Megosztás:

Bioetanollal működő magyar jármű lett a győztes Spanyolországban

2011. október 27.

Bioetanol meghajtású autójukkal fölényesen megnyerték kategóriájukban az alternatív hajtású járművek versenyét a kecskeméti Főiskola diákjai a spanyolországi Cartagenában. A diákok által készített autó egy liter üzemanyaggal 1335 kilométer teljesítményre volt képes.

Murcia tartomány energiagazdálkodási hivatala hirdette meg azt a versenyt, amelyen öt országból négy kategóriában versenyeztek a hét elején alternatív hajtású járművek. A spanyol, francia, olasz és belga csapatok mellett a verseny egyetlen magyar indulója volt bioetanol kategóriában a Kecskeméti Főiskola csapata, mely rövid időn belül a második értékes győzelmet aratta.

    Bagány Mihály, a csapatot felkészítő tanár emlékeztetett arra, hogy a 43 köbcentiméter hengerűrtartalmú motorral meghajtott autó, benzinnel hajtott járművek kategóriájában a közelmúltban Finnországban 1 liter benzinnel 2661 kilométert tudott megtenni, s ez jelenleg a világon a harmadik legjobb eredmény.

    A Megaméter elnevezésű autón a diákok elvégezték azokat a módosításokat a motor vezérlésében, az injektor nyitvatartási idejében, a tüzelőanyag-levegő keverési arányában és a motor hőszigetelésben, amelyek révén a jármű alkalmassá vált arra, hogy bioetanollal - a versenyen tiszta alkohollal - üzemelhessen.

    A főiskolai tanár szerint az átalakítás jól sikerült, mert a kategóriájukban második helyen végzett spanyol csapat jócskán lemaradt mögöttük.

    Bagány Mihály hangoztatta, korábban maga sem hitte, hogy olyan autót lehet készíteni, mely egy liter üzemanyaggal több mint kétezer kilométert elmegy, azonban a speciális anyagból készült karosszéria, a mobiltelefon akkumulátor nagyságú áramforrás valamint a könnyűfém elemek lehetővé tették a bravúrt.

    Elmondta, jövőre Rotterdamban lesz a legnagyobb verseny, melynek az lesz a különlegessége, hogy nem versenypályán tartják, hanem a városban rendezik. A versenyre új autót kell építeni, mert a városi utakon jobban kell majd manőverezni, mint a speciális versenypályán. Ugyanakkor az új jármű sem lehet nehezebb, valamint nem fogyaszthat jelentősen többet mint a jelenlegi, mert akkor nem lesz esély a jó szereplésre.

MTI

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben