A 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek tulajdonosai útdíj emelkedésre készülhetnek az új évtől mindkét szomszédos országban. Szlovákiában további változások is életbe lépnek az útdíjfizetési rendszer tekintetében.
A leglényegesebb változás a szlovák rendszerben, hogy 2014. január 1-jétől a korábbi díjköteles úthálózat 234 kilométernyi újabb díjköteles szakaszokkal bővül. A pozsonyi elkerülőutak (D1-es és D2-es) szintén díjkötelesek lesznek.
Szintén fontos, hogy az EURO 3 és EURO 4 osztályba sorolt járművek egy közös, az EURO 3, 4 csoportba lesznek besorolva, az EURO 5-ös és ennél magasabb emissziós osztályba tartozó járművek különálló, EURO 5, 6 és EEV csoportba kerülnek majd. Azon járművek üzemeltetői, amelyek az elektronikus útdíjrendszerben jelenleg a közös EURO 4, 5, EEV emissziós csoportba vannak regisztrálva, a megváltozó rendelet folytán kötelesek a regisztrációs adataikat haladéktalanul, de legkésőbb 2013. december 31-ig módosítani a szlovák SkyToll-nál.
Újdonság, hogy a díjköteles utak országos hálózata 2014. január 1-jétől városok és községek belterületén kijelölt 985 kilométernyi díjköteles útszakasszal is bővül. Ezeken csak az áthaladó (tranzitáló) tehergépjárművek után kell fizetni. A szlovák útdíjrendszer fejlesztői érdekes megoldást alkalmaznak annak meghatározására, hogy mely járművek számítanak áthaladónak, s melyek célforgalmasnak: aki egy település meghatározott bevezető útján belterületre való beérkezése után 45 percen belül (meghatározott útvonalon) elhagyja a lakott területet, az tranzitálónak minősül. Aki 45 percnél több időt tölt a városban vagy községben, azt célforgalmasnak tekinti a rendszer, s ez utóbbi esetben nem szed díjat.
További változás még, hogy százalékos útdíjtarifa-engedményrendszert vezetnek be, melyre egy adott kilométerszám fölött lehet jogosultságot szerezni.
Ausztriában is emelkednek a 3,5 t megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek után fizetendő úthasználati kilométerdíjak. 2014. január 1-től átlagosan 8-9 százalékos emelkedés várható.
Forrás: mkfe.hu
December 3-án Advent első vasárnapjának ünnepi varázsában került sor a K&V Mikuláskamion Rajzpályázat díjátadójára, a gyöngyösi Belváros téren.
BővebbenA K&V négy alapvető üzletágra építi tevékenységét, amelyek között a belföldi fuvarozás fontos szerepet kap: ez a szektor szorosan összefonódik nemzetközi fuvarozási szolgáltatásunkkal, valamint innovatív raktárainkkal, melyekkel így egy integrált logisztikai hálózatot alkot megbízó partnereink legnagyobb megelégedésére.
BővebbenA K&V hosszú ideje elkötelezetten igyekszik csökkenteni karbonlábnyomát, hogy kevésbé terheljük a környezetünket. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink, unokáink egy élhetőbb világban nőjenek fel, és segítsünk munkatársainknak az energiaválság idején is spórolni, anélkül hogy otthonuk kellemetlenül hideg vagy túl meleg lenne.
BővebbenMúlt héten a gyöngyösi Arany János Általános Iskola 6. osztályos tanulói látogattak el hozzánk a Pályaorientációs nap keretében.
BővebbenÚjabb, izgalmas fejezethez érkeztünk a K&V fenntarthatósági törekvéseiben: tegnap egy Volvo FL100% elektromos hajtású, 16 tonnás tehergépjárművet vettünk át egy hónapos tesztelésre a Volvo Hungária Kft-től.
Bővebben