Megosztás:

Változások a kötelező biztosításban

2010. április 27.

Hamarosan megszűnhet az év végi hajrá a kötelező autóbiztosítások terén. Mostantól ugyanis nem csak január elsejétől köthetünk új kötelezőt a járművünkre. A tavaly elfogadott, idén év elején életbe lépett törvény számos más ponton is alaposan átírta a kötelezővel kapcsolatban eddig ismert szabályokat. Sőt, a törvény április elsejétől már módosult is!

Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy ellentétben az eddigi gyakorlattal, mely szerint aki váltani szeretne, minden év január elsején teheti azt meg, mostantól az új kötelező biztosítás megkötésének lehetősége nem ehhez a dátumhoz kötődik, hanem minden évben ahhoz a naphoz, amikor a legutóbbi biztosítást megkötöttük. Tehát aki például év közben júniusban vesz új autót, az a következő év júniusában dönthet úgy, hogy másik társasághoz szerződik. A kötelezővel foglalkozó biztosítók ezután is mindig novemberben teszik majd közzé a következő évi ajánlataikat, és az akkor meghirdetett árakat kell egész évben megtartaniuk. Hogy az autóhasználók ne feledkezzenek meg arról a jogukról, hogy 1 év leteltével máshova is szerződhetnek, 50 nappal a szerződés lejárta előtt értesítést kell kapniuk a biztosítótól, ami figyelmeztet az új időszak díjaira és hogy válthatunk. A régi szerződést - ugyanúgy mint eddig - 30 nappal annak lejárta előtt kell felmondani.

Eddig is élt az a lehetőség, hogy a gépjárműflotta esetén a biztosítók eltérjenek a kihirdetett díjaktól, és kedvezőbb feltételeket biztosítsanak. Ezen a területen két fontos változás történt: az egyik, hogy a törvény most már szabályozza, hogy mit tekintünk flottának: a legalább öt járműből álló gépkocsiparkot. Az öt járműbe az autó, a pótkocsi, a traktor, de még a quad is beleszámít. A lényeg, hogy egy biztosítónál, egy üzembentartó nevén legyenek ezek a gépjárművek. Másik fontos változás, hogy áprilistól ez az üzembentartó magánszemély is lehet, ellentétben azzal, hogy eddig csak egyéni vállalkozók vagy gazdasági társaságok lehettek a „gépjárműflotta tulajdonosai”.

A károk kifizetésével kapcsolatban szigorodott a szabályozás. A mostani törvény ugyanis számlához köti a teljes összeg kifizetését. A számlán pontosan fel kell tüntetni a munkadíjat és az anyagköltséget. Ha a károsult nem mutat be alakilag megfelelő számlát a javítás költségeiről, akkor csak a kártérítés nettó összegét kaphatja meg, az áfát nem. Ezzel a törvény a „feketéző” műhelyek tevékenységét is próbálja visszavetni.

A biztosítók mostantól jogosultak, sőt kötelezettek műszaki vizsgára küldeni a súlyosan károsult autót. Ez akkor történhet meg, ha a sérülés az autó kormányát, futóművét, karosszériáját érinti. Ha a jármű totálkáros, és a tulajdonos nem kívánja megjavíttatni, akkor úgy juthat hozzá a biztosítási összeghez, ha bemutatja a hulladékká vált autó bontási igazolását.

A törvény ellen azonban maguk a biztosítók fordultak alkotmánybírósághoz, arra hivatkozván, hogy a vétlen autóst igazságtalan ilyen kötelezettségnek kitenni. A törvényt ezután februárban módosította a parlament, és a módosítás április elsejétől hatályos. Eszerint jelenleg egy üzembentartói nyilatkozat szükséges arról, hogy a kárfelvétel utáni 8 napon belül az üzembentartó szakszervizben megjavíttatja az autót. Ez esetben nincs kötelező műszaki vizsga. Ellenkező esetben továbbra is érvényben marad, hogy ha a biztosított ezt elmulasztja, akkor csak az áfa nélküli kárösszeg 60 százalékát veheti fel előlegként, a maradék összeg kifizetése pedig a fenti feltételek teljesítéséhez kötődik.

 

Vissza

 

Aktuális híreink

Véradás a K&V Kft-nél

2025. január 8.

Január 6-án, az év első hétfőjén kollégáink máris példát mutattak, és vérüket adták a gyöngyösi telephelyünkön szervezett véradáson.    

Bővebben

CEO Summit 2024 konferencián vett részt Ügyvezetőnk

2024. december 18.

Ügyvezetőnk részt vett az ITBUSINESS által szervezett CEO Summit 2024 konferencián, ahol a szabályozásokkal kapcsolatos panelbeszélgetésen az ESG témakörét vitatták meg.

Bővebben

Karácsonyi ajándékdobozok átadása

2024. december 13.

A karácsony a szeretet ünnepe, amikor fontos, hogy odafigyeljünk azokra is, akik az év során sajnos szűkölködnek. A K&V-nél évek óta hagyománya van, hogy munkatársaink révén karácsonykor cipősdobozokban ajándékokat gyűjtünk a rászoruló gyerekeknek.

Bővebben

K&V Mikulás rajzpályázat díjazottak

2024. december 9.

Péntek este a K&V Mikuláskamion-rajzpályázat díjátadóján a Mikulás logisztikai kalandjai életre keltek – méghozzá színpadon és rengeteg mosollyal! Idei pályázatunkra 374 fantasztikus alkotás érkezett, és az általános iskolás gyerekek kreativitása egyszerűen lenyűgözött minket (és a Mikulást is, aki azt mondta, ennyi szuper logisztikai ötletet még a Lappföldön sem látott!). A téma: hogyan jut el a Mikulás a világ minden tájára a K&V kamionjainak segítségével. Hát, a rajzok alapján biztosak vagyunk benne, hogy nincs ajándék, ami a pótkocsiban maradna!     

Bővebben

Szállítmányozás 2024 konferencián vett részt ügyvezetőnk

2024. december 3.

Varga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.

Bővebben

A gyöngyösi uszonyosúszó tehetségek és a K&V közös története

2024. november 28.

A Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.

Bővebben