Megosztás:

Könnyebben juthatnak pénzükhöz a belföldi fuvarozók

2016. június 15.

Jelentősen csökkenti a belföldi fuvarozók kiszolgáltatottságát egy új, kihirdetésre váró kormányrendelet tervezete. A fuvarozók végre garanciát kapnak a fuvardíjuk kifizetésére, állásidejüket megtérítik, és az útjuk során bekövetkezett árusérülésnél a kártérítési felelősségüket csökkentik. 

Ezek miatt eddig gyakran perelniük kellett, de a vitás kérdésekben most letisztultabb helyzetet teremt a kihirdetésre váró Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló jogszabálytervezet (KÁSZ).

Egy 35 éves jogszabályt vált fel a legutóbbi kormányülésen beterjesztett és elfogadott új közúti árutovábbítási szerződésekről szóló kormányrendelet-tervezet, amely kihirdetésre vár és rövidesen hatályba lép. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) annak érdekében, hogy a tervezet a fuvarozók szakmai igényeinek megfeleljen, a szakmai érdekképviseleteket is felkérte, hogy közreműködjön a jogszabály szövegezésében.

Az új jogszabálynak köszönhetően az eddig kiszolgáltatott helyzetben lévő fuvarozók nagyobb biztonságba kerülnek, mert jogaikat most könnyebben érvényesíthetik. Az egyik legnagyobb eredményt a kötelező, 30 napos fizetési határidő új KÁSZ-ban történő rögzítése és az inkasszó bevezetése jelenti. Ennek segítségével biztosítható, hogy a fuvarozó időben és garantáltan hozzájusson a fuvardíjához. További fontos előrelépés, hogy a leszállított áruval várakozásra kényszerített fuvarozó önköltséget számíthat fel az állásidőre, illetve az olyan külön tevékenységeket, mint a rakodás vagy a raklapcsere, egyértelműen külön díj ellenében végezheti. Korábban nagy problémákat okozott az is, hogy a külföldi példákkal ellentétben, a magyar fuvarozók belföldön teljes anyagi felelősséggel tartoztak árukár esetén. Most azonban a CMR Egyezmény gyakorlatának megfelelően belföldön is csökkentik a kártérítés mértékét.

Igazodva a fuvarozásban bevett gyakorlathoz, csökkentik a fuvarozó felelősségét a zártrendszerű rakodás fogalmának bevezetésével is. Olyan esetekben, amikor a rakodást a feladó a gépkocsivezető távollétében, annak felügyelete nélkül végzi el, a fuvarozó nem visel felelősséget az áru és a csomagolás állapota és a fuvarlevélen szereplő, árura vonatkozó adatok tekintetében.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

MagyarBrands díjat vehettük át

2024. március 28.

Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!

Bővebben

35 év 35 jócselekedet - Önkéntesen a kutyákért

2024. március 26.

Az idénre vállalt 35 év - 35 jótett sorozatunk legújabb állomásaként kollégáink szombat délelőtt az Ebrendészet Gyöngyös munkáját segítették önkéntesként kutyafürdetéssel, szárítással és szállítással, valamint információátadással az örökbefogadható kutyusokra vonatkozóan a Mátra Művelődési Központ előtt megrendezett Húsvétváró programon.

Bővebben

Szervizbővítés Cégünknél

2024. március 25.

A K&V szervizkapacitásának bővítése: új mérföldkő a járműjavításban

Bővebben

Logisztikai Park minősítést kaptunk

2024. március 13.

Nagy örömmel jelentjük, hogy a K&V múlt héten csütörtökön hivatalosan is Logisztikai Park minősítést kapott! Ez a megtisztelő cím Nagy Márton aláírásával került hozzánk, és Dr. Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes-államtitkár, valamint Fülöp Zsolt, az Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnöke adta át a Nemzetgazdasági Minisztérium részéről.

Bővebben

Megalakult az ESG tanács

2024. március 11.

2023 végén az országgyűlés elfogadta az ún. ESG törvényt (2023. évi CVIII. tv.), melynek célja, hogy a világgazdaság fenntartható működésre történő átállása során a magyar vállalatok versenyképességét garantálja

Bővebben

KRESZ megújítása

2024. március 4.

Közlekedésszakmai fórumot tartottak február közepén a KRESZ megújításáról

Bővebben