Megosztás:

Fellélegezhet Szeged - elkészült az autópálya

2011. április 26.

25 kilométerrel és egy Tisza-híddal bővült az M43-as. A fejlesztések 2011. április 20-i átadása után teljessé vált az autópálya Szeged és Makó között, mellyel két fontos cél is elérhetővé vált: Szeged tehermentesítése, és az országunkon áthaladó legjelentősebb tranzittengely kiépítésének befejezése.

Az M43 autópálya kiépítése a legfontosabb közlekedésfejlesztési feladat Csongrád megyében. A beruházással megszűnik a kamionok átmenő forgalma a 43. sz. főút menti településeken. Az elmúlt években kimutatott napi két-háromezres tehergépjármű forgalom Magyarországon ugyan nem egyedülálló, de kimagasló terhelésnek számít. Az összes gépjárműforgalom a határnál 4000, Szegeden belül közel 30 ezer jármű naponta.

Az autópálya átadásával azonban megnyílt a lehetőség a tehergépjárművek kitiltására Szeged belvárosából. Az önkormányzat által bevezetendő korlátozás célja, hogy csak az hajtson be tehergépjárművel a városba, akinek feltétlenül dolga van itt.

A közgyűlés döntése értelmében május 15-től két korlátozott forgalmú övezetet alakítanak ki a belvárosban. A szegedi oldalon a nagykörúton belülre, az újszegedi oldalon pedig a Temesvári körút és a Tisza közötti területre nem hajthatnak be a 7,5 tonna megengedett össztömeg fölötti teherautók. A Tisza Lajos körút és a Tisza közötti területen 3,5 tonna fölötti össztömeg-korlátozást vezetnek be.

A korlátozás nem vonatkozik a célforgalomra, ennek oka többek között az, hogy egyes a Tisza-Maros-szögben található települések csak Szegeden keresztül közelíthetők meg. 

Az új autópálya-szakasz elkészültével belátható közelségbe került az M43 Makó és országhatár közötti szakaszának megépítése is. Magyar oldalról az M43 magyar-román határt elérő szakaszának megépítése a tervek szerint az idén megkezdődik. Az autópálya 2013 második felében érheti el a határt.

A nemzetközi összeköttetés mielőbbi megépítése azért is fontos, mert az M43-as autópálya az európai tranzittengelyek közül a legjelentősebb Magyarországon áthaladó folyosó befejező eleme lesz. Ez az útvonal biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül.

Az új Tisza-híd

A Móra Ferenc nevét viselő  - az M43-as részét képező – új 660 méter hosszú híd Európában újdonságnak számító függesztett-feszített - más néven kiemelt kábeles - eljárással készült.  Az eljárásnak köszönhetően a híd pilonjai lényegesen alacsonyabbak lehetnek, mint a hagyományos szerkezeteknél. A kábeleket tartó oszlopok csupán 22 méterrel magasodnak a pályaszint fölé.

A másik újszerű megoldást a súlycsökkentés kényszere miatt alkalmazták az építők: a felszerkezet szekrénytartójának bordái vasbeton helyett acél trapézlemezekből készültek. Ilyen megoldás eddig Európában csak Németországban épült, a két eljárás vegyítése, egy szerkezetben történő alkalmazása pedig csak Japánban valósult meg.

A híd mintegy 13 milliárd forintból készült el.
Vissza

 

Aktuális híreink

Új járművek érkeztek

2023. március 17.

Két új 7,5 tonnás Iveco tehergépjármű érkezett.

Bővebben

Fut a cég

2023. március 2.

A 2022-es „Fut a cég” bajnokságban a K&V csapata a 250-999 fős létszám kategóriában hatodik helyezést ért el. 

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2023. február 8.

Flottánk 5 db Iveco S-Way vontatóval bővült.

Bővebben

MEB oklevelet kapott Cégünk

2023. január 31.

Az Élelmiszerbank azon dolgozik, hogy az élelmiszerfelesleget eljuttassa azokhoz, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A K&V Kft. abban segíti az Élelmiszerbank tevékenységét, hogy az általuk gyűjtött adományok eljussanak a nélkülözőkhöz.

Bővebben

DAF fogyasztásmérés

2023. január 31.

A Rolling Tons készített 3 részes dokumentumfilmet, ahol a DAF új generációs vontatóját (DAF XG) hasonlították össze fogyasztás szempontjából  elődjéhez (DAF XF 480 SSC).

Bővebben

Véradás a K&V Kft-nél

2023. január 5.

Hagyományainkhoz híven az idei évet is véradással kezdtük. A mai napon közel 30 fő vett részt a véradáson, közülük több, mint a fele K&V-s dolgozó. Köszönjük önzetlenségüket!

Bővebben