118 kilométernyi autópályán tiltja meg a kamionoknak az előzést a közlekedési tárca jövő hónaptól. Utánajártunk, mely pályaszakaszokon várható a tiltás bevezetése. Ezen kívül olvashatunk a Németországban bevezetett különleges előzési szabályokról is.
Az előzési tilalom várhatóan április elején lép életbe hat autópálya-szakaszon. A 3,5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsik vezetőinek le kell mondaniuk a forgalmat gyakran percekig feltartó, veszélyes előzésekről az M1-es összesen 67, az M3-as 33 és az M7-es mintegy 18 kilométerén.
Az Ausztriában alkalmazott szigorú előzési tilalom magyar változata a kamionosok számára aligha lesz újdonság. Az Állami Auótpálya Kezelő Zrt. egy éve már itthon is teszteli az előzés megtiltását az M1-en, a Tatabánya-Óváros és az M0-s között három szakaszon, valamint az M3-on Gödöllőtől a sztráda Budapest Szentmihályi úti kereszteződéséig
Áprilistól pedig kiterjesztik az előzési tilalmat az M1-es és az M3-as eddig tiltás alatt lévő szakaszaival párhuzamos Budapestről kivezető kilométereire is.
De a kamionok nem előzhetnek majd az M7-es Budapestről kivezető szakaszán, az M1-es és az M7-es elválásától a Pusztazámor-Sóskút csomópontig, valamint a balatoni sztráda Székesfehérvárt elkerülő hét kilométerén sem.
Németországban is igyekeznek mostanság új megoldásokat találni a forgalmat lassító kamionos előzésekre. Az új szabály előírja, hogy legalább 10 km/óra sebességkülönbözet nélkül előzve – kétsávos autópályán – a forgalom indokolatlan feltartása vétségét követi el a sofőr. Időben pedig 45 másodpercet szabtak meg az előzési időtartam felső határának.
A németek az állandósult torlódások csökkenését várják ettől a szabálytól.