Megosztás:

Környezetbarát flottabővítés

2010. október 26.

A K&V Kft. ebben a hónapban 5 db DAF XF 105 vontatóval bővítette járműparkját. Az XF 410 EUR 5 EEV motorral rendelkező vontatók károsanyag-kibocsátása messze a 2009-ben életbe lépő, szigorú Euro-5 határértékek alatt van.

Az EEV, vagyis a fokozottan környezetbarát járművek (Enhanced Environmental Friendly Vehicle) komoly mércét jelentenek a kipufogógáz kibocsátás terén. A károsanyag részecske emisszió veszélyt jelent az egészségre és az emberek életminőségére. A 10 mikrométernél kisebb anyagi részecskék mélyen behatolnak a tüdőbe, és komoly egészségügyi problémákat okoznak, különösen szív-, tüdőbeteg és asztmás betegek esetében.

Éppen emiatt egyre több európai városban vezetnek be alacsony szennyezettségű zónákat, melyektől útdíj fizetéssel igyekeznek távol tartani a szennyező gépjárműveket. Az EEV járművek alkalmasak arra, hogy maximálisan csökkentsék az útdíjat és más alacsony szennyezettségű zónákba szóló belépő díjakat. Így az egyébként is gazdaságosabb üzemeltetés mellett ezzel további költségeket takarítanak meg üzemben tartójuk számára az árufuvarozás során.

A DAF SCR technológia a PACCAR motorok olyan új generációjával együtt kerül bevezetésre, melyek újabb mérföldkövet jelentenek az üzemanyag-takarékosság, megbízhatóság és élettartam terén. A motorcsalád mindegyik tagja a legkorszerűbb nagynyomású üzemanyag befecskendezési rendszernek köszönhetően a lehető legjobb hatékonyságot és legalacsonyabb károsanyag-kibocsátást nyújtja. Az új PACCAR - motorok egyikénél sincs szükség koromszűrőre a szigorú, 0,03 g/kW/óra (ETC) határérték teljesítéséhez.

Egy passzív koromszűrő beszerelésével azonban további 50%-kal csökkenthető a részecske emisszió, amely így mindössze 0,015 g/kWó lesz. Ez 25 százalékkal alacsonyabb az EEV - szabványnál! A 9,2 literes hengerűrtartalmú PACCAR EEV motor 2 gramm NOx-et bocsát ki, 0,05 gramm szén-monoxidot, 0,1 gramm szénhidrogént (mindez 1 kW/órára számítva), azaz a látható füstkibocsátása majdnem elhanyagolható. Korábban az volt az általános vélekedés, hogy ezek az emissziós értékek csak gázüzemű motorokkal érhetők el, melyek valóban közel járnak a „zéró emisszió”-hoz. A kisebb koromkibocsátás mellett a DAF EEV dízelmotorja természeténél fogva számos előnnyel rendelkezik az olyan alternatív meghajtásokkal szemben, mint a földgázüzem. Így például hatékonyabb, megbízhatóbb, hosszabb az élettartama és alacsonyabbak az üzemeltetési költségei.

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Flottabővítés a K&V-nél
  •  

    Aktuális híreink

    Újabb díjat kaptunk

    2020. február 24.

    A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

    Bővebben

    Befejeződött a raktárbővítési beruházás

    2020. január 9.

    A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. december 16.

    Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. november 28.

    A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

    Bővebben

    Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

    2019. november 11.

    A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. október 30.

    Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

    Bővebben