Sok végzetes közúti baleset okozója a fáradtság, ha például akár csak néhány pillanatra lecsukjuk a szemünket vezetés közben. Sokan azonban nem teszik vagy tehetik meg, hogy ilyenkor megálljanak egy kis pihenőre. Különösen igaz ez a kamionsofőrök esetében. A technológiai fejlődésnek köszönhetően azonban a jövőben megakadályozható lesz, hogy a vezető elaludjon a volán mögött.
A Fraunhofer intézet digitális-orvosi-eszköz-kutató részlege egy olyan szerkezet fejlesztésére adta a fejét, ami az elalvás előtt figyelmeztetné és ébren tartaná a vezetőt. A több autógyártóval is kapcsolatban álló kutatócsoport által kifejlesztett „Eye Tracker” a szem mozgását figyeli, és abból következtet az elalvás jeleire. A szerkezet a szemet figyelő kamerából áll. A készülékek háromdimenziós képet képesek alkotni a sofőr szeméről és ez alapján értékeli a fáradtság mértékét. A megfigyelt ebből persze semmit nem vesz észre, mivel a kamerák infravörös fény alapján tájékozódnak, az emberi szem pedig ezt nem észleli. Az infravörös fény további előnye, hogy a rendszer sötétben és akkor is működik, ha a vezető - akár tükrös - napszemüveget hord.
A szerkezet lényege az lenne, hogy amennyiben a szem és a szemhéj már lassabban mozog, fény és hangjelzésekkel, illetve erősen rezgő kormánykerékkel jelezne. Bár a már említett prototípus még igencsak furcsán néz ki, egyelőre nagy objektívekkel és tetemes mennyiségű kiegészítő eszközzel működik csak, a fejlesztők optimisták. A későbbi változatok működhetnek akár a mobiltelefonoknál már bevált méretű lencsékkel is, melyeket már sokkal diszkrétebben el lehet helyezni az utastérben.
A 2022-es „Fut a cég” bajnokságban a K&V csapata a 250-999 fős létszám kategóriában hatodik helyezést ért el.
BővebbenAz Élelmiszerbank azon dolgozik, hogy az élelmiszerfelesleget eljuttassa azokhoz, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A K&V Kft. abban segíti az Élelmiszerbank tevékenységét, hogy az általuk gyűjtött adományok eljussanak a nélkülözőkhöz.
BővebbenA Rolling Tons készített 3 részes dokumentumfilmet, ahol a DAF új generációs vontatóját (DAF XG) hasonlították össze fogyasztás szempontjából elődjéhez (DAF XF 480 SSC).
BővebbenHagyományainkhoz híven az idei évet is véradással kezdtük. A mai napon közel 30 fő vett részt a véradáson, közülük több, mint a fele K&V-s dolgozó. Köszönjük önzetlenségüket!
Bővebben