Megosztás:

Több traffipax, több szondáztatás

2010. december 16.

Jövő évtől kötelező lesz a szondáztatás minden közúti ellenőrzés alkalmával. Ezen felül egyre több állandó sebességmérő kihelyezésére számíthatunk. Nem ússzák meg azonban a jövőben a gyorshajtást a külföldi rendszámú autók sem.

2011 júliusig a rendőrség végleg kivonja a rendszerből a Spiratest alkoholkimutató indikátorcsövet és áttér az elektronikus légalkoholszondák kizárólagos alkalmazására. Addigra a tervek szerint valamennyi járőrautó kötelező tartozéka lesz egy-egy elektronikus szonda és előírják majd a rendőröknek, hogy minden intézkedéskor - még egy rutinszerű gépjármű-ellenőrzés alkalmával is - meg kell szondáztatniuk az igazoltatott gépjárművezetőket.

Továbbra is magas ugyanis az ittasan okozott személyi sérüléses és halálos kimenetelű balesetek aránya Magyarországon. A rendőrség a zéró tolerancia 2008. januári bevezetése óta 22 321 jogosítványt vett el a helyszínen az ittas vezetésen ért autósoktól, a részegen balesetet okozó sofőrök aránya még mindig tíz százalék felett van.

Jobban oda kell figyelnünk a jövőben arra, hogy ne lépjük át a megengedett sebességet, ugyanis egyre több traffipax figyeli majd a gyorshajtókat. Két-három éven belül a rendőrség reményei szerint Magyarország valamennyi gyorsforgalmi útján húsz kilométerenként automata sebességmérők működnek majd.

Mivel akkor már a külföldi autósok is utolérhetők lesznek a magyar hatóságok számára, a rendőrség azt reméli, radikálisan csökken majd a külföldi szabálysértők száma a magyar utakon. Jelenleg az M1-es sztrádán felállított fix sebességmérők 80 százalékban külföldi rendszámú autókat mérnek be gyorshajtásért.
Az unió közlekedési miniszterei a közelmúltban állapodtak meg abban, hogy a tagállamok ezentúl kiadják egymásnak gépjármű-nyilvántartásaik adatait. Addig is - ha a törvényhozás megszavazza az előterjesztést - hamarosan felhatalmazást kap a rendőrség arra, hogy a helyszíni bírság megfizetéséig visszatartsa a külföldi szabálysértő autóját. Ma a külföldi autós (ha uniós polgár) következmények nélkül eldobhatja a csekket, a bírságot senki nem tudja behajtani rajta. A helyszíni bírság összege ugyanis többnyire nem éri el azt a szintet, amely felett már jogsegély keretében lehetne végrehajtást kérni.

Vissza

 

Aktuális híreink

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2024. június 3.

Június 1-jén Budapesten a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete átadta az IRU diplomákat.

Bővebben

Sikeres HACCP felülvizsgálat

2024. május 28.

A K&V háza táján mindig történik valami. Múlt héten, május 22-én ismét sikeresen lezajlott a HACCP rendszerünk felülvizsgálata!

Bővebben

Átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt

2024. május 24.

Örömmel osztjuk meg a hírt, miszerint tegnap a K&V gyöngyösi telephelyén átvettük a 80. Ford Transit Minibuszt, amivel így Magyarország legnagyobb Ford buszflottájának büszke tulajdonosai lettünk!

Bővebben

Megjelent az első negyedéves közúti fuvarozási árindex

2024. május 17.

Drágult a fuvarozás. Az első negyedéves infláció négyszeresével nőttek a közúti fuvarozás költségei, ami biztosan meg fog jelenni a fogyasztói árakban is – áll a DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2024. I. negyedéves közúti fuvarozási árindex (KFX 24Q1) iparági elemzésben. 

Bővebben

Sikeres audit a K&V-nél

2024. május 16.

Múlt héten sikerrel teljesítettük az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és az ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerek első felügyeleti auditját. Büszkén jelentjük, hogy Markazon, Gyöngyösön és Fóton is minden követelménynek megfelelünk!

Bővebben

Csak egy "kör"

2024. május 8.

A K&V Kft. csapata ismét körbe futotta a Balatont a 18. NN Ultrabalaton versenyen.

Bővebben