Választási győzelme esetén 120 km/h-ás sebességhatárt vezetne be Észak-Rajna-Vesztfáliában az SPD és a Zöld párt. A biztonság mellett a környezetvédelemmel indokolják a drasztikus korlátozás tervét.
Hamarosan megszűnhet a világhírű német autópálya-hálózat egyik legnagyobb vonzereje, a többezer kilométernyi sebességkorlátozás nélküli szakasz. Észak-Rajna-Vesztfália tartományban jelenleg választási kampány zajlik. A felmérések szerint biztos többséget szerez majd az SPD és a Zöld párt koalíciója, akik ígéretet tettek, hogy győzelmük esetén, a tartomány összes autópályáján 120 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, később pedig lobbizni fognak azért, hogy egész Németországban megszüntessék a felszabadított szakaszokat.
Ezzel tennék biztonságosabbá és környezetbaráttá a német utakat, de az autósok többsége ezzel nem ért egyet, ami érthető, hiszen a világon már csak kevés olyan hely létezik, ahol tetszőlegesen megválasztott sebességgel lehet haladni. Valójában Németországban sincs így, hiszen az ajánlott sebesség minden esetben a 120 km/h, de - bizonyos szakaszokon - saját felelősségére bárki hajthat akár 300 km/h-val is. Egy esetleges baleset során pedig annak megfelelően bírálják el a sofőr vétkességét, hogyan választotta meg a sebességet.
A német hatóságok mindent megtesznek azért, hogy minimálisra csökkentsék a kockázatot. Az utakat úgy építették meg, hogy a kanyarok íve és a pálya dőlésszöge is ideális legyen, gondoskodtak a megfelelő vízelvezetésről és az úttestet - beleértve a környezetét is - rendszeresen karbantartják, az autópályarendőrség pedig folyamatosan ellenőrzi a közlekedők magatartását, különös figyelemmel a jobbra tartásra.
A német baleseti statisztikákból látszik, hogy a nagyobb szabadság miatt nem történik több baleset, mint Európa 120-130 km/h-ra korlátozott útjain. A nagyobb sebességgel haladó autók valóban jobban szennyeznek komótosan haladó társaiknál, de felmerül a kérdés, hogy megéri-e feláldozni Németország egyik nemzeti jelképét a szén-dioxid kibocsátás ilyen szintű mérsékléséért. Észak-Rajna-Vesztfáliában 4400 km autópálya van, ebből 1200 km jelenleg is a 120 km/h-ás zónához tartozik.
Forrás: origo.hu
Múlt szombaton Abasáron, a Tekeres-pataknál rendezték meg az első Rönkhúzó Versenyt Ország és Határok Nélkül, ahol a zene, a látvány és a falusi vendégszeretet találkozott egy felejthetetlen napra.
BővebbenRengetegen ellátogattatok a standunkhoz: ismerős arcok, új érdeklődők, fiatal rajongók és tapasztalt sofőrök is megfordultak nálunk. Nagy öröm volt Veletek találkozni, beszélgetni, közösen fotózkodni!
BővebbenJúlius 20–23. között mi biztosíthattuk a szállítást a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány kis csapatának, akik Bogácson vehettek részt egy különleges pályaorientációs táborban.
BővebbenÚjabb mérföldkőhöz érkezett az ETV TRUCK és a K & V Logistic Solutions együttműködése!
BővebbenAz IVECO @etv-truck és a K&V közös kihívást indított: minden hónapban értékeljük, hogyan teljesítenek gépjárművezetőink az Iveco S-Way vontatókkal. A cél, hogy a legkorszerűbb vezetési technológiákat a lehető leghatékonyabban használjuk, legyen szó fogyasztásról, biztonságról vagy a jármű kíméletes kezeléséről.
BővebbenIdén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
Bővebben