A gépjárművek növekvő száma miatt egyre nagyobbak a torlódások, amelyek már nem csak városi forgalmat, hanem az autópályákat és autóutakat is terhelik. Ezt a problémát nem lehet már megoldani autópályák szélesítésével, új autópályák, autóutak építésével. Egyetlen mód van a változtatásra: a forgalom menedzselése.
Városi forgalom esetén a teherautók, kamionok és autóbuszok egyre inkább bekerülnek a tartós forgalom torlódása, ezért a káros anyagok kibocsátása is jelentős mértéket ölt. A közút menedzselése lehet az egyetlen kiút. Ehhez fejlett rendszereket kell kialakítani, de hogy ezek milyenek legyenek, arról még ma is komoly viták folynak.
Az egyik megközelítés az lenne, hogy olyan automatizált országutakat fejlesszenek ki, amelyben a sávok és a járművek speciális érzékelőkkel és vezeték nélküli kommunikációs rendszerrel vannak ellátva, és utazás közben számítógépes irányítás alatt állnak. A járműveket ideiglenesen összeköthetnénk a kommunikációs hálózattal, amely lehetővé teszi a folyamatos információ cserét, mint pl.: sebesség, gyorsulás, fékezés, akadályok stb. Az utak mentén és a gépjárművekben kis számítógépeket telepítenek, így koordinálni lehet a járműveket, és össze lehet hangolni a forgalom áramlását (sebesség ingadozások, forgalomingadozások stb.). Ezzel maximalizálni lehet az utak kapacitását és az utasok biztonságát. Hátránya, hogy a rendszer bármilyen meghibásodása kisebb ütközésekhez vezethet, mert a járművek közel azonos sebességgel haladnak. Ezt a megoldást automatizált útvonalnak nevezzük. Egy újabb fogalom, amellyel meg kell barátkoznunk.