Megosztás:

Megelőzhető lesz a vezetés közbeni elalvás

2010. november 23.

Sok végzetes közúti baleset okozója a fáradtság, ha például akár csak néhány pillanatra lecsukjuk a szemünket vezetés közben. Sokan azonban nem teszik vagy tehetik meg, hogy ilyenkor megálljanak egy kis pihenőre. Különösen igaz ez a kamionsofőrök esetében. A technológiai fejlődésnek köszönhetően azonban a jövőben megakadályozható lesz, hogy a vezető elaludjon a volán mögött.

A Fraunhofer intézet digitális-orvosi-eszköz-kutató részlege egy olyan szerkezet fejlesztésére adta a fejét, ami az elalvás előtt figyelmeztetné és ébren tartaná a vezetőt. A több autógyártóval is kapcsolatban álló kutatócsoport által kifejlesztett „Eye Tracker” a szem mozgását figyeli, és abból következtet az elalvás jeleire. A szerkezet a szemet figyelő kamerából áll. A készülékek háromdimenziós képet képesek alkotni a sofőr szeméről és ez alapján értékeli a fáradtság mértékét. A megfigyelt ebből persze semmit nem vesz észre, mivel a kamerák infravörös fény alapján tájékozódnak, az emberi szem pedig ezt nem észleli. Az infravörös fény további előnye, hogy a rendszer sötétben és akkor is működik, ha a vezető - akár tükrös - napszemüveget hord.

A szerkezet lényege az lenne, hogy amennyiben a szem és a szemhéj már lassabban mozog, fény és hangjelzésekkel, illetve erősen rezgő kormánykerékkel jelezne. Bár a már említett prototípus még igencsak furcsán néz ki, egyelőre nagy objektívekkel és tetemes mennyiségű kiegészítő eszközzel működik csak, a fejlesztők optimisták. A későbbi változatok működhetnek akár a mobiltelefonoknál már bevált méretű lencsékkel is, melyeket már sokkal diszkrétebben el lehet helyezni az utastérben.

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben