Bár egyre többet hallunk róla, a legtöbb autós számára még mindig teljes az információhiány a bioüzemanyagokkal kapcsolatban. A történelmi csúcsra emelkedett benzinárak azonban beindíthatják az érdeklődést a benzin helyett szóba jöhető alternatívák iránt.
Természetesen azonnal felmerülnek bennünk a következő kérdések, mikor zöld üzemanyagra való váltáson gondolkodunk: mennyit spórolhatok a használatával, milyen autókba tankolhatunk ilyet, és milyen kockázattal jár a saját autóm átalakítása bioüzemanyag meghajtásúvá.
A hazánkban legelterjedtebb a bioetanol alapú E85-ös üzemanyag használata. A Napi Gazdaság cikkében található számítások szerint, az E85-tel a megtakarítás százezer kilométeren elérheti a 400 ezer forintot, a mai benzinárak figyelembevételével. Az átlagosan 345 forintba kerülő 95-ös benzinnel szemben egy liter bioetanol 239-245 forintba kerül. A zöld üzemanyag használata 15-20 százalékos többletfogyasztással jár, azonban egy tankoláson így is 3-5 ezer forint takarítható meg.
A hagyományos gépkocsik átalakítási költsége bruttó 30 és 50 ezer forint között alakul, a menetteljesítmények a használók szerint érezhetően javulnak, az átalakítás pedig nem jár többlet szervizigénnyel - állítja a Magyar Bioetanol Szövetségtől (MBSZ).
Országszerte 250 benzinkúton kapható a zöld üzemanyag, a szövetség szerint ez valódi országos lefedettséget jelent. A nagyobb hálózatok közül egyelőre az Agip bizonyos kútjai és az Avia kínálja a 15 százalékban hagyományos, 85 százalékban pedig bioetanolt tartalmazó E85-ös üzemanyagot, emellett számos kisebb lánc egységeiben és önálló benzinkúton vásárolható.
Az újautó-piacon úgynevezett flexifuel autókat Magyarországon az Opel, a Saab, a Peugeot, a Ford és a Volvo árul a kisebbtől a nagyobb kategóriákig, e típusokban a motorvezérlő elektronika képes megállapítani, hogy milyen üzemanyag került az autóba, és ehhez igazítja a motor működését (utólagos beépítésnél ezt a sofőr végezheti el egy kapcsoló segítségével).
A bioetanollal működő autók térnyerésének eddigi elmaradása szakértők szerint a kereskedők passzivitásával áll kapcsolatban, a történelmi csúcsokra emelkedő üzemanyagárak azonban jelentős növekedést okoztak az átalakítások iránti keresletben – becslések szerint ma Magyarországon ötezer feletti a bioetanolos autók száma.
Sok autós átalakítás nélkül is használ 50-50 százalékos benzin-E85 keveréket, amellyel szinte minden injektoros autó problémamentesen használható – mondta Héjj Demeter az MBSZ elnöke. Jóllehet az autógyártók ezt nem ajánlják, tekintettel arra, hogy nem a bioetanol tulajdonságaira vannak kalibrálva a benzines autók. A Magyarországon kapható bioetanolt a Hungrana Kft. állítja elő, az árváltozáshoz legnagyobb mértékben a 15 százalékban tartalmazott hagyományos benzin árának emelkedése járul hozzá.
Rengeteg érdeklődő látogatott el múlt héten a standunkhoz, és nagy öröm volt személyesen találkozni mindazokkal, akik kíváncsiak voltak a K&V világára!
BővebbenÓriási büszkeség számunkra, hogy idén már 10. alkalommal nyerte el a K&V Logistic Solutions a MagyarBrands elismerést!Ez a díj azoknak a hazai márkáknak jár, akik nemcsak magyar tulajdonban állnak, de a megbízhatóság, innováció és pozitív fogyasztói megítélés terén is kiemelkednek.Immár 36 éve dolgozunk azon, hogy ügyfeleink számára kiszámítható, modern és emberséges logisztikai megoldásokat nyújtsunk – itthon és nemzetközi szinten egyaránt.Köszönjük minden kollégánknak, partnerünknek és ügyfelünknek, hogy együtt írjuk tovább a K&V márka történetét!
BővebbenNem mindennap parkol be az Európa-bajnok a telepünkre! Kiss Norbert kamionja járt ma nálunk! És még a tükröket is behajtotta, rendes srác!
BővebbenElnyertük a Deloitte Best Managed Companies különleges elismerését, amellyel a világ 48 országában tüntetik ki azokat a magántulajdonban lévő vállalatokat, amelyek példamutatóan teljesítenek minden kulcsterületen.
BővebbenImmár 52 db vadonatúj Volvo FH Aero vontató erősíti a K&V nemzetközi járműflottáját!
BővebbenMert játszani nem csak az ovisoknak fontos. Az általános iskolás korú gyerekeknek is szükségük van mozgásra, nevetésre, közös játékra – ezek ugyanis legalább annyira fejlesztik a kreativitást, az együttműködést és az önbizalmat, mint a tantermi órák.
Bővebben