Megosztás:

Elektronikus fuvarlevél bevezetésével egészítenék ki az EKÁER-t.

2016. augusztus 12.

A jövőben a fuvarleveleket az induló állomásnál kell majd rögzíteni az elektronikus rendszerben, így a dokumentumok azok egyenesen az ekáer háttéradatbázisába kerülnének. Ezzel gyakorlatilag megszűnne az az egyes termékkörökben bevett gyakorlat, amikor a szállítók a fuvarlevelek manipulálásával próbálják meg leplezni a feketézést.

Az információt alátámasztani látszik a Közigazgatás- és közszolgáltatás-fejlesztés operatív program éves fejlesztési keretéről szóló kormányhatározat is: ebben 14,5 milliárd forintot rendelt a kormány az adóügyi igazgatási eljárások egyszerűsítése, adminisztratív terhek csökkentése nevű projektre. Ennek a része az elektronikus fuvarozási okmányokat kezelő rendszer kialakítása is.

Az ekáer ugyan csökkentette a feketézést, de a trükkösebb szállítóknak így is sikerült kijátszani a rendszert, például egyszeri lejelentés után többször szállíthattak a lebukás minimális veszélyével ugyanannyit ugyanabból a típusú áruból. Az így eljáró fuvarozók ha nem kapnak ellenőrzést az adott úton, a célba érve megsemmisítik a fuvarlevelet, és ezt a problémát nem oldja meg kizárólag az ekáer idén bevezetett kiterjesztése.

Hazánkban az egyik leginkább fertőzött termékkör a zöldség-gyümölcs ágazat, itt becslések szerint a 40 százalékot közelíti a feketézés aránya, de az UHT-tej szállításánál is hasonlóan rosszak a számok. Az elektronikus fuvarlevél bevezetésére szakértők szerint jelentős előrelépést jelentene a problémás szektorok megtisztításában.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • 5 fontos EKÁER változás augusztus 1-től
  •  

    Aktuális híreink

    Etikai vagy innovációs csapdahelyzet?

    2025. november 6.

    Raktározási üzletágvezető kollégánk, Deák István egy fontos és izgalmas kérdést feszeget legújabb szakmai cikkében, amely a Transpack magazinban jelent meg.A digitalizáció és az automatizáció megkerülhetetlen a modern logisztikában, de vajon hol húzódik a határ az előrelépés és a munkatársak védelme között?

    Bővebben

    Salgótarjánban jártunk az állásbörzén

    2025. október 30.

    Rengeteg érdeklődő látogatott el múlt héten a standunkhoz, és nagy öröm volt személyesen találkozni mindazokkal, akik kíváncsiak voltak a K&V világára!

    Bővebben

    10-ből 10 - Újra MagyarBrands díjas lett cégünk

    2025. október 20.

    Óriási büszkeség számunkra, hogy idén már 10. alkalommal nyerte el a K&V Logistic Solutions a MagyarBrands elismerést!Ez a díj azoknak a hazai márkáknak jár, akik nemcsak magyar tulajdonban állnak, de a megbízhatóság, innováció és pozitív fogyasztói megítélés terén is kiemelkednek.Immár 36 éve dolgozunk azon, hogy ügyfeleink számára kiszámítható, modern és emberséges logisztikai megoldásokat nyújtsunk – itthon és nemzetközi szinten egyaránt.Köszönjük minden kollégánknak, partnerünknek és ügyfelünknek, hogy együtt írjuk tovább a K&V márka történetét!

    Bővebben

    Versenykamion járt nálunk

    2025. október 16.

    Nem mindennap parkol be az Európa-bajnok a telepünkre! Kiss Norbert kamionja járt ma nálunk! És még a tükröket is behajtotta, rendes srác!

    Bővebben

    Rangos díjban részesült a K&V

    2025. október 6.

    Elnyertük a Deloitte Best Managed Companies különleges elismerését, amellyel a világ 48 országában tüntetik ki azokat a magántulajdonban lévő vállalatokat, amelyek példamutatóan teljesítenek minden kulcsterületen.

    Bővebben

    Együtt az úton a Volvóval

    2025. október 1.

    Immár 52 db vadonatúj Volvo FH Aero vontató erősíti a K&V nemzetközi járműflottáját!

    Bővebben