A tiltakozások ellenére a német kormány engedélyezné az óriás a 25 méter hosszú, akár 60 tonnás óriáskamionok megjelenését a német utakon. A kísérleti időszak januárban indulna.
Az Európa szerte érvényben lévő szabály szerint maximum 40 tonna össztömegű tehergépjárművek közlekedhetnek az utakon. A berlini szövetségi kormány azonban januártól engedélyezni szeretné a megakamionok közlekedését, egyelőre csak kísérleti jelleggel. Egy óriskamion ugyanis 20%-kal több árut képed elszállítani mint jelenlegi legnagyobb kamionok.
A kísérleti időszak alatt a jelenlegi tervek szerint 100-150 mega közlekedne Németországban, és a mostani legnagyobb járműveknél hat méterrel hosszabb kocsikat egyelőre legfeljebb 44 tonnára engedik megterhelni, hogy biztosan elkerüljék az utak és a hidak károsodását.
A környezetvédők mellett a német autóklub, az ADAC is ellenzi a 60 tonnás terhelést, mert félti az úthálózatot. Szóvivője azonban úgy nyilatkozott, hogy tudják, a kísérletet nem képesek megakadályozni. Annyit azonban szeretnének elérni, hogy ne csak az autópályákra korlátozzák a próbaüzemmódot, hiszen a kisebb utakon derülhet ki igazán, jár-e komoly károkkal a megajárművek megjelenése.
Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!
BővebbenAz idénre vállalt 35 év - 35 jótett sorozatunk legújabb állomásaként kollégáink szombat délelőtt az Ebrendészet Gyöngyös munkáját segítették önkéntesként kutyafürdetéssel, szárítással és szállítással, valamint információátadással az örökbefogadható kutyusokra vonatkozóan a Mátra Művelődési Központ előtt megrendezett Húsvétváró programon.
BővebbenA K&V szervizkapacitásának bővítése: új mérföldkő a járműjavításban
BővebbenNagy örömmel jelentjük, hogy a K&V múlt héten csütörtökön hivatalosan is Logisztikai Park minősítést kapott! Ez a megtisztelő cím Nagy Márton aláírásával került hozzánk, és Dr. Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes-államtitkár, valamint Fülöp Zsolt, az Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnöke adta át a Nemzetgazdasági Minisztérium részéről.
Bővebben2023 végén az országgyűlés elfogadta az ún. ESG törvényt (2023. évi CVIII. tv.), melynek célja, hogy a világgazdaság fenntartható működésre történő átállása során a magyar vállalatok versenyképességét garantálja
BővebbenKözlekedésszakmai fórumot tartottak február közepén a KRESZ megújításáról
Bővebben