Megosztás:

Drágultak a pályák Olaszországban és Ausztriában is

2011. január 19.

Január 1-jétől újra nőttek az olasz autópályadíjak, de az emelésben nem szeretnének alulmaradni az osztrákok sem. Mindketten az építési és a karbantartási költségeket okolják a drágulásért.

Olaszországban nem csak üzemeltetőnként, de pályaszakaszonként is eltérőek a számok, a legbrutálisabb emelések akár a 14,14%-ot (Valle D'Aosta) is elérhetik, de a "Strada dei Parchi"-n (A24) is 13,58%-al többet kérnek, a Rómától Abruzzo tartományon át vezető autópályáért pedig 8,14%-al kell többet fizetni.

A növekedés mértéke többeknek szúrja a szemét, nemcsak fogyasztóvédelmi szervezetek, de fuvarozási szervezetek elöljárói is panaszukat tették a hivatalos szerveknél.

Az emelést a fuvarozási minisztérium is jóváhagyta, indoklásuk szerint a jövőbeli beruházásokat kell fedezniük majd belőle. Ilyen például az A4-es autópályán tervezett bővítés, a Velence-Trieszt szakaszt háromsávosra tervezik átépíteni.

Egyetlen autópálya-szakasz mégis üdítő kivétel maradt a nagy drágulásban, az "Autostrade Meridionali" A3-mason Nápoly és Salerno között 6,5%-al csökkent az úthasználati díj.

Az autópályák építése és karbantartása költséges feladat Ausztriában is. Mivel az ASFINAG kizárólag az útdíjak bevételéből tudja ezen feladatokat elvégezni, ezért azt az elvet vallja, hogy mindenki arányosan járuljon hozzá a költségekhez, vagyis aki nehezebb járművel közlekedik, annak többet kell fizetnie.
Az osztrák GO honlapján megtaláljuk a 2011-re érvényes díjtáblázatot.

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben