Az AVL a világ legnagyobb privát kézben lévő társasága, mely hajtásláncok fejlesztésére, szimulációjára és tesztelő technológiákra koncentrál. Értendőek ez alatt a belső égésű motorok,erőátviteli berendezések,szoftverek,személy-és teherautók,valamint a még ennél is nagyobb motorok világában végzett úttörő munkák.
Az AVL a járműgyártók megbízásából, részben szisztematikusrendszereket hoz létre, részben pedig elemző eszközöket gyárt és forgalmaz fejlesztőlaborok és műhelyek számára. Az AVL idei első konferenciáján, melyet a kétévente megrendezett ludwigsburgi kipufogógázos eseményen tartottak,nemcsak a közelmúlt kutatásaiba, fejlesztéseibe tekinthettünk be. Jól kirajzolódtak az autós, és azon belül is elsősorban a haszonjárműves világgal szembenálló kihívások, melyekre az iparnak az elkövetkezendő években kell a válaszokat megtalálnia.
A konferencia fő témáját természetesen a 2010-től érvényes észak-amerikai és az azzal közel egyező, 2014-ben érvénybe lépő Euro 6-os kipufogógáz-előírás teljesítéséhez szükséges fejlesztések, kísérletek adták. A kivételesen összetett feladat megértéséhez tudni kell azt, hogy nem csak a határértékek szigorodtak jelentős mértékben, hanem a teljesítés körülményei is komoly feladat elé állítják a tervezőket.
A határértékek szigorodása 1990, az első Euro norma bevezetése óta óriási mértékű volt. Azóta a mostani fejlesztési feladatot biztosító Euro 6-os szint a szénhidrogének határértékének 96 %-os, a NOx értékének 98%-os csökkenését írja elő. A részecske-kibocsátásnak elsőként az Euro 1-es norma szabott határt, 0,36 grammban meghatározva a plafont, jelentős csökkenésnek tekinthető a 90-es évek kezdetén jellemző 1g/kWh körüli átlagértékhez képest – az Euro 6 egyszázad gramm alatti értéket kíván meg. A korom tömegmennyiségének csökkenésével egyidejűleg a részecskék átmérője is törpül. A 2,5 um alatti szemcséket az emberi légzőszerv nem képes kiszűrni, ezért azok egyenesen a fejbe és a tüdőbe jutnak , jelentősen növelve a rák kialakulásának esélyét, és nem mellékesen az allergiával küzdők állapotát is súlyosbítja. Ezt felismerve az Euro 6 új határérték bevezetését is hozza, nevezetesen a részecskeszám ( PN ) korlátozását. Ezen felül a szakemberek egy része szerint a jövőben az aeroszolok mennyiségét is korlátozni szükséges (pl: NH3,N2O,NO2).
A rövid távú fejlesztési irányokkal a mérnökök teljes egyetértésben vannak, függetlenül márkától és tudományos kutatóintézettől. Egyöntetűen elkerülhetetlennek látják a minden eddiginél magasabb befecskendezési nyomást, a kipufogógáz-visszavezetést,a feltöltést,a töltőlevegő-hűtést,az aktív NOx kezelést (SCR vagy megkötés) ,valamint a részecskeszűrést(DPF).
A lépéseknek lehetővé kell tenniük, hogy négy év múlva a szén-hidrogén kibocsátás a most frissiben életbe lépett Euro 5-ös határértéknek kevesebb, mint három tizede legyen. Az NOx- az ötödére , a részecske-kibocsátás pedig a felére kell süllyedjen, ez pedig soklépcsős motorikus fejlesztést és kipufogógáz-gondozást igényel. Mindemellett a tervezők szeme előtt tartandó az alacsony üzem anyagfelhasználás iránti elvárás, annak gazdaságossági és üvegházhatási okai miatt, az alacsony gondozásigény, valamint ezzel összhangban a robosztus, megbízható felépítés.
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben