Megosztás:

Mely országokban kötelező a téli gumi és a hólánc?

2011. december 19.

A környező országokban végre elkezdődött a síszezon, és úgy tűnik, már itthon sem várat magára a havazás. Érdemes előrelátónak lenni a téli felszereléseket illetően, nem tanácsos téli abroncs és hólánc nélkül elindulni a közeli síterepek felé.

Van, amelyik országban a fokozott csúszásveszélyen kívül a rendőr is megbüntethet ezek hiánya miatt. Lássuk, hol, mikor,mi a kötelező.

Szlovákia

Északi szomszédunknál összefüggő hótakaró vagy jegesedés esetén már kötelező a téli gumi, így indulás előtt érdemes a várható időjárásról tájékozódni.

Ausztria

Errefelé szigorúbbak a szabályok és a gumik állapotát már a határ közelében ellenőrizhetik a rendőrök. Bár általános kötelezettség téli abroncs tekintetében nincs nyugati szomszédunknál, de hófedte, jeges utakon november 1-je és április 15-e között előírás a hólánc és a téli gumi használata.

Szlovénia 

Errefelé is szigorúak az előírások, itt november 15-től március 15-ig kötelező a téli gumi, 5 centiméternél nagyobb hó esetén pedig a hólánc is, amit szintén ellenőrizhetnek a határon.

Németország

A hóval borított jeges utakon általában előírják a téli gumit, de általánosan nem kötelező a használata. Ennek ellenére, ha a kerekeken lévő abroncsokat a német rendőrök az aktuális időjárási feltételekhez nem találják megfelelőnek, 30 eurós bírságot is kiszabhatnak.

Franciaország

A hegyi utakon és télies időjárási körülmények között előírás a téli abroncsok és a hólánc használata, ezt táblával jelzik is az adott útszakasz előtt. A hóláncot a kötelező tartozékok közé sorolják, és a táblával jelzett szakaszokon használata kötelező.

Svájc

Téli gumi témában Svájc nem ismer kompromisszumot. Aki a nem megfelelő gumik miatt akadályozza a közlekedést, magas bírságra számíthat. Ha valaki nyári gumival okoz balesetet a havas, jeges úton, akár őrizetbe is vehetik. A hólánc használatára mindig táblák figyelmeztetnek.

Olaszország

Az utakon az időjárástól függ, hogy szükséges-e a téli gumi, azonban a sípályákhoz vezető hegyi utakra többnyire előírás annak használata. A hólánc megléte is kötelező lehet, így mindenképpen ajánlott bepakolni a csomagtartóba.

További kellemetlenségek elkerülése végett elindulás előtt az akkumulátor állapotát is érdemes ellenőriztetni. Így megelőzhető a hidegben való hosszabb állás utáni indítási probléma. Síelés közben is biztonságban tudhatjuk magunkat és szeretteinket, ha utazás előtt kiváltjuk az Európai Egészségbiztosítási Kártyát, amellyel az EU egy másik tagállamában vagy szerződő államban a magyar egészségbiztosítás terhére vehetünk igénybe bizonyos - orvosilag szükséges - egészségügyi szolgáltatásokat.

Jó tudni, hogy a Magyarországon megkötött gépjármű-felelősségbiztosítás az Európai Unió valamennyi tagállamában, valamint Svájcban is érvényes. Az EU-n belüli utazáshoz szükség van a biztosítást igazoló zöld kártyára, mert baleset esetén ezzel igazolható a kötelező felelősség biztosítás érvényessége. Célszerű az otthoni biztosítótársaságtól beszerezni az európai baleset-bejelentő lapot, így a külföldön bekövetkezett baleset esetén ez a szabványdokumentum megkönnyíti a helyszíni nyilatkozattételt.

A flottaautók esetében jó, ha rendelkezünk a tulajdonos által kiállított igazolással is, amely nevesíti a vezetőt és azt, hogy a gépjárművet külföldön is használhatja. Horvátország kivételével az EU-n kívüli országokba történő utazáshoz közjegyző által hitelesített, a gépjármű tulajdonosa által kiállított meghatalmazás szükséges.

 

Forrás: vezess.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben