Megosztás:

Fellélegezhet Szeged - elkészült az autópálya

2011. április 26.

25 kilométerrel és egy Tisza-híddal bővült az M43-as. A fejlesztések 2011. április 20-i átadása után teljessé vált az autópálya Szeged és Makó között, mellyel két fontos cél is elérhetővé vált: Szeged tehermentesítése, és az országunkon áthaladó legjelentősebb tranzittengely kiépítésének befejezése.

Az M43 autópálya kiépítése a legfontosabb közlekedésfejlesztési feladat Csongrád megyében. A beruházással megszűnik a kamionok átmenő forgalma a 43. sz. főút menti településeken. Az elmúlt években kimutatott napi két-háromezres tehergépjármű forgalom Magyarországon ugyan nem egyedülálló, de kimagasló terhelésnek számít. Az összes gépjárműforgalom a határnál 4000, Szegeden belül közel 30 ezer jármű naponta.

Az autópálya átadásával azonban megnyílt a lehetőség a tehergépjárművek kitiltására Szeged belvárosából. Az önkormányzat által bevezetendő korlátozás célja, hogy csak az hajtson be tehergépjárművel a városba, akinek feltétlenül dolga van itt.

A közgyűlés döntése értelmében május 15-től két korlátozott forgalmú övezetet alakítanak ki a belvárosban. A szegedi oldalon a nagykörúton belülre, az újszegedi oldalon pedig a Temesvári körút és a Tisza közötti területre nem hajthatnak be a 7,5 tonna megengedett össztömeg fölötti teherautók. A Tisza Lajos körút és a Tisza közötti területen 3,5 tonna fölötti össztömeg-korlátozást vezetnek be.

A korlátozás nem vonatkozik a célforgalomra, ennek oka többek között az, hogy egyes a Tisza-Maros-szögben található települések csak Szegeden keresztül közelíthetők meg. 

Az új autópálya-szakasz elkészültével belátható közelségbe került az M43 Makó és országhatár közötti szakaszának megépítése is. Magyar oldalról az M43 magyar-román határt elérő szakaszának megépítése a tervek szerint az idén megkezdődik. Az autópálya 2013 második felében érheti el a határt.

A nemzetközi összeköttetés mielőbbi megépítése azért is fontos, mert az M43-as autópálya az európai tranzittengelyek közül a legjelentősebb Magyarországon áthaladó folyosó befejező eleme lesz. Ez az útvonal biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül.

Az új Tisza-híd

A Móra Ferenc nevét viselő  - az M43-as részét képező – új 660 méter hosszú híd Európában újdonságnak számító függesztett-feszített - más néven kiemelt kábeles - eljárással készült.  Az eljárásnak köszönhetően a híd pilonjai lényegesen alacsonyabbak lehetnek, mint a hagyományos szerkezeteknél. A kábeleket tartó oszlopok csupán 22 méterrel magasodnak a pályaszint fölé.

A másik újszerű megoldást a súlycsökkentés kényszere miatt alkalmazták az építők: a felszerkezet szekrénytartójának bordái vasbeton helyett acél trapézlemezekből készültek. Ilyen megoldás eddig Európában csak Németországban épült, a két eljárás vegyítése, egy szerkezetben történő alkalmazása pedig csak Japánban valósult meg.

A híd mintegy 13 milliárd forintból készült el.
Vissza

 

Aktuális híreink

Új Krone ponyvás pótkocsikat vásárolt a K és V Kft.

2019. május 20.

2019. május 7-én ünnepélyes keretek között vette át Varga József ügyvezető a 12 db új XL-es ponyvás Krone félpótkocsit. A járművek alvázai már új technológiájú KTL bevonattal vannak ellátva. A járművek XL, Daimler 9.5 és gumiabroncs-szállításhoz megfelelő rakományrögzítési tanúsítvánnyal is rendelkeznek. 

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. május 17.

Cégünk folytatja a járműpark korszerűsítését és minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 20 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sport hétvége a K&V Kft-nél

2019. május 15.

A 2019. május 11-12-ei hétvégén cégünk sportolói több rendezvényen is részt vettek. Futóink és kerékpáros kísérőik idén elsőként vettek részt a XIII. NN Ultrabalatonon, amelyen idén rekord sokan, több mint 13 ezren indultak. "Csak egy kört" kellett teljesíteni, de az 220,1 km volt. A rajt és a cél ezúttal Balatonfüreden volt, melyet 21 óra 27 perc alatt sikerült teljesíteniük, így kategóriájukban a 288. helyezést sikerült elérniük.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. április 30.

A személyszállítás történetéről szóló sorozatunk második részében egy olyan 18. századi közlekedési eszközt mutatunk be, amely az ipari forradalom előtti időszak egyik legjelentősebb utaztatásra szolgáló alkalmatossága volt. Ez pedig nem más, mint a delizsánsz, vagy magyarosabb nevén a személyszállító postakocsi.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. április 17.

Cégünk folytatja a járműpark korszerűsítését. Idén megérkezett az első 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató. 

Bővebben

Szakmák éjszakája Gyöngyösön

2019. április 16.

Vállalatunk kiállítóként vett részt az idén negyedik alkalommal megrendezett Szakmák Éjszakáján, amelyen a fiatalok megismerkedhettek az egyes szakmákkal.   

Bővebben