Március 14-től tilos az előzés a tehergépjárművek számára az autópálya bizonyos szakaszain. A korlátozásra a közlekedési balesetek számának csökkentése és a közlekedés megkönnyítése miatt volt szükség.
A tehergépkocsikra vonatkozó előzési tilalom bevezetésével a minisztériumnak az a célja, hogy - a megnövekedett áruforgalom mellett - gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése a személygépkocsin közlekedők számára. Az M1 és M3 Budapest közeli szakaszain a teljes autópálya-hálózat 31 ezres átlagos forgalomnagyságának mintegy kétszerese, napi 50-70 ezer jármű halad át. A balesetsűrűség kiugróan magas, és évről évre nő a korlátozásban érintett szakaszokon. Az autópályákon a figyelmetlen vezetés után a második leggyakoribb baleseti ok a követési távolság be nem tartása volt a tavalyi évben, a balesetek közel negyede emiatt következett be 2007-ben. Minden hetedik baleset pedig a szabálytalan előzésnek volt betudható. A KRESZ jelenleg csak statikus, minden időszakban azonos korlátozást tesz lehetővé, azonban esetleges módosítása lehetőséget nyithat az intézkedés célzottabb, csak a kiemelkedõen terhelt napszakokra (így pl. a reggeli órákra) vonatkozó bevezetésére.