Megosztás:

Sebességcsökkentés a spanyol autópályákon

2011. március 29.

A spanyol autópályákon eddig is az uniós átlag alatti volt a megengedett maximális sebesség, ezentúl azonban még lassabban kell haladniuk az ott autózóknak. A korábbi 120 km/óra helyett 110 km/órára csökkent a megengedett legnagyobb sebesség a dél-európai ország autópályáin.

Az autósok java által vitatott 10 km/óra mértékű sebességcsökkentés nem más, mint egy kormányzati szintű „nemzeti energiacsökkentő program” része, s legalább 2011. június végéig tart. A sebességkorlátozástól, valamint számos további intézkedéstől a kormányzat az üzemanyag-fogyasztás több mint öt százalékos csökkentését várja.

Az egyéb, hasonló célokat szolgáló intézkedések sorából ki lehet emelni azt, hogy Spanyolországban kampányt indítottak a régi, ill. kopott gumiabroncsok cseréjére, az alacsony energiafogyasztású gépkocsi-izzók alkalmazására, továbbá ösztönzik az egyes városvezetéseket saját energiaköltségeik visszafogására.

A spanyol kormányzat reméli, hogy az intézkedések által 28,6 millió barrellel kevesebb kőolajat kell vásárolnia az idén, melynek pénzben kifejezett értéke mintegy 2,3 milliárd euróra tehető.  További jelentős eredmény lehet az éves szén-dioxid  kibocsátás várhatóan 12,5 millió tonnával való csökkenése.

A sebességcsökkentés tényét természetesen el kell juttatni a hazai és a külföldi közlekedőkhöz. Ennek keretében a spanyol autópályák mentén mintegy 6 000 db „110 km/óra sebességkorlátozás” jelzőtáblát helyeztek ki.

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben