Megosztás:

Szegeden stop a kamionoknak

2010. szeptember 28.

Év végéig elkészül az M43-as autópálya Szegedet elkerülő, Makóig tartó szakasza, ami azt jelenti, hogy aktuálissá válik az a kérdés, mely szerint Szegedről kitilthatóak lesznek a nagyobb tehergépjárművek.

A Szegeden átzúduló kamionáradat megfékezésének egyetlen egy lehetősége az M43-as autópálya megépítése volt. Egy önkormányzat számára jogszabályok alapján akkor van lehetőség átmenő-, kamionforgalmat szabályozni, ha van elkerülő út. A Szegeden áthaladó tehergépjárművek nagy része tranzitforgalomnak számít, így a város számára megnyílik a lehetőség, hogy helyi szabályozást vezessen be, mellyel óriási mértékben tehermentesítheti útjait, és javíthatja az ott élők életkörülményeit.

A város útjainak két fenntartója van. A főutak, sugárutak és a Nagykörút állami fenntartásúak, az összes többi pedig önkormányzati. Ez azt jelenti, hogy az új közlekedési rendet akkor lehet bevezetni, ha a Magyar Közút és az önkormányzat összehangolt, egységes közlekedési koncepciót fogad el arról, hogy kik használhatják ezeket az utakat. Az előkészületi munkák már lezajlottak, a Közút és az önkormányzat elképzelései azonosak. A város a fuvarozók képviseletében a Gazdasági Kamara, a Környezetgazdálkodási Kht. és a rendőrség véleményét is kikérte a projekt kidolgozásakor.

Számítások szerint napi 2200 kamion szeli át a várost és a Magyar Közút adatai azt mutatják, hogy ennek 90%- a tranzit, tehát a pálya megépülését követően elkerüli majd a várost. Ami tehát szabályozás alá kerül, az a maradék 10%, vagyis körülbelül 200- 300 teherautó, melyek célforgalomként érkeznek a városba.

A most elkészült vitaanyag három módon korlátozza a közlekedést. A 15 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak be a városba este hat és reggel hat óra között. Nagykörúton belül mindezt 7,5 tonnában korlátoznák, míg a Kiskörút és a Belvárosi Híd esetében már a 3,5 tonnás járművekre is vonatkozna a szabályozás.

Botka László polgármester hozzátette, hogy előfordulhat olyan méltányolható gazdasági igény, amit a városnak el kell fogadnia, ezért a következő hetekben kidolgozzák azt a rendszert, amelynek igénylése a jövőben a lehető legkisebb adminisztratív terhet jelenti majd az adott cégek számára.

Ma megállapodás született arról, hogy a teljes úthálózatra vonatkozó terveket Szeged város készíti el, a tanácskozáson meghatározták az ehhez szükséges irányelveket, döntöttek az egységes szabályozásról is. A hatálybalépés napja, az autópálya átadásának másnapja, vagyis legkésőbb 2011. január 01-e.

A polgármester hozzátette, hogy ebben a kérdésben számít konfliktusokra, de minden érintett céggel egyeztetnek majd. Semmilyen jól működő céget nem kívánnak ellehetetleníteni, ezért is dolgozták ki az egyedi engedélyeztetési rendszert.

 

Vissza

 

Aktuális híreink

Újabb díjat kaptunk

2020. február 24.

A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

Bővebben

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben