Cégünknél

2024. március 25.

A K&V szervizkapacitásának bővítése: új mérföldkő a járműjavításban