Megosztás:

Megéri-e zöld meghajtásra váltani?

2010. június 28.

Bár egyre többet hallunk róla, a legtöbb autós számára még mindig teljes az információhiány a bioüzemanyagokkal kapcsolatban. A történelmi csúcsra emelkedett benzinárak azonban beindíthatják az érdeklődést a benzin helyett szóba jöhető alternatívák iránt.

Természetesen azonnal felmerülnek bennünk a következő kérdések, mikor zöld üzemanyagra való váltáson gondolkodunk: mennyit spórolhatok a használatával, milyen autókba tankolhatunk ilyet, és milyen kockázattal jár a saját autóm átalakítása bioüzemanyag meghajtásúvá.

A hazánkban legelterjedtebb a bioetanol alapú E85-ös üzemanyag használata. A Napi Gazdaság cikkében található számítások szerint, az E85-tel a megtakarítás százezer kilométeren elérheti a 400 ezer forintot, a mai benzinárak figyelembevételével. Az átlagosan 345 forintba kerülő 95-ös benzinnel szemben egy liter bioetanol 239-245 forintba kerül. A zöld üzemanyag használata 15-20 százalékos többletfogyasztással jár, azonban egy tankoláson így is 3-5 ezer forint takarítható meg.

A hagyományos gépkocsik átalakítási költsége bruttó 30 és 50 ezer forint között alakul, a menetteljesítmények a használók szerint érezhetően javulnak, az átalakítás pedig nem jár többlet szervizigénnyel - állítja a Magyar Bioetanol Szövetségtől (MBSZ).

Országszerte 250 benzinkúton kapható a zöld üzemanyag, a szövetség szerint ez valódi országos lefedettséget jelent. A nagyobb hálózatok közül egyelőre az Agip bizonyos kútjai és az Avia kínálja a 15 százalékban hagyományos, 85 százalékban pedig bioetanolt tartalmazó E85-ös üzemanyagot, emellett számos kisebb lánc egységeiben és önálló benzinkúton vásárolható.

Az újautó-piacon úgynevezett flexifuel autókat Magyarországon az Opel, a Saab, a Peugeot, a Ford és a Volvo árul a kisebbtől a nagyobb kategóriákig, e típusokban a motorvezérlő elektronika képes megállapítani, hogy milyen üzemanyag került az autóba, és ehhez igazítja a motor működését (utólagos beépítésnél ezt a sofőr végezheti el egy kapcsoló segítségével).

A bioetanollal működő autók térnyerésének eddigi elmaradása szakértők szerint a kereskedők passzivitásával áll kapcsolatban, a történelmi csúcsokra emelkedő üzemanyagárak azonban jelentős növekedést okoztak az átalakítások iránti keresletben – becslések szerint ma Magyarországon ötezer feletti a bioetanolos autók száma.

Sok autós átalakítás nélkül is használ 50-50 százalékos benzin-E85 keveréket, amellyel szinte minden injektoros autó problémamentesen használható – mondta Héjj Demeter az MBSZ elnöke. Jóllehet az autógyártók ezt nem ajánlják, tekintettel arra, hogy nem a bioetanol tulajdonságaira vannak kalibrálva a benzines autók. A Magyarországon kapható bioetanolt a Hungrana Kft. állítja elő, az árváltozáshoz legnagyobb mértékben a 15 százalékban tartalmazott hagyományos benzin árának emelkedése járul hozzá.

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Gázzal hajtott autózás
  • Új magyar szuperüzemanyag
  •  

    Aktuális híreink

    Új Krone ponyvás pótkocsikat vásárolt a K és V Kft.

    2019. május 20.

    2019. május 7-én ünnepélyes keretek között vette át Varga József ügyvezető a 12 db új XL-es ponyvás Krone félpótkocsit. A járművek alvázai már új technológiájú KTL bevonattal vannak ellátva. A járművek XL, Daimler 9.5 és gumiabroncs-szállításhoz megfelelő rakományrögzítési tanúsítvánnyal is rendelkeznek. 

    Bővebben

    Új vontatók érkeztek

    2019. május 17.

    Cégünk folytatja a járműpark korszerűsítését és minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 20 db vontató érkezett. 

    Bővebben

    Sport hétvége a K&V Kft-nél

    2019. május 15.

    A 2019. május 11-12-ei hétvégén cégünk sportolói több rendezvényen is részt vettek. Futóink és kerékpáros kísérőik idén elsőként vettek részt a XIII. NN Ultrabalatonon, amelyen idén rekord sokan, több mint 13 ezren indultak. "Csak egy kört" kellett teljesíteni, de az 220,1 km volt. A rajt és a cél ezúttal Balatonfüreden volt, melyet 21 óra 27 perc alatt sikerült teljesíteniük, így kategóriájukban a 288. helyezést sikerült elérniük.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. április 30.

    A személyszállítás történetéről szóló sorozatunk második részében egy olyan 18. századi közlekedési eszközt mutatunk be, amely az ipari forradalom előtti időszak egyik legjelentősebb utaztatásra szolgáló alkalmatossága volt. Ez pedig nem más, mint a delizsánsz, vagy magyarosabb nevén a személyszállító postakocsi.

    Bővebben

    Új vontatók érkeztek

    2019. április 17.

    Cégünk folytatja a járműpark korszerűsítését. Idén megérkezett az első 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató. 

    Bővebben

    Szakmák éjszakája Gyöngyösön

    2019. április 16.

    Vállalatunk kiállítóként vett részt az idén negyedik alkalommal megrendezett Szakmák Éjszakáján, amelyen a fiatalok megismerkedhettek az egyes szakmákkal.   

    Bővebben