Év végéig elkészül az M43-as autópálya Szegedet elkerülő, Makóig tartó szakasza, ami azt jelenti, hogy aktuálissá válik az a kérdés, mely szerint Szegedről kitilthatóak lesznek a nagyobb tehergépjárművek.
A Szegeden átzúduló kamionáradat megfékezésének egyetlen egy lehetősége az M43-as autópálya megépítése volt. Egy önkormányzat számára jogszabályok alapján akkor van lehetőség átmenő-, kamionforgalmat szabályozni, ha van elkerülő út. A Szegeden áthaladó tehergépjárművek nagy része tranzitforgalomnak számít, így a város számára megnyílik a lehetőség, hogy helyi szabályozást vezessen be, mellyel óriási mértékben tehermentesítheti útjait, és javíthatja az ott élők életkörülményeit.
A város útjainak két fenntartója van. A főutak, sugárutak és a Nagykörút állami fenntartásúak, az összes többi pedig önkormányzati. Ez azt jelenti, hogy az új közlekedési rendet akkor lehet bevezetni, ha a Magyar Közút és az önkormányzat összehangolt, egységes közlekedési koncepciót fogad el arról, hogy kik használhatják ezeket az utakat. Az előkészületi munkák már lezajlottak, a Közút és az önkormányzat elképzelései azonosak. A város a fuvarozók képviseletében a Gazdasági Kamara, a Környezetgazdálkodási Kht. és a rendőrség véleményét is kikérte a projekt kidolgozásakor.
Számítások szerint napi 2200 kamion szeli át a várost és a Magyar Közút adatai azt mutatják, hogy ennek 90%- a tranzit, tehát a pálya megépülését követően elkerüli majd a várost. Ami tehát szabályozás alá kerül, az a maradék 10%, vagyis körülbelül 200- 300 teherautó, melyek célforgalomként érkeznek a városba.
A most elkészült vitaanyag három módon korlátozza a közlekedést. A 15 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak be a városba este hat és reggel hat óra között. Nagykörúton belül mindezt 7,5 tonnában korlátoznák, míg a Kiskörút és a Belvárosi Híd esetében már a 3,5 tonnás járművekre is vonatkozna a szabályozás.
Botka László polgármester hozzátette, hogy előfordulhat olyan méltányolható gazdasági igény, amit a városnak el kell fogadnia, ezért a következő hetekben kidolgozzák azt a rendszert, amelynek igénylése a jövőben a lehető legkisebb adminisztratív terhet jelenti majd az adott cégek számára.
Ma megállapodás született arról, hogy a teljes úthálózatra vonatkozó terveket Szeged város készíti el, a tanácskozáson meghatározták az ehhez szükséges irányelveket, döntöttek az egységes szabályozásról is. A hatálybalépés napja, az autópálya átadásának másnapja, vagyis legkésőbb 2011. január 01-e.
A polgármester hozzátette, hogy ebben a kérdésben számít konfliktusokra, de minden érintett céggel egyeztetnek majd. Semmilyen jól működő céget nem kívánnak ellehetetleníteni, ezért is dolgozták ki az egyedi engedélyeztetési rendszert.
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben