Soha nem látott mértékben nőtt az elmúlt évben az üzemanyagok ára. Adatokat közlünk, honnan jutottunk hova, mik a várható következmények, és még meddig mernek elmenni?
2010 januárjában a 95-ös átlagára még “csak” 317 forint volt, a gázolajé pedig 297 forint. December közepén a benzin literenkénti átlagára már 357-358 forint volt, míg a gázolajé 345 forint. Az [origo] által megkérdezettek a dráguló és egyre kevéssé fogyó élelmiszerek mellett veszteséges tömegközlekedést, növekvő fuvardíjakat és gyengülő, bedőlő cégeket jósolnak a várható rekordárak miatt.
És mindennek ellenére további brutális áremelés várható. Az elemzők között megoszlik a vélemény az emelkedés üteméről, van, aki "csak" 375-380 forintos benzin- és 365-370 forintos gázolajárat jósol, míg mások szerint egy év múlva 390-410 forint is lehet a 95-ös benzin átlagára, és ehhez hasonlóan fog emelkedni a gázolajé is.
2010-ben, az első kilenc hónapban 9,8 százalékkal, 2,212 milliárd literre esett vissza az üzemanyag-fogyasztás a tavalyi év hasonló időszakához képest a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) adatai szerint. A 95-ös benzinből 11,8 százalékkal fogyott kevesebb, míg a 98-asból 36,4 százalékkal vásároltak kisebb mennyiséget.
Ezzel párhuzamosan emelkedett viszont az E85-ös üzemanyag vásárlása. Az ok nyilvánvaló: most átlagosan 260 forintba kerül egy liter. Az ukrán határ mentén élőknek persze ez is drága, ők egy határátlépés után mindössze 200-210 forintért tankolhatják a gázolajat és a benzint az autóikba.
A piaci változásokat megérezte a Mol is, a teljes magyarországi értékesítése 11 százalékkal csökkent az első háromnegyed évben az előző év azonos időszakához képest, a kedvezőtlen kereslet és elsősorban az év első felében a szomszédos országok felé irányuló üzemanyag-turizmus következtében.
A kőolaj világpiaci árának kitartó emelkedése külföldön is „magával húzta” a gázolajárakat. 2011 harmadik hetében az ausztriai kutaknál átlagosan 1,250 euró a gázolaj literenkénti ára. Franciaországban 1,305 eurót, Olaszországban 1,338-ot kérnek, míg a német töltőállomásokon 1,314 eurót kell fizetni a dízelért.
Múlt szombaton Abasáron, a Tekeres-pataknál rendezték meg az első Rönkhúzó Versenyt Ország és Határok Nélkül, ahol a zene, a látvány és a falusi vendégszeretet találkozott egy felejthetetlen napra.
BővebbenRengetegen ellátogattatok a standunkhoz: ismerős arcok, új érdeklődők, fiatal rajongók és tapasztalt sofőrök is megfordultak nálunk. Nagy öröm volt Veletek találkozni, beszélgetni, közösen fotózkodni!
BővebbenJúlius 20–23. között mi biztosíthattuk a szállítást a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány kis csapatának, akik Bogácson vehettek részt egy különleges pályaorientációs táborban.
BővebbenÚjabb mérföldkőhöz érkezett az ETV TRUCK és a K & V Logistic Solutions együttműködése!
BővebbenAz IVECO @etv-truck és a K&V közös kihívást indított: minden hónapban értékeljük, hogyan teljesítenek gépjárművezetőink az Iveco S-Way vontatókkal. A cél, hogy a legkorszerűbb vezetési technológiákat a lehető leghatékonyabban használjuk, legyen szó fogyasztásról, biztonságról vagy a jármű kíméletes kezeléséről.
BővebbenIdén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
Bővebben