Elkészült Magyarország legdrágább, legszélesebb, leghosszabb hídja. Az 54 milliárd forintos költséggel épült világcsúcs méretű új Duna-hidat hivatalosan hétfőn adták át.
A Dunaújváros egykori neve után elnevezett, Kisapostagot Dunavecsével összekötő Pentele-híd 1700 méteres hosszúságával és 41 méteres szélességével az első teljes autópálya-szélességű híd Magyarországon, külön kerékpársávval és járdával. A Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. által létrehozott DunaÚj-Híd Konzorcium fővállalkozásában épült átkelő 307,8 méteres, kosárfül mederhídja a maga kategóriájában világcsúcs méretű, medernyílása legnagyobb a világon. Kivitelezésénél több, eddig még sehol sem alkalmazott technológiát és műszaki megoldást alkalmaztak.
Az új híd a tervezett M8-as autópálya részeként összeköttetést teremt a közép-dunántúli és az alföldi régiók között, miután a 6-os számú utat (később az M6-ost) köti össze az 51-es főúttal. Segítségével nemcsak a Duna egyik partjáról másikra való átkelés ideje rövidül le, hanem új fejlesztési-beruházási övezet jöhet létre, mely új befektetők letelepedését, új munkahelyek teremtését eredményezi. Új nemzetközi tranzitforgalmi kapacitást hoz létre az Adriai tenger térsége és Észak-Itália, másrészt a Fekete tenger térsége között.
Az ország sugaras szerkezetének feloldásán segítő M8-as és M4-es gyorsforgalmi utak megépítését azonban csak 2015-re ígérik. Kérdés, hogy addig is a környékbeliek életének könnyítésén kívül a fent említett eredményekből melyek megvalósulását segítheti elő.