Már tesztelik Olaszország legújabb büszkeségét, a szicíliai A18-as autópálya Catania és Siracusa közötti 30 kilométeres szakaszát, melyen valamennyi elektromos berendezést - világítást, kijelzőket, segélyhívókat - a Nap energiája működtet majd.
Egyben ez lesz a világ első napelemes sztrádája. A tervek szerint január elsején át is adják a forgalomnak. Szakértők úgy vélik, a környezetbarát megoldás az üzemeltetési költségeket is töredékére csökkenti.
A szicíliai A18-as autópálya Catania és Siracusa közötti 30 kilométeres új szakasza lesz az első a világon, ahol csak és kizárólag a napelemek biztosítják majd az energiaellátást. Az út mentén - 2,8 kilométer hosszan és 100 méter szélességben - telepített mintegy 80 ezer szolár panelből kapják az energiát a kijelzők, a segélyhívók, az alagutakban lévő világítótestek és a szellőző rendszerek is. A beruházás összköltsége 60 millió euró. A napelemek várhatóan 12 millió kilowattóra energiát termelnek évente. A szakemberek szerint ezzel mintegy 31 ezer tonna olajat válthatnak ki, ami azt is jelenti, hogy évente körülbelül 10 ezer tonnával csökkentik az ország széndioxid-kibocsátását.
A Catania és Siracusa közötti szakasz egyébként nem az első közúti projekt Olaszországban, ahol a megújuló energiaforrások kulcsfontosságú szerepet kaptak. Az elmúlt hónapokban szintén Szicíliában az A20-as, Messinát Palermóval összekötő autópálya mentén helyeztek el napelemeket, melyek a kiszolgáló épületek energiáját biztosítják. Észak-Olaszországban pedig az A22-es autópályánál (mely az Alpokon keresztül Ausztriába vezet), a hangszigetelő korlátokat egy kilométernyi hosszan napelemekből építették. A szolár panelek évente mintegy 680 ezer kilowattóra energiát termelnek, mely a közeli települések energiafelhasználásának 20 százalékát fedezik.
A megújuló energiaforrások alkalmazása mellett az energiahatékonyságra is odafigyelnek az olasz autópályákon: a hagyományos izzókat energiatakarékos LED-es fényforrásokra cserélik szerte az országban. 2009-ben összesen 6378 energiafaló világítótestet cseréltek le takarékosabbra, idén pedig összesen 11 ezer cserét terveznek.
Érdekesség: Olaszország nem csak a világ első napelemes autópályáját építette meg, hanem 1924-ben Milánó és Varese között adták át bolygónk első autópályáját. A kétszer két sávos útszakasz a taljánok népszerű városát kötötte össze a még népszerűbb északi kirándulóhelyekkel: a Comói illetve a Maggiore tavakkal.
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben