Az MSZP Budapesti Tanácsa kezdeményezést indított a budapesti tehergépjármű-forgalom radikális csökkentésére. Terveik szerint a kamionok csak kivételes esetekben, engedéllyel és útdíj megfizetésével használhatnának a fővárosi utakat.
A pártvezetés javaslata szerint a fővárost három zónára osztanák, melyekben csak sokkal szigorúbb feltételekkel közlekedhetnének a teherautók.
A gyakorlatilag egyetlen útvonalat jelentő kamionfolyosón az M0 körgyűrű keleti szakaszának átadásáig közlekedhetnének a nehézgépjárművek. Az M0-ás keleti szakaszának átadása után már itt sem, illetve csak engedéllyel és díjfizetéssel haladhatnának. Ez a folyosó a Vörösvári út - Árpád híd - Hungária körút - Gyáli út - Nagykörösi út - M5 - 0-ás körgyűrűt jelentené.
Az a felvetés, hogy korlátozzák a tehergépjárművek városi közlekedését, nem egy új javaslat, a világ számos helyén van hasonló megoldás. Hazánkban Pécsett már 2001-től szabályozzák ezt a kérdést. A fővárosi önkormányzat 2005-ös rendelet szerint a főváros bizonyos részeire való bahajtás már most is engedélyhez és behajtási hozzájárulás megfizetéséhez van kötve a tehergépjárművek számára.
Az MSZP egyelőre tárgyalásokat kezdeményez a kerületekkel, valamint a fuvarozók, a kereskedők és a szolgáltatók érdekképviseleteivel.