Jövő évtől kötelező lesz a szondáztatás minden közúti ellenőrzés alkalmával. Ezen felül egyre több állandó sebességmérő kihelyezésére számíthatunk. Nem ússzák meg azonban a jövőben a gyorshajtást a külföldi rendszámú autók sem.
2011 júliusig a rendőrség végleg kivonja a rendszerből a Spiratest alkoholkimutató indikátorcsövet és áttér az elektronikus légalkoholszondák kizárólagos alkalmazására. Addigra a tervek szerint valamennyi járőrautó kötelező tartozéka lesz egy-egy elektronikus szonda és előírják majd a rendőröknek, hogy minden intézkedéskor - még egy rutinszerű gépjármű-ellenőrzés alkalmával is - meg kell szondáztatniuk az igazoltatott gépjárművezetőket.
Továbbra is magas ugyanis az ittasan okozott személyi sérüléses és halálos kimenetelű balesetek aránya Magyarországon. A rendőrség a zéró tolerancia 2008. januári bevezetése óta 22 321 jogosítványt vett el a helyszínen az ittas vezetésen ért autósoktól, a részegen balesetet okozó sofőrök aránya még mindig tíz százalék felett van.
Jobban oda kell figyelnünk a jövőben arra, hogy ne lépjük át a megengedett sebességet, ugyanis egyre több traffipax figyeli majd a gyorshajtókat. Két-három éven belül a rendőrség reményei szerint Magyarország valamennyi gyorsforgalmi útján húsz kilométerenként automata sebességmérők működnek majd.
Mivel akkor már a külföldi autósok is utolérhetők lesznek a magyar hatóságok számára, a rendőrség azt reméli, radikálisan csökken majd a külföldi szabálysértők száma a magyar utakon. Jelenleg az M1-es sztrádán felállított fix sebességmérők 80 százalékban külföldi rendszámú autókat mérnek be gyorshajtásért.
Az unió közlekedési miniszterei a közelmúltban állapodtak meg abban, hogy a tagállamok ezentúl kiadják egymásnak gépjármű-nyilvántartásaik adatait. Addig is - ha a törvényhozás megszavazza az előterjesztést - hamarosan felhatalmazást kap a rendőrség arra, hogy a helyszíni bírság megfizetéséig visszatartsa a külföldi szabálysértő autóját. Ma a külföldi autós (ha uniós polgár) következmények nélkül eldobhatja a csekket, a bírságot senki nem tudja behajtani rajta. A helyszíni bírság összege ugyanis többnyire nem éri el azt a szintet, amely felett már jogsegély keretében lehetne végrehajtást kérni.
Január 6-án, az év első hétfőjén kollégáink máris példát mutattak, és vérüket adták a gyöngyösi telephelyünkön szervezett véradáson.
BővebbenÜgyvezetőnk részt vett az ITBUSINESS által szervezett CEO Summit 2024 konferencián, ahol a szabályozásokkal kapcsolatos panelbeszélgetésen az ESG témakörét vitatták meg.
BővebbenA karácsony a szeretet ünnepe, amikor fontos, hogy odafigyeljünk azokra is, akik az év során sajnos szűkölködnek. A K&V-nél évek óta hagyománya van, hogy munkatársaink révén karácsonykor cipősdobozokban ajándékokat gyűjtünk a rászoruló gyerekeknek.
BővebbenPéntek este a K&V Mikuláskamion-rajzpályázat díjátadóján a Mikulás logisztikai kalandjai életre keltek – méghozzá színpadon és rengeteg mosollyal! Idei pályázatunkra 374 fantasztikus alkotás érkezett, és az általános iskolás gyerekek kreativitása egyszerűen lenyűgözött minket (és a Mikulást is, aki azt mondta, ennyi szuper logisztikai ötletet még a Lappföldön sem látott!). A téma: hogyan jut el a Mikulás a világ minden tájára a K&V kamionjainak segítségével. Hát, a rajzok alapján biztosak vagyunk benne, hogy nincs ajándék, ami a pótkocsiban maradna!
BővebbenVarga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.
BővebbenA Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.
Bővebben