Megosztás:

Amit az európai egészségbiztosítási kártyáról tudni kell

2011. május 25.

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) szerint a nyári szezon közeledtével, utazás előtt érdemes kiváltani az európai egészségbiztosítási kártyát, emellett az OEP az utasbiztosítás megkötését is ajánlja.

Az OEP pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében emlékeztet: a Magyarországon biztosítással rendelkezők az európai egészségbiztosítási kártyával az uniós tagállamokban az OEP terhére is igénybe vehetik az "orvosilag szükséges egészségügyi ellátásokat".

E szerint tehát nem csak a sürgősségi ellátás díját fedezi az OEP. Mint írták: a kezelőorvos dönti el, hogy a szükséges ellátásba mely beavatkozások tartoznak, de nem csupán a sürgősségi ellátás.

Hangsúlyozzák ugyanakkor, hogy a kártyával külföldön csak az egészségbiztosítás illetékes szerveivel szerződésben álló szolgáltatótól, állami egészségügyi intézménytől lehet ellátást igénybe venni.

A kártya bármely egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervnél térítésmentesen igényelhető, de megsemmisülése, megrongálódása, vagy elvesztése esetén igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.

A kártya kiadásához személyigazolványra, taj-kártyára, nem rendezett biztosítási jogviszony esetén a jogosultságot bizonyító okmányokra van szükség. Az európai egészségbiztosítási kártya kiállításától számítva 36 hónapig érvényes.

Az OEP kiemeli továbbá, hogy miután a turisták által sűrűn látogatott üdülőhelyek környékén az orvosok döntően magánpraxisban működnek, illetve bizonyos államokban a magyarországinál szűkebb a társadalombiztosítás keretében igénybe vehető szolgáltatások köre, továbbá egy külföldön elszenvedett baleset esetén a hazaszállítást csak kivételes esetben fedezi a kötelező egészségbiztosítás, "mindenképpen ajánlatos megfontolni utasbiztosítás megkötését is".

Vissza

 

Aktuális híreink

Újabb busz érkezett

2020. július 13.

Személyszállítási flottánk 1 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Ismét ellátogattak hozzánk a jövő logisztikusai

2020. július 8.

Gyöngyösi raktárbázisunkban szakmai bemutatóval vártuk a diákokat.

Bővebben

Újra Bisnode AAA tanúsítványt kapott a K és V Kft.

2020. július 7.

A K és V Kft. hetedszer is a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.  

Bővebben

Ismét Superbrands díjas a K&V Kft.

2020. június 20.

Idén tizenharmadik alkalommal ült össze a jelenleg 22 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely márkánkat a K&V Logistis Solutions-t érdemesnek találta a Business Superbrands 2020 védjegy viselésére. Büszkék vagyunk arra, hogy 2017, 2018 és 2019 után 2020-ban immár negyedik alkalommal nyerhettük el a független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló testület bizalmát.

Bővebben

Sikeres újratanúsítás a K és V Kft-nél

2020. június 12.

2020. május 13-14-én került sor a K és V Kft. integrált irányítási rendszerének sikeres újratanúsítására, mely az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer szabványok szerint került felülvizsgálatra. 

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2020. május 14.

Cégünk 2020-ban is folytatja a járműpark korszerűsítését és minőségi cseréjét. Ebben az évben 25 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató cseréjére kerül sor, melyből az utolsó 4 db is megérkezett.

Bővebben