2011. április 26.

Dízel-hibrid - új működő magyar találmány

A magyar kutatók ötletekben soha nem szenvedtek hiányt, és a finanszírozási nehézségek ellenére is mindig ott voltak a nemzetközi élmezőnyben. Most egy újabb világszínvonalú magyar innovációs termék kerül bevezetésre, mely a dízel üzemanyag és az LPG gáz együttes elégetésével teszi gazdaságosabbá és környezetbaráttá a járművek üzemeltetését.

A Dízel-Gáz Motor hibrid (vegyes) rendszer fejlesztése 2005-ben kezdődött, és körülbelül öt éves kutatás eredményeként jött létre egy olyan magyar innovációs termék, amely egyben európai és világszínvonalú. Az első kamionba beszerelt rendszert 2008-ban állították üzembe. A szokásos engedélyek beszerzése után a Diesel-Gáz Motor Hungary Kft. már az országos hálózat kialakításán dolgozik.

A motor működésének lényege – hibrid társaival szemben, melyek vagy-vagy alapon használják épp a benzint, az LGP-t, netán az elektromos meghajtást – hogy valóban közös, hibrid üzemben működik, vagyis egyszerre ég el az üzemanyag és az LPG. A gáz elégetésével nő a teljesítmény, és mivel az égési sebesség körülbelül kétszerese a dízel üzemanyagnak, így a tökéletes égés következtében a káros anyagok is elégnek. Az LPG hozzáadása a gázolaj hatásfokát körülbelül 7-10 százalékkal növeli meg. Ami az energiatakarékosságot illeti, itt is mérhető a nyereség. Az üzemanyag fogyasztást a körülbelül 15 százalékos LPG hozzáadásával 20-30 százalékban lehet csökkenteni, a motortól, a szállított súlytól és a jármű élettartamától függően.

A rendszer minden dízel üzemű motorhoz csatlakoztatható. Fontos tényező lehet még, hogy a gázolaj mellett biodízellel is remekül működik.

A hatékonyabb üzemanyag felhasználás mellett a szabadalmaztatók éppen a dízel-gáz motor környezetkímélő működésének tulajdonítanak a legnagyobb jelentőséget. Ha a jármű csak dízel üzemanyagon fut, akkor a motor a dízel üzemanyag 75-85%-át égeti el. A hozzáadott gáznak köszönhetően a tökéletesebb égés miatt a dízel üzemanyag 95-99%-át elégetjük, így napjaink legfontosabb környezetszennyezési problémája, az egyre több asztmatikus, légzőszervi és tüdőrákos megbetegedést okozó szállópor tűnik el.

A rendszer beszerelésének megtérülését így több tényező is befolyásolja. A megtakarítás legmarkánsabban természetesen az üzemanyag fogyasztásban mérhető. De emellett pozitív adóügyi,- támogatási,  környezetvédelmi- és egészségügyi hatásokkal is bír. Az utóbbi kettő inkább nemzetgazdasági szinten mérhető, de az ebből fakadó kedvezmények, kedvezőbb környezetvédelmi besorolások szintén éreztetik hatásukat az üzemeltető pénztárcájában is.

A Dízel-Gáz-Motorról részletes infomációkat találhatnak az érdeklődők a www.diesel-gas.hu/ honlapon.



A hír elérési útja:
http://k-v.hu/hireink?&news_id=289&page=details