A 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek tulajdonosai útdíj emelkedésre készülhetnek az új évtől mindkét szomszédos országban. Szlovákiában további változások is életbe lépnek az útdíjfizetési rendszer tekintetében.
A leglényegesebb változás a szlovák rendszerben, hogy 2014. január 1-jétől a korábbi díjköteles úthálózat 234 kilométernyi újabb díjköteles szakaszokkal bővül. A pozsonyi elkerülőutak (D1-es és D2-es) szintén díjkötelesek lesznek.
Szintén fontos, hogy az EURO 3 és EURO 4 osztályba sorolt járművek egy közös, az EURO 3, 4 csoportba lesznek besorolva, az EURO 5-ös és ennél magasabb emissziós osztályba tartozó járművek különálló, EURO 5, 6 és EEV csoportba kerülnek majd. Azon járművek üzemeltetői, amelyek az elektronikus útdíjrendszerben jelenleg a közös EURO 4, 5, EEV emissziós csoportba vannak regisztrálva, a megváltozó rendelet folytán kötelesek a regisztrációs adataikat haladéktalanul, de legkésőbb 2013. december 31-ig módosítani a szlovák SkyToll-nál.
Újdonság, hogy a díjköteles utak országos hálózata 2014. január 1-jétől városok és községek belterületén kijelölt 985 kilométernyi díjköteles útszakasszal is bővül. Ezeken csak az áthaladó (tranzitáló) tehergépjárművek után kell fizetni. A szlovák útdíjrendszer fejlesztői érdekes megoldást alkalmaznak annak meghatározására, hogy mely járművek számítanak áthaladónak, s melyek célforgalmasnak: aki egy település meghatározott bevezető útján belterületre való beérkezése után 45 percen belül (meghatározott útvonalon) elhagyja a lakott területet, az tranzitálónak minősül. Aki 45 percnél több időt tölt a városban vagy községben, azt célforgalmasnak tekinti a rendszer, s ez utóbbi esetben nem szed díjat.
További változás még, hogy százalékos útdíjtarifa-engedményrendszert vezetnek be, melyre egy adott kilométerszám fölött lehet jogosultságot szerezni.
Ausztriában is emelkednek a 3,5 t megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek után fizetendő úthasználati kilométerdíjak. 2014. január 1-től átlagosan 8-9 százalékos emelkedés várható.
Forrás: mkfe.hu
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben