Megosztás:

Az úthasználati díj kiszámításának változása Ausztriában

2009. augusztus 17.

2010. január 1-jén életbe lép Ausztriában az EURO emissziós osztályok szerinti útdíjszámítás a 3,5 t legmagasabb megengedett össztömeget meghaladó járművek esetén. Az EURO IV és annál magasabb osztállyal rendelkező tehergépkocsik kisebb összegű, az ennél alacsonyabb emissziós osztályba tartozó járművek a jelenleginél nagyobb útdíjra számíthatnak.

Az adott EURO emissziós osztály egy további kritérium a fizetendő útdíj kiszámításakor. Az útdíj összege, mint korábban is, a jármű tengelyszámától és a megtett kilométerek számától függ. A különleges útdíj szakaszokon (A 9 Bosruck-és Gleinalmalagút, A 10 Tauern-és Katschberg-alagút, A 11 Karawanken-alagút, A 13 Brenner autópálya, S 16 Arlberg alagút) továbbra is megemelt kilométer-tarifa marad érvényben, az A 13-ason pedig a megemelt éjszakai tarifa.

Az EURO emissziós besorolás három tarifacsoportot ad meg (A, B és C), és az emissziós osztályokat évente, a törvény által szabályozott módon igazítják hozzá a harmonizált fogyasztói árindexhez (HICP). Az EEV és EURO VI (A tarifacsoport) EURO emissziós osztállyal rendelkező tehergépkocsik 2010.01.01-től 10%-kal, a IV és V (B tarifacsoport) EURO emissziós osztállyal rendelkező tehergépkocsik 4%­kal kevesebb útdíjat fizetnek, mint a jelenleg alkalmazott alaptarifával. A 0-III EURO emissziós osztállyal rendelkező, azaz a legtöbb szennyező anyagot kibocsátó tehergépkocsik (C tarifacsoport) 10%-kal többet fizetnek.

Az adott EURO emissziós osztályba (tarifacsoportba) való besorolás bejelentéséhez feltétlenül fel kell keresni egy GO forgalmazó helyet (a 0-III EURO emissziós osztállyal rendelkező tehergépkocsik kivételével - C tarifacsoport), mert az emissziós osztályra vonatkozó információt a GO-Boxban kell tárolni ahhoz, hogy a rendszer figyelembe tudja azt venni az út levonásakor.

Az emissziós osztályok szerinti útdíjszámításról további információk találhatók a http://www.go-maut.at honlapon.

 

Vissza