Megosztás:

Uniós pénzből gyorsul a közlekedésfejlesztés

2008. március 27.

2009-től felgyorsul a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) megvalósítása. 2007-2013 között 1703,2 milliárd forintos keretből gazdálkodik a program, amely ezen mutató alapján a legnagyobb operatív program az Új Magyarország Fejlesztési Tervben.

A Közlekedési Operatív Program keretében hamarosan egyfordulós, nyílt pályázatot hirdetnek meg mind a hét régióban, mellyel kerékpárút-építésre, helyi logisztikai fejlesztésre lehet pályázni, de a prioritások között szerepel az útfejlesztés és –rehabilitáció is, melyek közül számosnak a kivitelezése már 2008 nyarán/őszén megkezdődik. A kerékpárút-fejlesztéseket támogató kiírást 14 milliárd forintos kerettel, a helyi logisztikai fejlesztéseket pedig 17 milliárdos előirányzott kerettel teszik közzé.

A programnak 72 kiemelt projektje van, melyek közül várhatóan 63-al tudják megkötni a szerződést 2008. decemberéig. A kiemelt programok közül több ún. nagyprojekt van, melyeknek támogatásához- a beruházási értékük nagysága miatt- az Európai Bizottság jóváhagyását is meg kell szerezni. Ilyen pl. a méreténél fogva is legnagyobb kockázatot jelentő 4-es metró építése. Ez évben 12 támogatási kérelem brüsszeli benyújtását tervezi a KÖZOP.

Az irányító hatóság 33 projekt esetében tett javaslatot arra, hogy a kormány minősítse nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak. A küszöbönálló döntés körébe tartozhat többek között az M0-s körgyűrű déli szektora, az M43-as gyorsforgalmi út Szeged-Makó közötti szakasza, több vasútvonal korszerűsítése- így a Kelenföld-Székesfehérvár, a Budapest-Lökösháza III. ütem, a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal vagy Záhony komplex fejlesztése - írja a VGO.

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Új magyar közlekedésfejlesztési stratégia formálódik
  •