Megosztás:

Kenuval a világ körül

2011. december 19.

A szárazföldön otthon vagyunk. Nincsenek olyan utak, melyeken ne tudnánk, hogyan lehet átkelni. A vizek… Hát azok távol állnak tőlük. Most pedig részesei vagyunk egy egyszemélyes Atlanti-óceán átevezésnek. Rakonczay Gábor először a világon egyedül indul neki kajakkal, hogy Átszelje az Atlanti-óceánt. Persze érdeklődve követtük, ahogy a Rakonczay házaspár 2007-ben egy kis kenuval óceánjáró útját folytatta, és izgultunk értük, de nem gondoltuk, hogy következő útjukon mi is tevékenyen részt veszünk.

Nemrég egy lelkes fiatal pár hívott fel minket, s pár nap múlva már ott ültek nálunk, s az együttműködésről beszélgettünk. Rakonczay Viki és Gábor. a volt soproni egyetemista pár, akik a Tűzhangyával már átszelték az óceánt, most új tervükhöz kerestek partnereket. A kétszemélyes kalandon felbuzdulva Gábor elhatározta, hogy egyedül vág neki az Atlanti-óceánnak. Ez nemcsak magyar, de világelsőség is lesz. A házaspár első 51 napos útjukért megkapta a National Geographic Adventure az év kalandja díjat, majd Londonban a Guinness World Records kitüntetést.

Az új expedíció most vasárnap, vagyis 2011. december 18-án indult el Portugáliából a Kanári-szigetek felé, ahonnan a Karib-szigetek felé (Antigua) hajózik át az óceánon. Az egyszemélyes óceánjáró kenut, a Vitézt, Fa Nándor tervezte, s e jeles jármű eljuttatása a célpontba lett a mi feladatunk. Persze a kenuszállítás különben sem mindennapos feladat nálunk, de egy ilyen különleges hajó elszállítása, s az, hogy ezzel támogathatjuk ezt a nem mindennapi fizikai és szellemi – lelki teljesítményt, nagy örömmel töltött (és tölt el) minket. Persze azonnal igent mondtunk. Így lettünk a Rakonczay team támogatói.

Gábor a tervek szerint 80 nap alatt fogja megtenni az utat 7,5 méter, 1,2 méter széles kenujában. Az első szakaszt a Karib-szigetekre 20 nap alatt tervezi megtenni, napi 14 – 15 óra evezéssel és 4 -5 óra alvással számolva. A maradék időben pihen, eszik, vizet készít, tisztálkodik és a navigációval foglalkozik. Ez nemcsak fizikailag jelent hihetetlen megterhelést, de pszichikailag is embert próbáló feladat. Ráadásul az egyedüllét olyan lelki terhet ró az emberre, amire külön is fel kellett az út előtt készülni, hiszen az előző óceán átevezés során a házaspár egymásra támaszkodhatott.

Természetesen Gábor és Viki folyamatosan tartják a kapcsolatot egymással műholdon keresztül, így Gábor mindig rendelkezik a szükséges meteorológiai információkkal. A hajón természetesen van GPS, de azért a hagyományos navigációs eszközök és papírtérképek sem hiányoznak – biztos, ami biztos. A hajó energiaellátást napelem biztosítja.

Tehát az első 1600 km-es szakasz vasárnap kezdetét vette. Természetesen folyamatosan tartjuk a kapcsolatot Viktóriával, aki megosztja velünk az aktuális híreket és történéseket. Hírlevelünkben az elkövetkező hónapokban, egészen a – reményeink szerint a terveknek megfelelően – április 10. megérkezésig rendszeresen beszámolunk arról, hol tart és hogy van Rakonczay Gábor és óceánjáró kenuja, a Vitéz.

Jó szelet kívánunk!

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben