Megosztás:

Mit kell tennünk közlekedési baleset esetén?

2011. február 23.

Sok autóvezető, főként azon szerencsések, akiknek még kisebb koccanásban sem volt részük, általában nem tudják, mi a pontos teendő közlekedési baleset esetén. Mikor hívjunk rendőrt, hogyan rendezzük a kárt, és így tovább. Nem árt, ha hasonló kérdésekben tájékozottak vagyunk.

Természetesen közúti baleset esetén a legfontosabb dolog mindenképp megállni, és tisztázni az eseményeket. Személyi sérüléssel járó balesetnél az első mindig a segítségnyújtás, szükség esetén mentő hívása és tudásunkhoz mérten az elsősegélynyújtás. Ez esetben szintén automatikus dolog a rendőrség helyszínre hívása.

Kevésbé vagyunk tájékozottak azonban afelől, hogy mi a teendő kisebb koccanások esetén. A pontos esemény tisztázása, az adatok felvétele ekkor is elengedhetetlen. A baleset részesei a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy-, gépjármű- és a biztosítási szerződés azonosításához szükséges adatokat, valamint a baleset lényeges körülményeire vonatkozó információkat. Új szabály, hogy a biztosítási szerződés azonosításához a kötvényszámot is meg kell tudni adni, így a biztosítási kötvény másolatát érdemes a forgalmi engedélyben tartani. A károsult a bekövetkezett kárt a bekövetkeztétől vagy az arról való tudomásszerzéstől számított 30 napon belül köteles bejelenteni a biztosítónak.

Célszerű ezért a gépjárműben tartani az úgynevezett Európai baleseti bejelentő nyomtatványt, amelyet bármelyik biztosítónál beszerezhetünk, hívják ezt „kék-sárga” bejelentőnek is. Ennek tartalma egész Európában egységes, csupán a használt nyelvekben térnek el egymástól, így külföldi balesetek esetében is használhatóak. Nagyon fontos, hogy ezt pontosan töltsük ki, és abban minden tény egyértelműen rögzítésre kerüljön. Ne feledkezzünk meg az esetleges tanúk nevének és lakcímének feltüntetéséről sem, és a baleseti bejelentő egy példányát gondosan őrizzük meg, ezt kell majd ugyanis a biztosítóhoz eljuttatnunk.

Ha a balesetet mi okoztuk, akkor értelemszerűen a baleseti bejelentőt saját biztosítónknak kell eljuttatni, ha pedig mi szenvedtük el, akkor a károkozó biztosítótársaságát keressük meg a további ügyintézéssel kapcsolatban.

Fontos tudnivaló, hogy amennyiben a balesetben érintett felek meg tudnak egyezni a felelősség kérdésében, akkor már nem kell további tényeket tisztázni, azonban, ha azonban a véleményük ebben eltér, akkor mindenképpen rendőrt szükséges hívni. Ez esetben mindkét érintett kötelessége a rendőrt megvárni a helyszínre érkezésig.

Kevésbé ismeretes, hogy a károkozóra szigorúbb szabályok vonatkoznak, így neki 5 munkanapon belül kell írásban bejelentenie a káreseményt biztosítójánál és meg kell adnia a kárrendezéshez szükséges adatokat. Ezzel együtt az ügy szempontjából lényeges körülményeket is be kell jelenteni, valamint ha a káreseménnyel kapcsolatban valamely hatóság vagy rendőrség eljárást folytatott le, ezt a szervet szintén meg kell jelölni. Ha pedig a nekünk kárt okozó üzembentartó érvényes biztosítási szerződéssel nem rendelkezik, akkor az előbbieket a Kártalanítási Számla kezelőjénél, azaz a Magyar Biztosítók Szövetségénél (MABISZ) jelenthetjük be és innen várhatjuk kárunk megtérítését. Ismeretlen károkozó esetén szintén 30 napon belül kell a MABISZ-hoz fordulni.

Kevesen tudják még azt, hogy a kötelező biztosítás nem terjed ki arra a kárra, ami a károkozó gépjárművében keletkezett. Ez esetben csak akkor számíthat a károkozó saját kára megtérítésére, ha úgynevezett casco biztosítással is rendelkezik.

Forrás: CamionDriver.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Ismét MagyarBrands díjas a K&V

2021. október 11.

A Szakmai Bizottság döntése alapján a K&V Logistic Solutions MAGYARBRANDS díjas, KIVÁLÓ MÁRKÁNAK számít, a hazai üzleti TOP márkák egyikeként.

Bővebben

Ismét körbefutottuk a Balatont

2021. október 5.

A K és V Kft. csapata ismét részt vett a hétvégén megrendezésre került XV. NN ULTRABALATON versenyen. A rajt és a cél ezúttal is Balatonfüreden volt. 

Bővebben

Szüreti napokon is ott voltunk

2021. szeptember 27.

2021. 09. 10-12-én rendezték meg Gyöngyösön a Szüreti napokat, amelyen cégünk is képviseltette magát. Az érdeklődők megnézhették és beülhettek a legújabb vontatónkba, melyet munkatársaink mutattak be számukra.

Bővebben

Ismét Bisnode AAA tanúsítványt kapott a K és V Kft.

2021. július 8.

A K és V Kft. nyolcadszor is a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mely azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2021. május 30.

Érkeztett 5 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató.

Bővebben

Sikeres felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2021. május 19.

2021. május 11-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének felügyeleti auditjára, melyet sikeresen teljesítettünk. Cégünk elkötelezett a folyamatos fejlődés és a vevői elégedettség növelése iránt.

Bővebben