Magyarország első körben 17 közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira. A 2015. március elején benyújtott, nettó 150 milliárd forint összköltségű beruházások közé tartozik a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld–Százhalombatta vasútvonal korszerűsítése és a vízi közlekedés biztonságának fejlesztése mellett az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése is.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz egy új uniós alap, amelynek célja a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítása a 2014-2020 közötti időszakban, a közlekedés mellett az energetikában és távközlésben is. A CEF az európai és belső piaci dimenziókkal rendelkező infrastruktúra támogatását, az európai szintű hálózat kiteljesítését, a nemzeti és nemzetközi hálózati elemek közötti közvetlen kapcsolatok megteremtését célozza.
A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret jelenleg 26,25 milliárd euró, ebből 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (334 milliárd forintot) különítettek el 2016 végéig. Ha a nemzeti borítékban található – a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 392 milliárd forint értékű – támogatást e határidőig nem sikerül nyertes pályázatokkal lekötni, akkor a fennmaradó összeghez 2017 elejétől bármely kohéziós ország hozzáférhet.
A 2014. szeptemberben meghirdetett első pályázati kiírásra 2015. március 3-ig várta a pályázatokat az Európai Bizottság. A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság döntése alapján Magyarország 17 pályázatot nyújtott be 126 milliárd forint tervezett támogatási igénnyel. A támogató kormányhatározatok a napokban jelennek meg a Magyar Közlönyben. A pályázatokat az Európai Bizottság értékeli, a támogatói döntések 2015 nyarán születhetnek meg. A Bizottság a nyertesekkel kötendő kétoldalú Támogatási Megállapodásokban rendelkezik a forráslehívás feltételeiről, részletszabályairól. A második CEF közlekedési pályázati kör 2016 első negyedévében, a harmadik pedig 2016 negyedik negyedévében várható.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Magyarország határozott célja, hogy a három pályázati fordulóban maradéktalanul lekösse a nemzeti boríték közel 400 milliárd forintos keretét. A szaktárca a fennmaradó források elnyeréséért várhatóan 2017-ben meginduló versenyre is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül. Magyarország idén márciusban a számára elkülönített keret több mint harmadára nyújtott be pályázatot. Az első 17 projekt közül 11 kedvezményezettje a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.”
Forrás: www.magyarkozlekedes.hu
Múlt szombaton Abasáron, a Tekeres-pataknál rendezték meg az első Rönkhúzó Versenyt Ország és Határok Nélkül, ahol a zene, a látvány és a falusi vendégszeretet találkozott egy felejthetetlen napra.
BővebbenRengetegen ellátogattatok a standunkhoz: ismerős arcok, új érdeklődők, fiatal rajongók és tapasztalt sofőrök is megfordultak nálunk. Nagy öröm volt Veletek találkozni, beszélgetni, közösen fotózkodni!
BővebbenJúlius 20–23. között mi biztosíthattuk a szállítást a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány kis csapatának, akik Bogácson vehettek részt egy különleges pályaorientációs táborban.
BővebbenÚjabb mérföldkőhöz érkezett az ETV TRUCK és a K & V Logistic Solutions együttműködése!
BővebbenAz IVECO @etv-truck és a K&V közös kihívást indított: minden hónapban értékeljük, hogyan teljesítenek gépjárművezetőink az Iveco S-Way vontatókkal. A cél, hogy a legkorszerűbb vezetési technológiákat a lehető leghatékonyabban használjuk, legyen szó fogyasztásról, biztonságról vagy a jármű kíméletes kezeléséről.
BővebbenIdén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
Bővebben