Hazánkban is fontolgatják egy olyan rendszer bevezetését a magyar utakra, mely a sebesség mellett egyéb tényezőket is mérni tud, pl. a jármű súlyát, típusát. Az ASSET-Road névre hallgató uniós támogatással megvalósuló közlekedésbiztonsági, infrastruktúra- és környezetvédelmi projekt a június elejei "Korszerű közlekedésbiztonsági és infrastruktúra védelmi rendszerek" nemzetközi konferencián mutatkozott be a hazai szakembereknek.
Az ASSET-Road eredményeként legutóbb Németországban és Finnországban létesültek automatizált tesztállomások, amelyek autópályák mentén végzik el egyebek mellett az áthaladó járművek vizsgálatát, azonosítását.
A megoldás igazi csúcstechnika, az útba épített eszközök mérik a jármű súlyát, megállapítják a típusát, így kiszámolják, túl van-e terhelve, ezután azonnal kalkulálják is a büntetést, miközben a sebességét is vizsgálja egy kamera. A túlterhelt járműveket az útról a kialakított műszaki állomásra terelve jöhet a második vizsgálat, ahol egy szintén automata rendszer lézerrel felméri gumik kopását, míg infravörös rendszer ellenőrzi a fékek és az alváz állapotát.
Köszöntőjében Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár azt mondta érdemes alaposan megvizsgálni a rendszer magyarországi alkalmazásának, a meghonosítás kormányzati támogatásának, egy pilotprojekt indításának lehetőségét.
Hazánkban a több mint 30 ezer kilométeres országos közúthálózat felületépségét vizsgálva mindössze 18 százalékban sorolható a jó és megfelelő kategóriákba. Miközben a frissen átadott autópálya-szakaszokat is tartalmazó főhálózaton valamelyest kedvezőbb a helyzet, a mellékhálózat nagyobbik hányada azonnali beavatkozásra vár. Ez egyik oka ennek, hogy a mérések alapján a nehézgépjárművek átlagosan 8 százaléka túlsúlyosan közlekedik.
A fokozott ellenőrzéssel az okozott kár csökkenthető, a túlsúlybevétel növelhető. Az ASSET-projektben javasolt többfunkciós állomások legcélszerűbben a nagy forgalmú gyorsforgalmi útjainkon (M0, M1, M3) vagy a forgalmasabb dunai, tiszai átkelőhelyeken lennének elhelyezhetők - jelentette ki a helyettes államtitkár.
De nehogy azt higgyük, hogy csak a teherautósokra vár szigorúbb ellenőrzés a jövőben, hanem mindenkire. Az EU által finanszírozott projekt célja, hogy javítsa a közlekedésbiztonságot, csökkentse a balesetek számát a szabálytalan autósok kiszűrésével. A videóban látható kamera egy másik változata nemcsak a hagyományos gyorshajtást képes felderíteni, de azt is érzékeli, ha az adott útviszonyokhoz képes hajt túl gyorsan az autós. Emellett kiszűri azokat, akik túl kis követési távolsággal közlekednek vagy nem használják a biztonsági övet.
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben