Megosztás:

Változások a kötelező biztosításban

2010. április 27.

Hamarosan megszűnhet az év végi hajrá a kötelező autóbiztosítások terén. Mostantól ugyanis nem csak január elsejétől köthetünk új kötelezőt a járművünkre. A tavaly elfogadott, idén év elején életbe lépett törvény számos más ponton is alaposan átírta a kötelezővel kapcsolatban eddig ismert szabályokat. Sőt, a törvény április elsejétől már módosult is!

Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy ellentétben az eddigi gyakorlattal, mely szerint aki váltani szeretne, minden év január elsején teheti azt meg, mostantól az új kötelező biztosítás megkötésének lehetősége nem ehhez a dátumhoz kötődik, hanem minden évben ahhoz a naphoz, amikor a legutóbbi biztosítást megkötöttük. Tehát aki például év közben júniusban vesz új autót, az a következő év júniusában dönthet úgy, hogy másik társasághoz szerződik. A kötelezővel foglalkozó biztosítók ezután is mindig novemberben teszik majd közzé a következő évi ajánlataikat, és az akkor meghirdetett árakat kell egész évben megtartaniuk. Hogy az autóhasználók ne feledkezzenek meg arról a jogukról, hogy 1 év leteltével máshova is szerződhetnek, 50 nappal a szerződés lejárta előtt értesítést kell kapniuk a biztosítótól, ami figyelmeztet az új időszak díjaira és hogy válthatunk. A régi szerződést - ugyanúgy mint eddig - 30 nappal annak lejárta előtt kell felmondani.

Eddig is élt az a lehetőség, hogy a gépjárműflotta esetén a biztosítók eltérjenek a kihirdetett díjaktól, és kedvezőbb feltételeket biztosítsanak. Ezen a területen két fontos változás történt: az egyik, hogy a törvény most már szabályozza, hogy mit tekintünk flottának: a legalább öt járműből álló gépkocsiparkot. Az öt járműbe az autó, a pótkocsi, a traktor, de még a quad is beleszámít. A lényeg, hogy egy biztosítónál, egy üzembentartó nevén legyenek ezek a gépjárművek. Másik fontos változás, hogy áprilistól ez az üzembentartó magánszemély is lehet, ellentétben azzal, hogy eddig csak egyéni vállalkozók vagy gazdasági társaságok lehettek a „gépjárműflotta tulajdonosai”.

A károk kifizetésével kapcsolatban szigorodott a szabályozás. A mostani törvény ugyanis számlához köti a teljes összeg kifizetését. A számlán pontosan fel kell tüntetni a munkadíjat és az anyagköltséget. Ha a károsult nem mutat be alakilag megfelelő számlát a javítás költségeiről, akkor csak a kártérítés nettó összegét kaphatja meg, az áfát nem. Ezzel a törvény a „feketéző” műhelyek tevékenységét is próbálja visszavetni.

A biztosítók mostantól jogosultak, sőt kötelezettek műszaki vizsgára küldeni a súlyosan károsult autót. Ez akkor történhet meg, ha a sérülés az autó kormányát, futóművét, karosszériáját érinti. Ha a jármű totálkáros, és a tulajdonos nem kívánja megjavíttatni, akkor úgy juthat hozzá a biztosítási összeghez, ha bemutatja a hulladékká vált autó bontási igazolását.

A törvény ellen azonban maguk a biztosítók fordultak alkotmánybírósághoz, arra hivatkozván, hogy a vétlen autóst igazságtalan ilyen kötelezettségnek kitenni. A törvényt ezután februárban módosította a parlament, és a módosítás április elsejétől hatályos. Eszerint jelenleg egy üzembentartói nyilatkozat szükséges arról, hogy a kárfelvétel utáni 8 napon belül az üzembentartó szakszervizben megjavíttatja az autót. Ez esetben nincs kötelező műszaki vizsga. Ellenkező esetben továbbra is érvényben marad, hogy ha a biztosított ezt elmulasztja, akkor csak az áfa nélküli kárösszeg 60 százalékát veheti fel előlegként, a maradék összeg kifizetése pedig a fenti feltételek teljesítéséhez kötődik.

 

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben