2014. 04. 03-án megjelent a Magyar Közlönyben a 116/2014. kormányrendelet, amely az árufuvarozásban már régóta várt módosításokat tartalmazza. Aki követi az MKFE piacvédelmi törekvéseit tudja, hogy a jogosulatlan fuvarozás felszámolására tett intézkedések egyik sarokpontjaként tekintünk a szükséges engedélyek megfelelő kezelésére és ellenőrzésére.
Sok jelzés érkezett korábban is, aztán az ellenőrzések tapasztalatai megerősítették, hogy az unión kívüli fuvarozók tömegesen élnek vissza a határellenőrzések részleges eltűnésével és egyszer használatos engedélyekkel többször is vállalnak fuvarfeladatot. Ugyanígy uniós fuvarozók 3. országos tevékenységéről is beszélhetünk. Szükség volt tehát más szereplők felelősségének a megteremtésére is, ha már a hatósági ellenőrzések esetlegessé váltak egy fuvarfeladat esetében.
Mivel egészen bizonyosan a fel-, illetve lerakás az a helyzet, ahol az áru (és a jármű) megáll, és okmányok kezelése történik, ezért a legjobbnak tűnt a felrakásnál megpróbálni megfogni a jogsértést. Így különösen a felrakó helyek, de a lerakók kötelezettségének előírása irányában is tettünk lépéseket.
A kormány a 261/2011. (XII.7.) rendeletben már tavaly október 1-i hatállyal szerepeltette az engedélyek meglétének és megfelelőségének felrakóhelyi ellenőrzését, mint kötelezettséget, ám ez a szabályozás még nem érintette az engedélyek kezelését, és főleg nem hozott létre szankciókat a kötelezettségek elmulasztásának esetére.
Az MKFE 2013. december 14-i Rendkívüli Országos Küldöttközgyűlése határozatban fogadta el, hogy az egyesület kezdeményezi a jogszabályok (a 261-es mellett a bírságrendeletként közismert 156/2009. (VII. 29.) kormányrendelet) olyan irányú módosítását, amely megteremti az engedélyek kezelésének részletes szabályait, a felrakó helyek és lerakók kötelezettségét bővíti, valamint mindezek elmulasztásának esetére bírságolás lehetőségét hozza létre.
Az új rendelkezések szerint 2014. május 4-től az alábbi változások lépnek hatályba.
Másik fontos határozata volt a december 14-i Rendkívüli Küldöttközgyűlésnek a Komplex Ellenőrzési és Bírságolási Útmutató (röviden: KEBU) megalkotására hozott jogszabályok betartására vonatkozó követelés. A most megjelent jogszabály kurtán-furcsán ugyan, de az eredeti, 2009. december 31-i határidőt 2014. december 31-re módosította. Értékelésünk szerint ezzel ez a kormány saját maga is megszabott egy határidőt (az eredeti még az előző vállalása és elsődleges mulasztása volt), illetve eleve kifejezte azt a szándékát, hogy a KEBU megalkotásával egyetért.
(Az MKFE levele tagvállalataiknak)
2023. május 19-én telephelyünkre látogattak a Vak Bottyán János Katolikus Műszaki és Közgazdasági Technikum Gazdálkodás és menedzsment szakos 10. osztályos tanulói. Munkatársaink segítségével tanulmányaikhoz kapcsolódóan betekintést nyerhettek a logisztika folyamataiba.
BővebbenEzúttal nem áruval, hanem friss szakmai élményekkel feltöltődve tértek haza kollégáink Münchenből a múlt héten. Itt rendezték meg ugyanis 4 év kihagyás után a nemzetközi Transport Logistic kiállítást 125 ország részvételével, melynek témái a fenntarthatóság és zöld jövő voltak.
BővebbenIdén tizenhat éves a Business Superbrands program, amely az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait emeli ki, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókkal, hanem vállalkozásokkal, szervezetekkel állnak kapcsolatban. A jelenleg 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság idén 16. alkalommal ült össze, mely márkánkat a K&V Logistic Solutions-t, érdemesnek találta a Business Superbrands 2023 védjegy viselésére.
BővebbenFerenc Pápa látogatására szállítottuk Markaz Egyházközösség híveit.
BővebbenA Logisztika Napjának keretében belül a Gyöngyössolymosi Nagy Gyula Katolikus Általános Iskola 7. osztályos diákjait fogadtuk.
BővebbenSzemélyszállítási flottánk 10 db 9 fős Ford Custom személygépjárművel bővült.
Bővebben