Megosztás:

Drágultak a pályák Olaszországban és Ausztriában is

2011. január 19.

Január 1-jétől újra nőttek az olasz autópályadíjak, de az emelésben nem szeretnének alulmaradni az osztrákok sem. Mindketten az építési és a karbantartási költségeket okolják a drágulásért.

Olaszországban nem csak üzemeltetőnként, de pályaszakaszonként is eltérőek a számok, a legbrutálisabb emelések akár a 14,14%-ot (Valle D'Aosta) is elérhetik, de a "Strada dei Parchi"-n (A24) is 13,58%-al többet kérnek, a Rómától Abruzzo tartományon át vezető autópályáért pedig 8,14%-al kell többet fizetni.

A növekedés mértéke többeknek szúrja a szemét, nemcsak fogyasztóvédelmi szervezetek, de fuvarozási szervezetek elöljárói is panaszukat tették a hivatalos szerveknél.

Az emelést a fuvarozási minisztérium is jóváhagyta, indoklásuk szerint a jövőbeli beruházásokat kell fedezniük majd belőle. Ilyen például az A4-es autópályán tervezett bővítés, a Velence-Trieszt szakaszt háromsávosra tervezik átépíteni.

Egyetlen autópálya-szakasz mégis üdítő kivétel maradt a nagy drágulásban, az "Autostrade Meridionali" A3-mason Nápoly és Salerno között 6,5%-al csökkent az úthasználati díj.

Az autópályák építése és karbantartása költséges feladat Ausztriában is. Mivel az ASFINAG kizárólag az útdíjak bevételéből tudja ezen feladatokat elvégezni, ezért azt az elvet vallja, hogy mindenki arányosan járuljon hozzá a költségekhez, vagyis aki nehezebb járművel közlekedik, annak többet kell fizetnie.
Az osztrák GO honlapján megtaláljuk a 2011-re érvényes díjtáblázatot.

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben