A Rendőrség által gyűjtött előzetes baleseti statisztikai adatok alapján megállapítható, hogy 2009-hez képest tovább csökkent a személysérüléses közúti balesetek, s a balesetekben meghalt személyek száma hazánkban.
A statisztikákból kiderül, hogy az év első öt havában 13,18 %-kal csökkent a személysérüléses közúti balesetek száma. A balesetekben 252-en vesztették életüket, s ez 71 ember életének megmentését jelenti az elmúlt év azonos időszakához képest.
Az ittasan okozott balesetek száma, valamint az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya az év első öt havában kedvezően alakult. Az elmúlt hónapban ezen a területen további jelentős javulás figyelhető meg. 2010. május 01. és 31. között a szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott személysérüléses közúti balesetek száma az előző évi 212-ről 145-re csökkent. Ez az adott év csökkenő összbaleseti számát is figyelembe véve nem kevesebb, mint 31,60 %-os javulást jelent. Az ittasság aránya 13,02 %-ról 10,18 %-ra mérséklődött.
Amennyiben az év első öt hónapját vesszük alapul, az ittasan okozott személysérüléses balesetek száma az előző évi 856-ról 590-re csökkent, amely 31,07 %-os javulást jelent. Az ittas balesetek összbaleseten belüli aránya 13,19 %-ról 10,47 %-ra csökkent. Az ittas járművezetés visszaszorítására hatást gyakoroltak a központilag, illetve területi és helyi szinten szervezett, év eddigi részében folyamatosan végrehajtott közúti ellenőrzések, valamint az ittas járművezetésből adódó balesetek megelőzését célzó kommunikációs, felvilágosító tevékenység.
A balesetek okainak és az okozóinak rangsorát vizsgálva a kapcsolódó adatok alapján megállapítható, hogy összességében az előző évekhez képest nem történt lényeges változás. A balesetek oksági szerkezetét tekintve, a május hónap adatait figyelembe véve a legtöbb baleset a gyorshajtáshoz, az elsőbbség meg nem adásához, valamint a kanyarodás szabályainak megszegéséhez köthető, tehát az általában jellemző rangsor állapítható meg.
A baleseteket okozók csoportjainak vizsgálata során megállapítható, hogy a legtöbb balesetet továbbra is a személygépkocsi-vezetők okozták, akiket a kerékpárosok és a tehergépkocsi vezetők követnek. Májusban a járművezetők 94 %-ban okozói a baleseteknek, ezen belül 59 %-ban a személygépkocsi vezetők, 23 %-ban az egy nyomon haladó járművek (a motorkerékpár- és segédmotoros kerékpárvezetők, valamint a kerékpárosok), 8 %-ban a teherszállító járművek, 2 %-ban autóbuszok, valamint 2 %-ban egyéb járművek vezetői okozzák a baleseteket. A gyalogos okozók aránya 6 %. A 2010. év eddigi időszakában (január 01. és május 31. között) a legtöbb balesetet szintén a személygépkocsi-vezetők okozták, őket követik a kerékpárosok és a tehergépkocsi vezetők.
Forrás: Integrátorfórum
A zaj- és légszennyezéssel, valamint a széndioxid-kibocsátással összefüggő külsőköltség-díjak bevezetése újabb, járműkategóriáktól függően 30–80 százalékos útdíjnövekedést jelent 2024. január 1-től.
BővebbenÖrömmel jelentjük be, hogy a K&V Logistics Solutions idén is elnyerte a prestízsértékű MagyarBrands díjat, és ezzel a hazai üzleti TOP márkák egyikeként van elismerve!
BővebbenEbben az évben már 40 nyergesvontatónkat cseréltük le új, innovatív DAF XG modellre, mely 2022-ben elnyerte az „Év Nemzetközi Tehergépkocsija” díjat. E lépéssel nemcsak a legmodernebb technológia mellett tettük le voksunkat, hanem ismét kifejeztük elkötelezettségünket a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt.
BővebbenSzeptemberben kerül átvételre Németországban a KRONE gyárban 17 db új félpótkocsi. A járművek még ebben a hónapban üzembe helyezésre kerülnek növelve a fuvarozási kapacitást és a vevői elégedettséget.
BővebbenEgy évvel ezelőtt, augusztus 17-én helyeztük el ugyanis az első raklapot az új, fóti raktárunkban, így büszkén ünnepeljük az első évfordulónkat!
BővebbenÖrömmel tudatjuk, hogy az Élelmiszerbankos szállítmányunk a napokban megérkezett Nyírpilisbe és Tarnabodra!
Bővebben