Jövő évtől kötelező lesz a szondáztatás minden közúti ellenőrzés alkalmával. Ezen felül egyre több állandó sebességmérő kihelyezésére számíthatunk. Nem ússzák meg azonban a jövőben a gyorshajtást a külföldi rendszámú autók sem.
2011 júliusig a rendőrség végleg kivonja a rendszerből a Spiratest alkoholkimutató indikátorcsövet és áttér az elektronikus légalkoholszondák kizárólagos alkalmazására. Addigra a tervek szerint valamennyi járőrautó kötelező tartozéka lesz egy-egy elektronikus szonda és előírják majd a rendőröknek, hogy minden intézkedéskor - még egy rutinszerű gépjármű-ellenőrzés alkalmával is - meg kell szondáztatniuk az igazoltatott gépjárművezetőket.
Továbbra is magas ugyanis az ittasan okozott személyi sérüléses és halálos kimenetelű balesetek aránya Magyarországon. A rendőrség a zéró tolerancia 2008. januári bevezetése óta 22 321 jogosítványt vett el a helyszínen az ittas vezetésen ért autósoktól, a részegen balesetet okozó sofőrök aránya még mindig tíz százalék felett van.
Jobban oda kell figyelnünk a jövőben arra, hogy ne lépjük át a megengedett sebességet, ugyanis egyre több traffipax figyeli majd a gyorshajtókat. Két-három éven belül a rendőrség reményei szerint Magyarország valamennyi gyorsforgalmi útján húsz kilométerenként automata sebességmérők működnek majd.
Mivel akkor már a külföldi autósok is utolérhetők lesznek a magyar hatóságok számára, a rendőrség azt reméli, radikálisan csökken majd a külföldi szabálysértők száma a magyar utakon. Jelenleg az M1-es sztrádán felállított fix sebességmérők 80 százalékban külföldi rendszámú autókat mérnek be gyorshajtásért.
Az unió közlekedési miniszterei a közelmúltban állapodtak meg abban, hogy a tagállamok ezentúl kiadják egymásnak gépjármű-nyilvántartásaik adatait. Addig is - ha a törvényhozás megszavazza az előterjesztést - hamarosan felhatalmazást kap a rendőrség arra, hogy a helyszíni bírság megfizetéséig visszatartsa a külföldi szabálysértő autóját. Ma a külföldi autós (ha uniós polgár) következmények nélkül eldobhatja a csekket, a bírságot senki nem tudja behajtani rajta. A helyszíni bírság összege ugyanis többnyire nem éri el azt a szintet, amely felett már jogsegély keretében lehetne végrehajtást kérni.
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben