Megosztás:

BuBi - indulhatnak a közbringák Budapesten

2011. november 28.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2013 tavaszán Budapest belvárosának utcáira kerülhetnek a közbringák. Mivel már több mint 300 ilyen rendszer működik a világon, volt honnan példákat, tapasztalatokat és ötleteket meríteni a budapesti rendszerhez.

A budapesti közbringa rendszerről, a BuBiról (Budapesti Bicikli) az Európai Mobilitási Hét keretei között rendezett szakmai fórumot a BKK. Az ötlet nem most merült fel először, de úgy tűnik, most végre forrást is talált a városvezetés a BuBi kivitelezéséhez a KMOP pályázat elnyerésével. A rendszer egy olyan alternatív közösségi közlekedési eszköz, amely szorosan kapcsolódik a tömegközlekedéshez, mondhatni annak integráns része, és amely a város nehezen járható területeit teszi elérhetővé, mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.

Budapesten valószínűleg a legmodernebb, negyedik generációs közbringa rendszert építik ki, ahol az állomások az igényeknek megfelelően bővíthetők és áttelepíthetők, moduláris rendszerűek, igaz, ez még nem eldöntött.

Az állomások általában 500 méterenként helyezkednek majd el, kilenc kerületben 74 gyűjtőállomáson több mint 1000 kerékpárt lehet majd igénybe venni, és egy elektronikus azonosítás után (kártya, bankkártya, mobiltelefon) azonnal biciklire lehet pattanni. Az első fél óra használata ingyenes lesz. A rendszertől a kerékpárhasználat további jelentős növekedését és a biciklizési szokások megváltozását várják a környezetvédelmi előnyökön kívül. Az informatikai rendszer pedig lehetővé teszi az utazási szokások elemzését is, ami a várostervezés és közlekedésfejlesztés hasznos eszköze lehet.

A beruházáshoz kapcsolódóan több főútvonalat is alkalmassá tesznek a kerékpározásra (kerékpársávok), lehetővé teszik a buszsáv használatát,ahol elegendő hely áll rendelkezésre, és több forgalmi lámpánál előretolt kerékpár felállóhelyeket készítenek. Bővítik a forgalomcsillapított utcák számát, újabb kerékpárutakat és kerékpáros nyomokat építenek, jelölnek ki. Összességében 30 kilométernyi egyirányú utcában teszik lehetővé a kétirányú kerékpáros közlekedést. A rendszernek több közúti kereszteződés is „áldozatul esik”, ahol kerékpárosbarát forgalomtechnikai átalakításokat végeznek.

Vissza

 

Aktuális híreink

Sikeres HACCP felülvizsgálat

2024. május 28.

A K&V háza táján mindig történik valami. Múlt héten, május 22-én ismét sikeresen lezajlott a HACCP rendszerünk felülvizsgálata!

Bővebben

Átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt

2024. május 24.

Örömmel osztjuk meg a hírt, miszerint tegnap a K&V gyöngyösi telephelyén átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt, amivel így Magyarország legnagyobb Ford buszflottájának büszke tulajdonosai lettünk!

Bővebben

Megjelent az első negyedéves közúti fuvarozási árindex

2024. május 17.

Drágult a fuvarozás. Az első negyedéves infláció négyszeresével nőttek a közúti fuvarozás költségei, ami biztosan meg fog jelenni a fogyasztói árakban is – áll a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2024. I. negyedéves közúti fuvarozási árindex (KFX 24Q1) iparági elemzésben. 

Bővebben

Sikeres audit a K&V-nél

2024. május 16.

Múlt héten sikerrel teljesítettük az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és az ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerek első felügyeleti auditját. Büszkén jelentjük, hogy Markazon, Gyöngyösön és Fóton is minden követelménynek megfelelünk!

Bővebben

Csak egy "kör"

2024. május 8.

A K&V Kft. csapata ismét körbe futotta a Balatont a 18. NN Ultrabalaton versenyen.

Bővebben

Hulladékot gyűjtöttünk a Föld napján

2024. május 5.

A Föld napján, április 22-én a K&V csapata ismét összefogott a tisztább környezetért! Együttműködésben az Egererdő Zrt Mátrafüredi Erdészetével, 12 önkéntes kollégánk vett részt Gyöngyösön a 'TeSzedd!' országos szemétszedési akcióban.

Bővebben