Megosztás:

Szegeden stop a kamionoknak

2010. szeptember 28.

Év végéig elkészül az M43-as autópálya Szegedet elkerülő, Makóig tartó szakasza, ami azt jelenti, hogy aktuálissá válik az a kérdés, mely szerint Szegedről kitilthatóak lesznek a nagyobb tehergépjárművek.

A Szegeden átzúduló kamionáradat megfékezésének egyetlen egy lehetősége az M43-as autópálya megépítése volt. Egy önkormányzat számára jogszabályok alapján akkor van lehetőség átmenő-, kamionforgalmat szabályozni, ha van elkerülő út. A Szegeden áthaladó tehergépjárművek nagy része tranzitforgalomnak számít, így a város számára megnyílik a lehetőség, hogy helyi szabályozást vezessen be, mellyel óriási mértékben tehermentesítheti útjait, és javíthatja az ott élők életkörülményeit.

A város útjainak két fenntartója van. A főutak, sugárutak és a Nagykörút állami fenntartásúak, az összes többi pedig önkormányzati. Ez azt jelenti, hogy az új közlekedési rendet akkor lehet bevezetni, ha a Magyar Közút és az önkormányzat összehangolt, egységes közlekedési koncepciót fogad el arról, hogy kik használhatják ezeket az utakat. Az előkészületi munkák már lezajlottak, a Közút és az önkormányzat elképzelései azonosak. A város a fuvarozók képviseletében a Gazdasági Kamara, a Környezetgazdálkodási Kht. és a rendőrség véleményét is kikérte a projekt kidolgozásakor.

Számítások szerint napi 2200 kamion szeli át a várost és a Magyar Közút adatai azt mutatják, hogy ennek 90%- a tranzit, tehát a pálya megépülését követően elkerüli majd a várost. Ami tehát szabályozás alá kerül, az a maradék 10%, vagyis körülbelül 200- 300 teherautó, melyek célforgalomként érkeznek a városba.

A most elkészült vitaanyag három módon korlátozza a közlekedést. A 15 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak be a városba este hat és reggel hat óra között. Nagykörúton belül mindezt 7,5 tonnában korlátoznák, míg a Kiskörút és a Belvárosi Híd esetében már a 3,5 tonnás járművekre is vonatkozna a szabályozás.

Botka László polgármester hozzátette, hogy előfordulhat olyan méltányolható gazdasági igény, amit a városnak el kell fogadnia, ezért a következő hetekben kidolgozzák azt a rendszert, amelynek igénylése a jövőben a lehető legkisebb adminisztratív terhet jelenti majd az adott cégek számára.

Ma megállapodás született arról, hogy a teljes úthálózatra vonatkozó terveket Szeged város készíti el, a tanácskozáson meghatározták az ehhez szükséges irányelveket, döntöttek az egységes szabályozásról is. A hatálybalépés napja, az autópálya átadásának másnapja, vagyis legkésőbb 2011. január 01-e.

A polgármester hozzátette, hogy ebben a kérdésben számít konfliktusokra, de minden érintett céggel egyeztetnek majd. Semmilyen jól működő céget nem kívánnak ellehetetleníteni, ezért is dolgozták ki az egyedi engedélyeztetési rendszert.

 

Vissza

 

Aktuális híreink

Új Krone ponyvás pótkocsikat vásárolt a K és V Kft.

2019. május 20.

2019. május 7-én ünnepélyes keretek között vette át Varga József ügyvezető a 12 db új XL-es ponyvás Krone félpótkocsit. A járművek alvázai már új technológiájú KTL bevonattal vannak ellátva. A járművek XL, Daimler 9.5 és gumiabroncs-szállításhoz megfelelő rakományrögzítési tanúsítvánnyal is rendelkeznek. 

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. május 17.

Cégünk folytatja a járműpark korszerűsítését és minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 20 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sport hétvége a K&V Kft-nél

2019. május 15.

A 2019. május 11-12-ei hétvégén cégünk sportolói több rendezvényen is részt vettek. Futóink és kerékpáros kísérőik idén elsőként vettek részt a XIII. NN Ultrabalatonon, amelyen idén rekord sokan, több mint 13 ezren indultak. "Csak egy kört" kellett teljesíteni, de az 220,1 km volt. A rajt és a cél ezúttal Balatonfüreden volt, melyet 21 óra 27 perc alatt sikerült teljesíteniük, így kategóriájukban a 288. helyezést sikerült elérniük.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. április 30.

A személyszállítás történetéről szóló sorozatunk második részében egy olyan 18. századi közlekedési eszközt mutatunk be, amely az ipari forradalom előtti időszak egyik legjelentősebb utaztatásra szolgáló alkalmatossága volt. Ez pedig nem más, mint a delizsánsz, vagy magyarosabb nevén a személyszállító postakocsi.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. április 17.

Cégünk folytatja a járműpark korszerűsítését. Idén megérkezett az első 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató. 

Bővebben

Szakmák éjszakája Gyöngyösön

2019. április 16.

Vállalatunk kiállítóként vett részt az idén negyedik alkalommal megrendezett Szakmák Éjszakáján, amelyen a fiatalok megismerkedhettek az egyes szakmákkal.   

Bővebben