Megosztás:

Tilos a "döcögő" előzés

2008. március 27.

Március 14-től tilos az előzés a tehergépjárművek számára az autópálya bizonyos szakaszain. A korlátozásra a közlekedési balesetek számának csökkentése és a közlekedés megkönnyítése miatt volt szükség.

A korlátozás az M1 autópályán Tatabánya-Óváros csomópont és M0 csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3 autópályán Gödöllõ csomópont és Budapest Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a fõváros felé vezetõ irányban érvényes. Ezeket a szakaszokat a „Tehergépkocsival előzni tilos” tábla jelzi (KRESZ 33. ábra), és hatálya a 3500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikra vonatkozik.

A tehergépkocsikra vonatkozó előzési tilalom bevezetésével a minisztériumnak az a célja, hogy - a megnövekedett áruforgalom mellett - gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése a személygépkocsin közlekedők számára. Az M1 és M3 Budapest közeli szakaszain a teljes autópálya-hálózat 31 ezres átlagos forgalomnagyságának mintegy kétszerese, napi 50-70 ezer jármű halad át. A balesetsűrűség kiugróan magas, és évről évre nő a korlátozásban érintett szakaszokon. Az autópályákon a figyelmetlen vezetés után a második leggyakoribb baleseti ok a követési távolság be nem tartása volt a tavalyi évben, a balesetek közel negyede emiatt következett be 2007-ben. Minden hetedik baleset pedig a szabálytalan előzésnek volt betudható. A KRESZ jelenleg csak statikus, minden időszakban azonos korlátozást tesz lehetővé, azonban esetleges módosítása lehetőséget nyithat az intézkedés célzottabb, csak a kiemelkedõen terhelt napszakokra (így pl. a reggeli órákra) vonatkozó bevezetésére.

Vissza