Megosztás:

Itthon is megjelennek a „tenyértáblák”

2011. február 23.

Új közúti figyelmeztetővel találkozhatunk mostantól a magyar utak mentén: Budapesten is bevezetik a Nyugat-Európában, például az osztrák autópályákon is elterjedt és bevált „tenyértáblákat”.

A Főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kezdeményezésére januárig felülvizsgálták az összes budapesti hídfelhajtót, autópálya-felhajtót és az összes osztott pályás útra vezető felhajtó csomópont forgalmi rendjét az ún. tenyértáblák bevezetésének szükségessége felmérése okán. A vizsgálatok eredményeként, a BKK-val közösen kiválasztott huszonkét helyszínen döntöttek az új figyelmeztető táblák elhelyezéséről.

A „tenyértáblák” célja a forgalombiztonság növelése és az emberi figyelmetlenségből eredő téves szembemenetel valószínűségének további csökkentése.

Az 1,5 m2 felületű, neonsárga figyelmeztető táblák közül harminc kerül ki az utak mellé. Mivel azonban a közúti jelzések között e tábla még nem szerepelt eddig, az illetékes minisztérium jóváhagyását kellett kérni, amit meg is kapott az új jelzőtábla. A táblák beszerzésére, felszerelésére darabonként 95 ezer, összesen 2,85 millió forintot fordít a főváros.

A BKK célja, hogy a közösségi közlekedést használók mellett az egyéni közlekedést választók is biztonságosan elérhessék úti céljukat.

Az érintett csomópontok a következők:

IX., Ecseri út – M5 autópálya bevezető szakasza

IX., Epreserdő utca – M5 autópálya bevezető szakasza

IX., Mester utca – Könyves Kálmán körút (OMV benzinkút mögötti szervizutak)

IX., Boráros tér déli oldal

IX., Máriássy utca – Lágymányosi híd felhajtó

IX., Gyáli út – M5 autópálya bevezető szakasza

IX., Soroksári út – Lágymányosi híd le- és felhajtó útjai

X., Jászberényi út – Keresztúri út

X., Jászberényi út – Élessarok

X., Jászberényi út 57. (Tarkarét utca)

XI., Lágymányosi híd budai hídfő – Pázmány Péter sétány felé lehajtó

XI., Budaörsi út – Gazdagréti út

XI., Balatoni út – Menyecske utca

XI., Egér út – Balatoni út

XIV., Kós Károly sétány – Hermina út – Kacsóh Pongrác úti felüljáró

XIV., Kacsóh Pongrác út – Amerikai út

XIV., M3 autópálya bevezető szakasza – Ógyalla tér

XV., Szentmihályi út – M3 autópálya bevezető szakasz le- és felhajtó útjai – Pöltenberg utca

XXIII., GOH felüljáró alatt

XXIII., Szentlőrinci út – Tesco felüljáró

XXIII., Ócsai út – M0 autópálya déli csomópont

XXIII., Ócsai út – M0 autópálya északi csomópont

A következő hetekben folytatódik a program, további csomópontokba is kihelyeznek „tenyértáblákat”.

Forrás: Integrátor Fórum

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben