Megosztás:

Mit kell tennünk közlekedési baleset esetén?

2011. február 23.

Sok autóvezető, főként azon szerencsések, akiknek még kisebb koccanásban sem volt részük, általában nem tudják, mi a pontos teendő közlekedési baleset esetén. Mikor hívjunk rendőrt, hogyan rendezzük a kárt, és így tovább. Nem árt, ha hasonló kérdésekben tájékozottak vagyunk.

Természetesen közúti baleset esetén a legfontosabb dolog mindenképp megállni, és tisztázni az eseményeket. Személyi sérüléssel járó balesetnél az első mindig a segítségnyújtás, szükség esetén mentő hívása és tudásunkhoz mérten az elsősegélynyújtás. Ez esetben szintén automatikus dolog a rendőrség helyszínre hívása.

Kevésbé vagyunk tájékozottak azonban afelől, hogy mi a teendő kisebb koccanások esetén. A pontos esemény tisztázása, az adatok felvétele ekkor is elengedhetetlen. A baleset részesei a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy-, gépjármű- és a biztosítási szerződés azonosításához szükséges adatokat, valamint a baleset lényeges körülményeire vonatkozó információkat. Új szabály, hogy a biztosítási szerződés azonosításához a kötvényszámot is meg kell tudni adni, így a biztosítási kötvény másolatát érdemes a forgalmi engedélyben tartani. A károsult a bekövetkezett kárt a bekövetkeztétől vagy az arról való tudomásszerzéstől számított 30 napon belül köteles bejelenteni a biztosítónak.

Célszerű ezért a gépjárműben tartani az úgynevezett Európai baleseti bejelentő nyomtatványt, amelyet bármelyik biztosítónál beszerezhetünk, hívják ezt „kék-sárga” bejelentőnek is. Ennek tartalma egész Európában egységes, csupán a használt nyelvekben térnek el egymástól, így külföldi balesetek esetében is használhatóak. Nagyon fontos, hogy ezt pontosan töltsük ki, és abban minden tény egyértelműen rögzítésre kerüljön. Ne feledkezzünk meg az esetleges tanúk nevének és lakcímének feltüntetéséről sem, és a baleseti bejelentő egy példányát gondosan őrizzük meg, ezt kell majd ugyanis a biztosítóhoz eljuttatnunk.

Ha a balesetet mi okoztuk, akkor értelemszerűen a baleseti bejelentőt saját biztosítónknak kell eljuttatni, ha pedig mi szenvedtük el, akkor a károkozó biztosítótársaságát keressük meg a további ügyintézéssel kapcsolatban.

Fontos tudnivaló, hogy amennyiben a balesetben érintett felek meg tudnak egyezni a felelősség kérdésében, akkor már nem kell további tényeket tisztázni, azonban, ha azonban a véleményük ebben eltér, akkor mindenképpen rendőrt szükséges hívni. Ez esetben mindkét érintett kötelessége a rendőrt megvárni a helyszínre érkezésig.

Kevésbé ismeretes, hogy a károkozóra szigorúbb szabályok vonatkoznak, így neki 5 munkanapon belül kell írásban bejelentenie a káreseményt biztosítójánál és meg kell adnia a kárrendezéshez szükséges adatokat. Ezzel együtt az ügy szempontjából lényeges körülményeket is be kell jelenteni, valamint ha a káreseménnyel kapcsolatban valamely hatóság vagy rendőrség eljárást folytatott le, ezt a szervet szintén meg kell jelölni. Ha pedig a nekünk kárt okozó üzembentartó érvényes biztosítási szerződéssel nem rendelkezik, akkor az előbbieket a Kártalanítási Számla kezelőjénél, azaz a Magyar Biztosítók Szövetségénél (MABISZ) jelenthetjük be és innen várhatjuk kárunk megtérítését. Ismeretlen károkozó esetén szintén 30 napon belül kell a MABISZ-hoz fordulni.

Kevesen tudják még azt, hogy a kötelező biztosítás nem terjed ki arra a kárra, ami a károkozó gépjárművében keletkezett. Ez esetben csak akkor számíthat a károkozó saját kára megtérítésére, ha úgynevezett casco biztosítással is rendelkezik.

Forrás: CamionDriver.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Szűrőkamion volt Cégünknél

2024. július 25.

Hétfőn sikeresen lezajlott egészségügyi szűrőprogramunk! Magyarország legnagyobb mobildiagnosztikai központjának jóvoltából 75 kollégánk kapott átfogó képet egészségi állapotáról a K&V gyöngyösi telephelyén. 

Bővebben

K&V focicsapat

2024. július 23.

Büszkén jelentjük, hogy a K&V frissen alakult céges labdarúgó csapatával máris részt vettünk az első megmérettetésen! Szombaton a “Segítsünk Levinek - Jótékonysági Kispályás Labdarúgó Tornán” a Gyöngyösi Atlétikai Klub műfüves pályáin mérkőztünk meg 12 csapattal, és büszkén végeztünk a 8. helyen.

Bővebben

Új cégautót adtunk át

2024. július 15.

Múlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk! 

Bővebben

Ismét D&B AAA minősítést kaptunk

2024. július 8.

Büszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.

Bővebben

ESG "jó gyakorlatok" előadás

2024. június 28.

Büszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.

Bővebben

35 év 35 jócselekedet - állatkert festés

2024. június 19.

Jó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.

Bővebben